پرونده‌های قضایی مانع حضور ترامپ در انتخابات نیستند

یک نشریه آمریکایی در مقاله ای به احتمالات پیش رو در مورد نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پرداخته است.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «ویک» در مقاله‌ای به احتمال نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا پرداخته است.

در این مقاله با اشاره به رقبای رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان آمده است: کارزار ریاست جمهوری ۲۰۲۴ رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ آغاز شده اما او تنها کسی نیست که برای نامزدی از سوی جمهوری‌خواهان مبارزه می‌کند؛ «ران دی سانتیس» فرماندار فلوریدا، «کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی، «نیکی هیلی»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، «ویوک راماسوامی» کارآفرین مطرح و چند نفر دیگر یک میدان شلوغ را در حزب جمهوری خواه تشکیل داده‌اند.

این مقاله با اشاره به مشکلات حقوقی ترامپ به دلیل پرونده‌های قضائی وی، در مورد سایر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه نوشت: دی سانتیس زمانی به نظر می‌رسید که رقیب اصلی ترامپ باشد اما در نتیجه عملکرد ضعیف وی در کمپین انتخابی خود، ترامپ همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. نظرسنجی ۱۶ نوامبر دانشگاه ایالتی آیووا با ۵.۹ درصد حاشیه خطا نشان داد که دی سانتیس در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا از ترامپ بسیار عقب است و تنها ۱۸ درصد از پاسخ دهندگان حزب جمهوری خواه در این ایالت احتمالاً به او رأی می‌دهند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: هیچ چیزی در قانون اساسی وجود ندارد که یک فرد متهم یا حتی یک مجرم محکوم را از نامزدی برای ریاست جمهوری منع کند و در میان جمهوری خواهان، ترامپ پس از صدور اولین کیفرخواست خود در آوریل در نظرسنجی‌ها پیشتاز بود. براساس نظرسنجی‌ها ترامپ به مراتب از سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه جلوتر است. بنابراین به نظر می‌رسد که کیفرخواست‌های او ممکن است عامل مهمی نامزد نشدن او نباشند مگر اینکه وضعیت به شدت تغییر کند.

در این مقاله با اشاره به کناره‌گیری رقبای ترامپ از رقابت‌های درون حزبی آمده است: ترامپ تعدادی از دشمنان خود را در این رقابت کنار زده، از جمله معاون سابق رئیس جمهور مایک پنس که مبارزات انتخاباتی خود را در ۲۸ اکتبر به حالت تعلیق درآورد و گفت: زمان من نیست. تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی نیز به نامزدی خود برای ریاست جمهوری پایان داد. اسکات تلاش می‌کرد خود را یک جمهوری خواه میانه رو که طرفدار ارزش‌های محافظه کار سنتی است نشان دهد. با این حال، کمپین انتخاباتی اسکات نیز مانند پنس، در کوتاه مدت خود شاهد تعداد آرا و حمایت کمی از سوی مردم بود.

این مقاله تصریح می‌کند: در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲، ترامپ شاهد بود که تقریباً همه نامزدهای مورد تأیید او با اختلاف زیادی شکست خوردند. لری هوگان فرماندار سابق مریلند (رئیس جمهور) به سی ان ان گفت: اساساً این سومین انتخابات متوالی است که حضور دونالد ترامپ به ضرر ما شده است. سناتور لیزا مورکوفسکی از آلاسکا هم مایل است چهره‌ای تازه به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ ببیند و چند ماه پیش گفت که می‌خواهد شخصی غیر از ترامپ یا دی سانتیس در صدر فهرست جمهوری خواهان باشد. در غیر این صورت، جمهوری خواهان محکوم به فنا هستند.

این مقاله در پایان به حمایت‌ها از نامزدی ترامپ در بین جمهوری خواهان اشاره کرده و آورده است: تعداد کمی از جمهوری خواهان از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده دفاع می‌کنند.. الیز استفانیک، نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان و یکی از عالی رتبه ترین اعضای جمهوری خواه است که علناً از پیشنهاد ترامپ در سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کند.

رونی جکسون نماینده تگزاس هم در توییتی نوشت: رئیس جمهور ترامپ بزرگترین رئیس جمهوری است که من تا به حال دیده ام. من ۱۰۰ درصد در کنار او هستم! مایک جانسون، رئیس جدید منتخب مجلس نمایندگان، نیز از حامیان سرسخت ترامپ است و با توجه به اینکه جانسون در حال حاضر رهبر بالقوه مجلس نمایندگان است، حمایت او از ترامپ ممکن است با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس