کد خبر 1550744
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
نخست وزیر مجارستان: روسیه شکست نخواهد خورد

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد، غرب باید دست از امید واهی خود برای شکست خوردن روسیه در جنگ اوکراین برداشته و یک طرح جایگزین را در پیش بگیرد.

به گزارش مشرق، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان گفت، غرب باید این «واقعیت» را که روسیه در جنگ اوکراین شکست نخواهد خورد پذیرفته و یک طرح جایگزین را در رابطه با این جنگ در دستور کار قرار دهد.

به نوشته پایگاه «راشاتودی» اوربان در سخنرانی در مراسم نودمین سالگرد تاسیس یک هفته نامه محافظه‌کار سوئیسی که اخیرا در شهر زوریخ برگزار شد گفت، استراتژی آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر حمایت نامحدود از اوکراین در جنگ با روسیه به این امید که شکست بعید روسیه در میدان جنگ رخ داده و در نتیجه آن تغییر حکومت در مسکو رخ دهد پوچ است.

اوربان خاطر نشان کرد، غرب به جای آنکه این جنگ را محدود به یک منطقه کند تصمیم گرفت که آن را تشدید و جهانی کند.

اوربان بر اساس ویدیوی سخنرانی وی که از سوی سخنگوی دولت مجارستان در روز یکشنبه انتشار یافت گفت: «استراتژی غرب در این جنگ چه بود؟ من کمی ساده‌تر آن را بیان می‌کنم اما این حقیقت است. استراتژی ما بر این فرض بود که اوکراینی‌ها خواهند جنگید و در خط مقدم پیروز خواهند شد و روسها نهایتا شکست خواهند خورد و این شکست باعث تغییر حکومت در مسکو می‌شود.»

نخست وزیر مجارستان ادامه داد: «استراتژی به این صورت بود که ما تامین مالی می‌کنیم و اوکراینی‌ها جنگیده و می‌میرند. حالا ما به اینجا رسیده‌ایم که کاملا واضح است که اوکراینی‌ها در خط مقدم پیروز نخواهند شد.»

نخست وزیر مجارستان در این سخنرانی گفت: «راه‌حلی در میدان جنگ وجود ندارد. روس‌ها شکست نخواهند خورد.در مسکو هیچ تغییر سیاسی رخ نخواهد داد. این واقعیت است.»

اوربان اضافه کرد: «روسیه شکست نخواهد خورد و هیچ تغییری نیز در سیاستش ایجاد نخواهد شد. بنا بر این ما باید با واقعیت روبرو شویم. ما باید به سراغ طرح جایگزین برویم. اما اتحادیه اروپا در حال حاضر یک چنین طرحی ندارد.»

نخست وزیر مجارستان هفته گذشته از اتحادیه اروپا خواست در استراتژی خود در قبال اوکراین تجدید نظر کند. او هشدار داد، تا زمانی که رهبران این اتحادیه اطمینان حاصل کنند که اهدافشان با قطع حمایت‌های آمریکا «به شکلی واقع‌بینانه قابل تحقق است» با کمک‌های بیشتر برای کی‌یف مخالفت خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «پلتیکو»، اوربان در نامه ای به «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا نوشت: «شورای اروپا باید بحثی صریح و باز در مورد عملی بودن اهداف استراتژیک اتحادیه اروپا در اوکراین برگزارکند.»

نخست وزیر مجارستان از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین خواستار راه‌حل حاصل از مذاکرات برای این جنگ به جای طولانی تر ساختن بحران و ریسک کردن بر سر تشدید هر چه بیشتر آن شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    اصلا معلوم نیست این یارو هم مزدور پوتینه
  • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 0
    ایشان بهتر است دلیل همکاری مجارها با نازی ها در جنگ جهانی دوم و حمله به شوروی را توضیح دهد.
  • ایمان ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 1
    عاقل‌ترین ریس دولت اروپا،ویکتور اوربان،قدرتمندترین وبرجسته ترین،وبا شخصیت ترین رئیس‌جمهور جهان ،آقای پوتین،نادان ترین بی شخصیت ترین ،رئیس جمهور فرانسه ،امربکا،آلمان انگلیس ,هلند،ایتالیا،لعت برذاتشان،مردم اوکراین را آواره کردند،
  • ناشناس ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    دمش گرم ،خوب حرف زد .غرب لیسهای داخلی پنبه را از گوشتان بردارید غرب باید در ابن جنگ شکست بخورد و جهان چند قطبی شود این به نفع ایران است که روسیه پیروز شود .
    • عمیر ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      خفهشو احمق
    • عمیر ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      خفهشو احمق
  • عمیر ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    مزدور روسی باز صحبت کرد ، از اروپا طرد شده خودشو پشت روسیای ورشکسته میخواد قایم کنه ، جفتتون محکوم بفنایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس