کد خبر 1550433
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
ویروس

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری جدیدی در کشور وجود ندارد و اکثر بیماری‌های منجر به بستری آنفلوآنزاست.

به گزارش مشرق، پیام طبرسی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یکشنبه شب ۵ آذر ۱۴۰۲ در برنامه تهران بیست ضمن اشاره به شیوع بیماری های جدید در ایران گفت: در سال های اخیر به علت حضور کرونا، فرصت جولان از باقی ویروس ها گرفته شد اما امسال با فروکش کردن کرونا ویروس‌های مختلفی درکشور در حال گردش است.

طبرسی ادامه داد: عمده بستری هایی که از اول آبان ماه درگیر آن بودیم، بخشی سرپایی بودند که انواع بیماری هارا شامل میشوند اما آنهایی که منجر به بستری شده است عمدتا آنفولانزا و خیلی اندک کویید بوده اند.

وی گفت: با توجه به آلودگی هوای تهران، احتمال ابتلای به این ویروس برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند به خصوص در فضای بسته بیشتر است بنابراین وزارت بهداشت امروز در توصیه ای از مردم خواست در فضاهای سربسته مانند اتوبوس و هواپیما و غیره از ماسک استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: بیماری جدیدی در چین یافت نشده و همین بیماری هایی که در ایران وجود دارد در حال چرخش است. سازمان جهانی بهداشت چیزی را اعلام نکرده است و مسئله نگران کننده‌ای نیست.

طبرسی در پایان گفت: دورکاری مدارس و کارمندان می تواند به جلوگیری از این بیماری کمک بکند و مسئولین باید در این مورد تصمیمات لازم را بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    دروغه
  • ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    دروغه
  • ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    همون چرت و پرتهایی که در دولت بنفش در سال 98 برای کرونا میگفتن در این دولت هم میگن
  • ایرانی ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    مردم مواظب بایس ویروس جدیده خودتان را آماده کنید ،پولهایتان را جمع کنید برای رپز بی پولی بیماری و ماسک در مکانهای عمومی یادتان نره وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس