انتشار اسامی و جزئیات رأی پرونده فساد مالی مسئولان شهری شیراز غیرقانونی است

پس از برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده فساد مالی ۳ تن از مسئولان شهری شیراز وکارکنان و سایر مرتبطین در پاسخ به برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی، دادگستری کل استان فارس در بیانیه‌ای مواردی را متذکر شد.

به گزارش مشرق، دادگستری کل استان فارس پس از برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده فساد مالی ۳ تن از مسئولان شهری شیراز وکارکنان و سایر مرتبطین در پاسخ به برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی، در بیانیه‌ای مواردی را متذکر شد.

۱- پرونده مذکور طی یک فرایند قانونی دقیق از بدو تشکیل در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در دستور رسیدگی قرار گرفت و پس از تکمیل تحقیقات و همچنین صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ شیراز ارسال گردید.

۲- مطابق کیفرخواست صادره اتهامات تدلیس در معاملات دولتی ، اخذ پورسانت، تحصیل مال از طریق نامشروع ، غصب عنوان ، جعل سند رسمی ، صدور گزارش خلاف واقع ، پرداخت رشوه ، تبانی در معاملات یا مناقصه و مزایده ها و تضییع اموال و وجوه دولتی علیه ۱۳ تن مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

۳- در رسیدگی نخستین به پرونده مذکور در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز کلیه متهمین پرونده از حقوق قانونی خود مطلع و از حضور وکیل مدافع برخوردار بوده و کلیه مقررات آئین دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده رعایت شده است.

۴- در رأی صادره ۱۲ تن ضمن محکومیت، به مجازات های حبس تعزیری ، شلاق ، جزای نقدی ، استرداد وجوه و انفصال موقت و دائمی از خدمات دولتی محکوم شده اند و یک نفر از افراد مطرح در این پرونده نیز از اتهامات وارده تبرئه شده است.

۵- رأی صادره از دادگاه کیفری ۲ شیراز ، بدوی و از زمان ابلاغ به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه های تجدید نظر استان فارس می باشد.

۶- با توجه به عدم قطعیت حکم صادره، انتشار اسامی و جزئیات رأی و میزان مجازات هر کدام از متهمین غیر قانونی بوده فلذا اشاره به اسامی افراد مطرح در پرونده و اشاره غیرموثق و غیر کارشناسی به جزئیات رأی صادره، تخطی از قانون و امری غیر متعارف است که ضمن آنکه مصداق نشر اکاذیب می باشد صرفاً باعث جوسازی دورغین و منحرف شدن افکار عمومی از واقعیت ها خواهد شد.

رأی صادره در خصوص فساد مالی برخی مسئولان در شیراز غیر قطعی و قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان است

پس از برگزاری دادگاه نخستین رسیدگی به اتهامات فساد مالی تعدادی از مدیران شهری در دادگاه کیفری ۲ شیراز ، دادگستری استان فارس طی بیانیه ای ضمن اعلام خبر صدور رأی بدوی این پرونده از ابلاغ قانونی رأی صارده به اصحاب پرونده خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به این نکته که رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز بدوی و قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان فارس است بیان شده است که در این پرونده مطابق کیفرخواست صادره اتهامات تدلیس در معاملات دولتی ، اخذ پورسانت، تحصیل مال از طریق نامشروع ، غصب عنوان ، جعل سند رسمی ، صدور گزارش خلاف واقع ، پرداخت رشوه ، تبانی در معاملات یا مناقصه و مزایده ها و تضییع اموال و وجوه دولتی علیه ۱۳ تن از مسئولان و کارکنان مطرح و پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادگاه کیفری ۲ شیراز با حضور متهمان و وکلای مدافع آنان مورد رسیدگی قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پرونده مذکور ۱۲ تن ضمن محکومیت، به مجازات های حبس تعزیری ، شلاق ، جزای نقدی ، استرداد وجوه و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده اند و یک نفر از افراد مطرح در این پرونده نیز از اتهامات وارده تبرئه شده است.

در پایان این بیانیه دادگستری استان فارس ضمن تأکید بر اجرای دقیق فرایند قانونی این پرونده با اشاره به عدم قطعیت حکم صادره، انتشار اسامی و جزئیات رأی را غیر قانونی خوانده و انتشار بیانیه های و اظهار نظر های غیر موثق و غیر کارشناسی ر ا مصداق نشر اکاذیب و ایجاد جوسازی غیر متعارف در جهت انحراف افکار عمومی و قلب واقعیت ها عنوان کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    3 9
    دله دزدگیری
    • ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 7
      شما تهمت زنان همیشه رسوا بودید با اون رای کنسرتی تون و رای بی رایتون
    • ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      5 3
      اتفاقا باید از شهرداری ها و نهاد های محلی با شدت بیشتری برخورد بشه تا پارتی و رانت وارد فرهنگ مردم نشه حتی در کمبود امکانات و همه چی با روال و شفاف باشه
  • محمدایوب ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    14 3
    لطفا شفاف سازی کنید چرا زنگنه با کرسنت وتوتال وحذف کارت سوخت که بر همه عیان است در حاشیه امن قراردارد و همچنین شیخ بنفش که صبح جمعه فهمید وچندین نفر کشته شدند با بیش از هزاران نفر شاکی واخوندی ووو
    • ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      6 7
      اولا بیشتر عوامل کرسنت محاکمه شدن و عوامل دولت روحانی هم خیلی‌هاشون دارن محاکمه میشن یا قبلا محاکمه شدن یا در حال آماده شدن برای محاکمه هستند بعدش رای کنسرتی و رفع حصری یادت نره
    • تک سوار ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      12 3
      هیچ کدوم از عوامل کرسنت محاکمه نشدند. پرونده کرسنت در حال حاظر در شورای عالی امنیت ملی بلاک شده.
  • اﻳﺮاﻥ ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    15 0
    ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻓﺴﺎﺩ ﺭﺷﻮﻩ اﺩاﺭاﺕ ﺧﻴﻠﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ اﻟﻠﺨﺼﻮﺹ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﻓﺴﺎﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﮔﺮ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻗﺎﻃﻊ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺷﺖ اﻻﻥ اﻧﻘﺪﺭ ﻓﺴﺎﺩ اﺩاﺭﻱ ﺯﻳﺎﺩ ﻧﺒﻮﺩ
    • ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      6 2
      اولا چشمات فساده دوما از اول قاطعانه با فساد برخورد شده
    • ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      9 1
      حقوق ماهیانشون 1000 تومنه هزینه ماهانشون 1 میلیون .چطور باید زندگی کنن
  • ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    6 0
    بودجه شهرداری شیراز بسیار کلان هست ولی متأسفانه نسبت به این بودجه عملکرد شهرداری شیراز همیشه ضعیف بوده، هست و خواهد بود. لطفا به ۱۵۰۰پلاک باغ شهری که متعلق به بنده خدایی هست رسیدگی شود.
    • ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 1
      شهرداری شیراز چیش درسته فقط قبیله گرایی لر ترک فارس خدا رو هم قابل نمیدونند فارس ها هم فقط ادعا بچه شهری دارند دریغ از سواد
    • ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 1
      در ۲۰ سال گذشته با بیکفایتیشون نصف بافت قدیمی فرهنگی سنتی شهر را با لودر تخریب کردند و حاصل کار بعد ۲۰ سال تبدیل به تجمع معتادین متجاهر در خرابه ها و محل زندگی افاغنه بی بضاعت و مردم ندار شهر شده اون بین التجاری هم با اون خلوتیش خیابان میشد از بعد مذهبی شرف داشت
  • ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 1
    چرا حکم اعدام ندادید ؟
  • بهزاد ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 3
    حقوق کارمندها رو افزایش بدید این اتفاقها نمی افته عزیزان. شکم گرسنه ایمان و قانون نمی فهمه
    • احمدو ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      27 0
      چه ربطی داره .میشه گرسنه بود و با افتخار زندگی کرد این که میگی توجییه دزد هست خاوری ملعون حقوقش کم بود اون همه دزدید وبرد ؟ یا شاید شما سهمی از اقایان دزد دارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس