آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

رئیس اداره سوم ساواک کارمندی با حقوق روزمزد کار خود را در ساواک شروع کرد و ۲۰ سال بعد با دو ملک گرانبها و دو قطعه زمین و ماشین و به پول امروز ۶۳۰ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان ارز از ایران فرار کرد.

به گزارش مشرق، پرویز ثابتی سال ۱۳۴۸ از ریاست اداره ‌یکم امنیت داخلی به معاونت اداره سوم رسید و از ۲۳ فروردین ۱۳۵۲ تا ۷ آبان ۱۳۵۷ رئیس اداره سوم ساواک بود. ثابتی ۹ آبان ۱۳۵۷ از ایران خارج شد اما او که سال ۱۳۴۷ در خانه برادرش ساکن بود، ده سال بعد که از ایران خارج شد، میلیون‌ها تومان پول از ایران خارج کرد و چند باب خانه در بهترین مناطق تهران داشت. طبق اعلامیه جامعه کارکنان بانک مرکزی ایران در آستانه انقلاب، پرویز ثابتی جزو مقامات نظام پهلوی بود که طی ماه‌های شهریور و مهر ۱۳۵۷ ارز غیربازرگانی از طریق بانک‌های مختلف به خارج فرستاد؛ ۱۳۵ میلیون تومان در آن سال که با تبدیل ارزش ریالی آن (با محاسبه‌گر بانک مرکزی) معادل ۶۳۰٫۸۷۸٫۶۴۹٫۶۳۵ تومان امروز می‌شود.

سال ۱۳۴۷ که پرسشنامه استخدامی را در اداره کل سوم ساواک پر کرد، مستاجر خانه‌ای بود در خیابان تخت‌جمشید؛ صاحبخانه برادرش حمید بود. از سال ۱۳۲۸ که از سنگسر سمنان به تهران آمده بود، در خانه اقوام ساکن بود در محله دامپزشکی، نارمک و تهران‌پارس.

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

پرویز ثابتی سال ۱۳۴۸ از ریاست اداره ‌یکم امنیت داخلی به معاونت اداره سوم رسید و از ۲۳ فروردین ۱۳۵۲ تا ۷ آبان ۱۳۵۷ رئیس اداره سوم ساواک بود. با لیسانس قضائی و به علت نداشتن معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه از ۱۵ تیر ۱۳۳۸ به طور روزمزد به استخدام ساواک درآمد و از ۱۴ دی ۱۳۴۰ (پس از ارائه مدرک معافیت دائم) با رتبه ۲ به وضعیت رسمی تبدیل شد. پس از آن مدت خدمت روزمزد جزء ادوار خدمت رسمی او محسوب شد و با تصویب معاون ساواک از ۱۵ تیر ۱۳۴۱ به رتبه ۳ ارتقا پیدا کرد. حقوق او در سال ۱۳۴۰ هشتصد ریال و در سال ۱۳۴۱ قبل از ارتقا به رتبه ۳، ۱۶۰۰ ریال و تا تیرماه ۱۳۴۲ حدود ۱۸۰۰ ریال محاسبه شد و پس از آن ۸۰۰ ریال حقوق سنواتی برای او منظور شد.

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

اسم پرویز ثابتی در یک فقره سوءاستفاده مالی (دریافت زمین از اوقاف و فروش به مبلغ یک میلیون ریال) به میان آمد و حتی در پرونده پرسنلی او نیز درج شده است. در نامه فردی به نام محمد حسینی به تیمسار حسین فردوست، رئیس دفتر مخصوص محمدرضاشاه آمده است: «چندی قبل رونوشت اعلام جرمی که علیه نصیرالدین عصار رئیس سازمان اوقاف سفارشی دو قبضه به شماره ۷۳۳۲۷ به دادستان دیوان کیفر داده بودم خدمت جنابعالی تقدیم گردید و همانطور که انتظار می‌رفت طبق دستور ماموری به نام آقای حسینی جهت رسیدگی اعزام شد. مامور مذکور به پیروی از اصل کلی تحت تاثر تطمیع پول و زمین و سایر وعده‌های عصار قرار نگرفت ولی از طرف آقای پرویز ثابتی مدیرکل سازمان امنیت که نامش در اعلام جرم مذکور آورده شده بود و زمینی از اوقاف دریافت نموده و به مبلغ یک میلیون ریال فروخته بود تحت فشار قرار گرفت تا جایی که اجازه اتمام رسیدگی به کارهایش را به او ندادند و در وسط کار بدون اخذ نتیجه مطلوب احضارش کردند…»
[پرونده پرسنلی پرویز ثابتی در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است]

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

البته برکشیدن ثابتی در سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) خانواده او را نیز از مواهب مناصب اقتصادی بی‌نصیب نگذاشت؛ برادرش هوشنگ ثابتی در ۳۰ بهمن ۱۳۵۴ مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شد. راننده همسر پرویز ثابتی که استوار ارتش بود در جریان یک بگومگو در فروشگاهی در خیابان جردن در حضور همسر او جوانی را کشت که قتل غیرعمد تشخیص داده شد و در دادگاه بدوی به ۱۰ سال زندان محکوم شد و در مرحله تجدیدنظر به ۶ سال کاهش پیدا کرد و همچنان در زندان بود که ثابتی ایران را ترک کرد.

ثابتی ۹ آبان ۱۳۵۷ از ایران خارج شد و چنانکه در کتاب خاطراتش «در دامگه حادثه» گفته اول به پاریس رفت و بعد به هاوایی! او البته فرار کرد: «مرا هم ممکن بود برای راضی کردن مخالفین زندانی کنند که اگر مانده بودم، قطعا می‌کردند.»
اما او که سال ۱۳۴۷ در خانه برادرش ساکن بود، ده سال بعد که از ایران خارج شد، میلیون‌ها تومان پول از ایران خارج کرد و چند باب خانه در بهترین مناطق تهران داشت.

طبق اعلامیه جامعه کارکنان بانک مرکزی ایران در آستانه انقلاب، پرویز ثابتی جزو مقامات نظام پهلوی بود که طی ماه‌های شهریور و مهر ۱۳۵۷ ارز غیربازرگانی از طریق بانک‌های مختلف به خارج فرستاد؛ ۱۳۵ میلیون تومان در آن سال که با تبدیل ارزش ریالی آن (با محاسبه‌گر بانک مرکزی) معادل ۶۳۰٫۸۷۸٫۶۴۹٫۶۳۵ تومان امروز می‌شود.

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

دهم اردیبهشت ۱۳۵۸، دادستان کل انقلاب حکم جمع‌آوری مدارک و اتومبیل پرویز ثابتی را صادر کرد؛ اتومبیل او ماشین سواری مدل چروکی چیف و ب. ام. و مدل ۵۱۸ بود.

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

سال ۱۳۶۴ بنیاد مستضعفان نتیجه اقدامات انجام‌شده پیرامون مصادره اموال پرویز ثابتی و اقارب درجه اول او را به دادیاری اجرای احکام دادسرای انقلاب اسلامی اعلام کرد که طبق آن مشخص شد او مالک این اموال است:
۱- منزل دو طبقه به مساحت ۲۱۷ مترمربع واقع در نیاوران، جمشیدیه
۲- ملک واقع در اقدسیه، خیابان بیمارستان، کوی شهید چمران به مساحت ۴۶۸۰ مترمربع
۳- دو قطعه زمین واقع در شهرک غرب فاز متفرقه قطعات ۲۲۱۰ و ۲۲۱۳ به نام پریسا ثابتی‌ (دختر پرویز ثابتی)
۴- اتومبیل ب. ‌ام. ‌و مدل ۷۸ متعلق به نسرین غفارپور همسر
۵- یک قطعه زمین به مساحت ۵۲۵ مترمربع در شهر بندرترکمن
البته پردیس ثابتی زمین شهرک غرب را در ۵۷/۳/۲۱ به سفارت امارات متحده عربی فروخت.

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت

مدعی مبارزه با عوامل فساد رژیم پهلوی در دوران حضور در ساواک (طبق گفته خودش) با این میزان اموال خارج‌کرده و برجای‌مانده از ابتدای انقلاب تا امروز در ایالات‌متحده سکونت دارد. کارمندی که با اجاره‌نشینی و حقوق روزمزد کار خود را در ساواک شروع کرد و ۲۰ سال بعد با دو ملک گرانبها و دو قطعه زمین و ماشین و به پول امروز ۶۳۰ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان ارز از ایران فرار کرد.

منبع:مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • مهرداد ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    27 12
    صدها هزار بار بیشتره
    • سلطان العلما ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      4 1
      عمدا به رجوی حکم اعدام دادند که از او یک مبارز رده بالا بسازند بعد گفتند یک درجه تخفیف گرفت. در 30 دی 57 از میان آنهمه زندانی او را بردند تراس زندان قصر تا با نمایشش فضا را برای بازی های آینده مهره خود فراهم آورند. مبارزان معتبر رجوی را تحویل نمیگرفتند. در مقابلشان عددی نبود. در عملیات پارتیزانی دستگیر نشد. فقط با وراجی و تئوری بافیهای آبکی سعی میکرد از خودش یک متفکر بسازد. باید زمان میگذشت تا نقاب از چهره پلید بسیاری کنار رود. عباس شهریاری و مسعود ملیجک هزار چهره هایی در خدمت ساواک بودند.
    • ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 1
      مشرق نیوز نظرات رو نشون بده اصلأ خطری نداره چون کار از این حرفها گذشته
    • ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 0
      گفت: این سفید نمایی از جلاد شکنجه گر برای چیست؟ گفتم: سفید نمایی جلاد نیست؛ سفید نمایی «جلادی» است و‌ مجوز کشتار به نایبان خیابانی شکنجه گران سفاک.. از زندان بزرگ سرخ رنگ سرزمین اشغالی بپرس.. از تکه های تن نجیب عجمیان و آرمان و پورنوروز بپرس .‌.
  • سید ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    31 24
    نجس تر، پست تر، خبیث تر، لئیم تر، رذل تر، شقی تر، پلشت تر، نحس تر و شریرتر از بهائی تا کنون در نظام خلقت آفریده نشده است! حتا از خوک هم منفورتر و مشمئز تر هستند!!!!
    • ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 3
      آقا سید اینا که میگی درست.ولی شرف کیلو چند؟ من و هزاران هزار مثل من فقط برامون "مرغ ارزون" مهمه که کوفت کنیم و لذت ببریم. ماها نه به شرف و ناموس کار داریم نه به خدا و پیغمبر. ماها میخایم بچریم و لذت ببریم و عشق و حال کنیم. گوربابای مملکت.اصلا # ما حیوونیم. حالا چی میگی؟
    • ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      9 6
      ۹ تا بهایی رای منفی دادن
  • ناشناس ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    20 12
    اگر راست باشد اپسیلنی هم نیست
    • ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      11 7
      چرند نگو بابا
    • ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      بچه جان اینطور نظرات منطقی و تبیینی را سانسور میکنی فقط یه چرند نگوش را میزاری زنگ میزنم ریس ریست با اردنگ بیرونت کنه ها اعصاب مارا بهم نریز
  • ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    18 6
    تمام پرسنل ساواک دعوت به کار شدن
  • ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    21 4
    یه چیزی تو مایه های خاوری بوده
  • ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    45 0
    یکم روی اموال بقیه زوم بشه از این نمونه هایش زیاد تو مملکت داریم
  • ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    9 2
    رئیس ساواک ایران بوده به مدت 20 سال.
  • ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 0
    چه خبر؟
  • سعید ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    6 5
    انها دزد بودند نا مسلمان بودند
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 0
    خخخخخخخ
  • ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    10 1
    به نظر نباید چنین مطالبی را نوشت چون بعد هم کم نداریم
  • ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    جالبه
  • فرزانه ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    34 0
    الان چرا دارایی مسئولین شفاف نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 6
      چون زیرا برای اینکه
  • ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    5 9
    تطهیر نجاست کار بزرگی هست که متاسفانه در به علت خالی بودن صداسیما از اشخاص پر مغز و با ایده که بتوانند این نجاستها رو به مردم بشناسانند داره اتفاق می افته. اونها با چه زیرکی دارند نجاست رو تطهیر می کنند و اینها نا موفقند
  • ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    21 1
    خاوری ملعون هم در زمان خودمون 3500میلیاردتومان باخودش برد که به نرخ امروز میشه 35000 میلیاردتومان ناقابل!!!!!!!!!!!
    • ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 0
      چقدر شماها شوتین با این حرفهای بی پایه خودتان را اذیت میکنید و به مملکت اسیب غیر قابل جبران میزنید ان اختلاس توسط مه افرید امیرخسروی انجام شد که بیش از 90 درصد پولها و اموال به بیت المال برگشت خودش هم اعدام شد خاوری دومیلیون دلار ( 100 میلیارد تومان کنونی کمی بیشتر از قرارداد یحی و جواد نکونام ) رشوه گرفته بود که بخشی از ان را باخودش برد
    • ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 0
      خاوری 3 میلیون دلار چاپید، جلاد ثابتی 19.3 میلیون دلار. یعنی از نظر تو 3 بزرگتر از 19 هست؟
    • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 10
      بر اساس محاسبه گر تورم بان ک مرکزی که صد درصد استباه هست خاوری امروز 55.5 میلیارد دزدیه. در حالی که حلاد ثابتی به دلار پول گرفته نه قران
  • ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    37 1
    انگشت کوچیکه خاوری هم نبوده
    • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      7 11
      خاوری ریس بزرگترین بانک ایران بوده . این یک مدیر ساده جنایت خانه بود. ببین ریس بانکاشون چقدر بردند
    • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 12
      خاوری 3 میلیون دلار چاپید، جلاد ثابتی 19.3 میلیون دلار. یعنی از نظر تو 3 بزرگتر از 19 هست؟ یا اینکه انگشت کوچیکه تو مشکل داره؟ به نظرم جلاد ثابتی معلم خاوری بوده؟
    • ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      . جواب نظر پایین نظر اولی ..هنوز متوجه نشدی که رییس ساواک بوده بعد نوشتی یک مدیر ساده بوده بعدش مگه خلخالی رییس ها را اعدام نکرد دزدهای بعد انقلاب چند تاشون اعدام شد؟!
    • ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 1
      11:25 گفته دزدی ثابتی به نرخ امروز معادل 630میلیاردتومان میشه ولی دزدی خاوری به نرخ امروز معادل30هزارمیلیاردتومان میشه! کمی از عقلت بهره ببر!!!
    • ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 2
      من نمیدونم چرا دله دزدی های 50سال پیش دیده و رسانه ای میشه ولی دزدی های کلان امروزی اصلا به چشم نمیاد ومشکلی هم پیدا نمیکنن؟؟؟!!!!!!
    • ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      رعیت 12:56، خوش به حالت که 19 میلیون دلار دزدی رو دله دزدی می دونی، معلومه که وضعیت خیلی خوبه )). تو فقط به این لیست دو صفحه ای که افشا شده نگاه کن و مقادیر رو جمع کن و تقسیم بر 7 (قیمت یک دلار در زمان دزدی خواص پالانی) بکن تا دستت بیاد دله دزدها فقط روز های آخر پالانی چقدر دله دزدی کردند. چه به رسه به روزهای خوش خوشون. باز خوبه که الان دزدها رو اعلام می کنند و می گند و اگر همه به دامان نه نه بابای پالانی ها یعنی انگبس و امریکا پناه نبرده باشند دادگاهی هم می کنند پالانی ها کسانی که ذوب در اعلی هرزه بودند رو نه تنها دادگاهی هم نمی کردند ارتقا هم میدادند. گاو پالونی نباشید امیدوارم فیلتر نکنی
  • ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    اگه بودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 1
      اگه بودش تو جرات نداشتی کامنت بزاری. البته اگر گشتاپو تونست هیتلر رو نگه داره ساواک هم می تونست پالانی رو نگه داره
  • alli ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    4 1
    فقط گذر زمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 0
      گذر زمان هم نمی تونه نجاست رو تطهیر کنه ولی می تونه یه عده رو احمق کنه
  • ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    همه پولی را که بردن اگه الآن پس بدهند نمیشه
  • علی ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    7 13
    این بی شرف ها خون مردم ایران را مکیدند و اموالشان را هم به تاراج بردند و حالاهم دارند جوانان این مردم را به جان هم می اندازند.
    • اکبر ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      بقول زینال بندری کیا؟
  • ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    6 10
    ناقابل بوده. البته در مقابل خاندان دزد و دزدپرور و فاسد پهلوی.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    12 2
    بقول قدیمیا صد رحمت به اون کفن دزد اولی
  • ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    4 0
    تا بوده همین بوده
    • ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      عجب ملت بیکاری داریم ما . شنیدین دزده که بخاطر گول زدن مردم بلند داد میزنه آی دزد بگیرید آی دزد بگیرید حالا شده جریان دزد های الان که میگن ثابتی و شاه و ... چقدر دزدی کردن . حضرت آدم نتونست بچه هاشو درست تربیت کنه دیگه چه برسه به ما
  • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 7
    یعنی بلایی سر ملت اومده
  • دلواپس ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    15 0
    برادر عزیز این حرفها اگه بیست سال قبل زده میشد که مسولین اینقدر غرق در فساد نبودن تاثیر برانگیز بود
  • سعید ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    31 1
    هنوز به پای سه هزار میلیاردی ها که الان معادل 90هزار میلیارد است نمی رسد
    • ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 14
      بزرگترین دزد تاریخ ایرانه
    • ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 11
      ماهواره خوب بیننده هاش را خر میکنه تا مملکتشان را با ابنباتی که به بچه میدن از دستشان دربیاره
    • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      6 7
      بزرگترین دزد ایران رضا پالانی بوده. نصف بودجه یک سال مملکت رو دزدیه بود
    • ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      4 2
      با پول ثابتی در اون زمان در هاوایی چقدر می شد ملک خرید و با پول خاوری در زمان خاوری چقدر ملک می شد در کانادا خرید؟
    • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 0
      پولی که خاوری برد 3 میلیون دلار بود. اما پولی که ثابتی فقط از بانک موقع فرار گرفت معاد 19 میلیون دلار بود.
    • ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      سال 57 با 19 میلیارد چقدر می شد ملک خرید و الان چقدر می شه ملک خرید؟ باید توروم امریکا رو هم روی این مدت حساب کنی. یعنی 19 میلیون دلار اون روز اگر همه رو امریکا بردهباشهشاید ارزشش امروز 30 میلیون دلار هم هم باشه
  • ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    8 0
    پس شما هم نگاه کردید
    • ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      اون موقع که ما قدرت برخورد نداشتیم
  • ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    5 0
    اخی ، اموال مردم را بردن واقعا جنایت کردن!!
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      اره واقعا جنایت کرده . البته اونایی که عین گاو پالونی گاوند اینو نمی فهمند و حتی ماله کشی هم می کنند.
  • ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 14
    خاوری غیر رسمی بوده اگه چنین اموالی فقط از یک کارمند ساواک بدست آمده پس وای بحال بقیه وزرا و کارکنان قصر شاه
    • ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      اون لیست دو صفحه ای رو نگاه کن و اسامی افراد رو یه سرچی بکن ببین چه خبر بوده. مبلغ جلوی هر کدوم رو هم به 7 تقسیم کن تا دلاری که دزدن رو دربیاری
  • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 9
    ثابتی شخصیتی منفورکه برای رسیدن به مقام ومنصب با تمام وجود با شکنجه مبارزان به غارت اموال آن زمان پرداخت واز کشور فرارکرد
  • پسر ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    الآنم کم نداریم
  • ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    این لیست پر از افرادی که از بانک دلار گرفته اند. چرا لیست این افراد کامل اعلام نمی شود؟ چرا معادل دلاری که گرفتند اعلام نمی شود؟ آیا این افراد پول را پس دادند؟ آیا این افراد همه فرار کردند؟
  • ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    135/7=19.2 یعنی 19.2 میلیون دلار. 19.2*50=960000 یعنی نهصد و شصت و چهار بیلیون امروز شما چطور به رقم 630 میلیارد رسیدید؟
  • یاور ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام اینکه ثابتی حرامزاده دزده و برده مثل باقی افرادکاری نمیشودکرد اینکه عده ای دنبال تطهیر کردن اینگونه آدما هستند را باید مواظب بود
  • ابراهیم ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    هرچی شاه برد ساواک هم برد بابک زنجانی واقازاده ها رو عشق است
    • ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      فقط گاو پالونی بقیه هیچ. 45 سال از پول ندزدیده باباش مثل گاو چریده و رون و گردن همایونی رو چنان کلفت کرده که تبر هم نمی تونه بزنه حتی یک ثانیه هم تو عمرش کار نکرده. خدا از این شانسا بده
  • ثبقتی ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    اینها فاسد و دزد هستند خوب شد که رفتند
  • الن ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 1
    کارخانه ایران ناسیونال با مبلغ ده ملیون شروع بکار کرده یعنی با قیمت کنونی حساب کنی قیمت یک جفت لاستیک اتومبیل با قیمت امروزی حساب کنی مغزها از کار می‌افته بسه دیگه مشرق دست از سم پاشی بردارید
  • شاپرک ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 1
    ای کاش هزار برابر این پول را میدزدید ولی کارش را درست انجام میداد که امروز ما در ثروتمند ترین کشور دنیا در فقر و فلاکت زندگی نکنیم
    • ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 0
      همون موقع هم تو فقر و فلاکت بودیم الان هم هستیم بعدا هم خواهیم بود. ایرانی یعنی همین
  • ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    100 گرم طلای ۲۴ عیار سال ۵۷ .۱۰ هزار بوده حقوق معمولی هم ۴ هزار بوده به پول اون موقع بگو چقد برده.که درمقابل دزدی های الان پشیزی نیست
    • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      جناب رعیت ماله کشانی، قیمت طلای 24 عیار رو نتونستم پیدا کنم ولی قیمت سکه 420 تومن بوده، که داریم: (135000000/420)*25700000= 82767857142857 یعنی 87 هزار میلیارد تومن. که البته با دلار 7 تومن حساب کنی قیمت خیلی بیشتری به دست میاری
  • ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    فرمانده کسلر وسگ هار پالانی موقع در رفتن چقدر دلار دزدیده بود؟ یعنی باید 135 میلیونتومانرو تقسیم به7 کنیم؟ 20میلیون دلار بهجیب زده بود.افرین. راستی جمع اون لیست چقدر دزدیدند؟ مگه اینا فقط با شرط مامان دوز نرفته بودند؟
  • ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    این فقط پولی است که انتقال داده طلا و جواهرات و عتیقه و پول نقدی که برده خدا می داند چقدر است
  • امید ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 3
    نوش جانش دمش گرم
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      3 0
      گاویت از گاو پالونی به بعضیا سرایت کرده مثل اینکه
  • ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 1
    سازمان مجاهدین کثیف وقتی اعدام های خلخالی بالا بوم مدرسه رفاه شروع شد یه کتاب چاپ کردند به نام تیرباران و همه پیکر اعدامیان با دروغهای بزرگ و تو کتاب کار کردند و انقدر افسوس میخوردند که چرا دستشون به ثابتی و ولیان و ازهاری برا اعدام نرسیده حالا این سازمان کثیف از اعدام اعضای کثیفش بعد از انقلاب اشک تمساح میریزه ارزو میکردند تا استوار ارتش هم اعدام کنند کتاب تیرباران
    • ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 0
      کاش ثابتی کثیف و همهکثافتهای پالانی هم گیر خلخالی می افتادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس