بازخوانی جزئیات ترور شهید فخری‌زاده؛ نقش یک جاسوس در این ماجرا

۳ سال پیش در چنین روزی شهید محسن فخزی‌زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشورمان به‌وسیلهٔ رژیم صهیونیستی ترور شد.

به گزارش مشرق، ۳ سال پیش در چنین روزی یعنی در هفتم آذر ۱۳۹۹ شهید محسن فخزی‌زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشورمان به‌وسیلهٔ رژیم صهیونیستی ترور شد.

جزئیات ترور چه بود؟

یک روز پس از حادثه این ترور ناجوانمردانه خبرگزاری فارس به جزئیاتی از این عملیات تروریستی دست پیدا کرد.

براساس آنچه در این خبرگزاری منتشر شد، ماشین ضدگلوله حامل شهید محسن فخری زاده و همسر وی، صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستمکلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند.

ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثی محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود.

در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین شهید متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت شهید برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد.

در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر شهید می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

پیکر مجروح شهید به درمانگاه و از آنجا با بالگرد به بیمارستانی در تهران منتقل می‌شود که متاسفانه بعد از مدتی به شهادت می‌رسد.

هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشت

طبق اطلاعات خبرنگار فارس در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ شهید که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند.

در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج وی در ۸ آبان ماه سال جاری از کشور است.

استفاده از از هوش مصنوعی برای ترور

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه چند روز پس از این ترور ناجوانمردانه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران رباره شهادت سردار فخری زاده عنوان می‌کند: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده بوده اند و انفجار نیسان هم به خاطر از بین بردن پاسداران بود.

وی همچنین تاکید می‌کند: آدمی در صحنه ترور نبود و در کل ۱۳ تیر شلیک شده و همه از تیربار داخل نیسان بوده است و بقیه تیرها توسط محافظان شلیک شده است. تیربار داخل نیسان هم مجهز به یک سیستم هوشمند ماهواره‌ای بوده که روی شهید فخری‌زاده متمرکز بوده و از هوش مصنوعی بهره می‌برده است. سرتیم حفاظت هم که تیر خورده بدلیل آن است که خودش را روی شهید انداخته است. شهادت سردار فخری زاده هم به دلیل تیری بوده که به کمر ایشان اصابت کرده و موجب قطع نخاع وی شده است.

سه دهه تلاش برای ترور شهید فخری‌زاده

شهید محسن فخری زاده نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت. در سالهای اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

چه کسی در مورد شهید فخری زاده به عوامل دشمن اطلاعات داد؟

علیرضا اکبری همکار اسبق دبیرخانه شورای امنیت ملی که به جرم جاسوسی دستگیر و اعدام شد، از افرادی بود که اطلاعاتی را درباره شهیدفخری زاده به دشمن داد.

افسران اطلاعاتیِ انگلیس در مورد دکتر فخری زاده اطلاعاتی را از این جاسوس رده بالای خود دریافت می کردند.

به عنوان مثال اکبری می گوید:

«وقتی پرسید شخصی مثل دکتر فخری زاده اگر چنان پروژه‌ای باشد می تواند درگیر آن باشد می گفتم چرا نمی‌تواند؟»

عوامل Mi6 با این پرسش به سه مساله بسیار مهم دست یافتند؛ اول اینکه فردی به نام فخری زاده وجود دارد (به دلیل مسائل امنیتی وجود شهید فخری زاده انکار شده بود)، دوم در چه زمینه ای فعالیت می‌کند و سوم در چه سطح کارکردی و علمی قرار دارد.

یکی دیگر از اقداماتی که اکبری علیه امنیت ملی انجام داده است لو دادن مقامات عالی رتبه کشور بود چرا که وی به مقامات عالی کشور در سطح بالا دسترسی داشت و از طرفی دشمن برای تحت نظر گرفتن و ترور مقامات عالی رتبه و موثر نیاز داشت تا قبل از هرچیز اطلاعاتی در مورد هویت آنها کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ح ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    6 3
    بازخوانی خیانت و سهل انگاری نیروهای امنیتی رو بگین
    • ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      شما تهمت زنان همیشه رسوا بودید
  • حمیدرضا ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    10 4
    *** سلام و خسته نباشید ... ضمن تشکر از انعکاس این گزارش عالی . ..‌. در تشریح یک از بندها ««--- هیچ فرد یا عامل انسانی در این ترور نبوده است ...»» با یاد آوری از سلسله خاطرات مکتوب مایک پمپیو در مشرق نیوز در یکی از قسمت ها اشاره میکند که یوسی کوهن طی تماس تلفنی با تلفن ویژه در حین پایین آمدن از هواپیما در باند یک کشور اروپایی درخواست خروج نفراتی از ایران را دارد .... مایک پمپیو میگوید توانایی خروج افراد را در سراسر دنیا دارد ..... حال پس تیتر یاد شده نه تنها صحیح نیست بنا به دلایلی رصد شده و قابل بررسی نفر یا نفراتی از مهاجمین نیز زخمی شده بودند .. بررسی موثق و کاملا قابل بهره برداری وجود دارد در دهه 90 کاملا افرادی در نیروی .... و ...استان تهران و در رده پنهان در نیروها و قوای 3 گانه احتمال حضور برای پشتیبانی از آنان را داشته و دارند . حمید رضا
    • ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      8 1
      جمهوری اسلامی ایران باید از قانون چشم در برابر چشم برای رژیم کودک کش صهیونیستی استفاده کند یعنی به ازا ترور دانشمندان ایرانی دانشمندان برجسته صهیونیست در همان سطح مقابله به مثل شوند رژیم کودک کش و امریکا تنها همین زبان را میفهمند .
    • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      3 1
      درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • هاتف ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    24 10
    لعنت خدا بر خائنین بنفش داخلی
    • ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      5 1
      خائن بنفش و مشکی ندارد یکی عمدا ودیگری با عمل بدون علمش خیانت میکند هردو خائن هستند
    • حسن ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      37 19
      اتفاقا این یکی مثل خودت صورتی بوده بنفش نبوده،فعلا که هراتفاقی تواین مملکت میفته میندازیدگردن بنفشها درصورتی که خودتون بیشترازهمه داریدگندمیزنید واگه بنفشا نبودند معلوم نبود گردن کی میخواستیدبندازید
    • ترابیان ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      7 5
      لعنت بر جدو آباد افساد طلبان وطن فروش و جانوران بنفش همین جانورهایی که طرفدار صهیونیست های کودک کش هستند
    • ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      7 4
      حسن یا خسن مسئله اینست نه صورتی و بنفش و سیاه بماند که که روحانی و خاتمی باغی و ....بالای ۸۰ درصد بعد انقلاب کشور دست اینها بوده و با نادانی و خوش باوری و یا خیانت کشور را به سختی انداختند و طلبکار آی دزد آی دزد میکنند و تو هم که....
    • ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      7 5
      بارها گفته ام. بعد از دولت کدخداپرست حسن روحاني بايد تمامي زيرساختهاي امنيتي تغيير و بازسازي و بازتوليد و بازتعريف بشود. اين دولت يک دولت نفوذي بوده و همه اطلاعات امنيتي لازم را براي به سقوط کشاندن کشور را به بيگانگان داده است.
  • Najaf alitajik ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 1
    خوشا بحال شهدا......همه رفتنی هستیم.هم قاتلان...هم جاسوسان ..هم مردم عادی بیچاره.خائن وقاتل
  • ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    17 7
    بی عرضگی تیم حفاظت و پیش بینی های اطلاعاتی خودتون رو بندازین گردن‌اکبری که البته وجود اون شخص هم باز هم‌نشونه بی عرضگی های اطلاعاتی خودتونه .بعد از سه سال حتی یه رد کوچک‌از قاتلینش‌پیدا‌نکردین کل ابهتتون هم‌اینه پیام منو سانسور کنین
  • ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    18 5
    واقعا حیف شد اگر کار اسراییل بود باید تل آویو با خاک یکسان میشد در جواب ترور دانشمند فخری زاده
    • ali ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      3 3
      اسراییل که با خاک یکسان میشه چه متلک باندازی چه نندازی عزیز . حالا که فعلا حریف ایران نیست .
    • ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 3
      فیلم هندی زیاد نبین ولی این روزها باید صدای سازی که قبلاً زدیم و یواش یواش صداش شنیده میشود را بشنوی
  • ایران من ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    24 3
    صاحب نیسان از کشور خارج شده!!!ما میگیم درسته چه کسی نیسان رو در اون محل گذاشته(از یک ماه قبلش ک اونجا نبوده)،کجاها این ماشین تجهیز شده
  • ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    15 2
    ترور شهید فخری زاده بدون همکاری جاسوسان و صرفا با استفاده‌ی از یک نیسان و یک تیر بار اتوماتیک نزدیک به محال است.....
    • ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 4
      ۱۵ نفر هم دستگیر شدن ها
  • ... ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    11 3
    این نشون میده اینا تا کجاها نفوذ کردن بگردید بقیشم پیدا کنید
  • ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 1
    بدون شک مامورین اطلاعاتی بیگانه در بدنه ی اطلاعاتی نفوذ کرده اند و حضور دارند گنگ بودن مطالب بالا موید این نفوذ هست هوش مصنوعی که از آسمان نیامده نیسان و تیربار بسازد
  • ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    8 8
    لعنت بر منافقین، سگهای موساد و رجوی راستی سگهای صهیون بدانند طوفان اقصی با بیش از 2000 کشته از صهیون پاسخ تراز ایران نبود
  • ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 1
    از اینکه دانشمند های ما کشته بشن و دانشمند های اسرائیلی زنده بمونن بشدت ناراحتم،کاش میشد دیمونا رو با خاک توسط حوثی ها یکسان میکردید
  • ایرانی ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 2
    لعنت خدا و‌ پیامبرانش بر خائن و وطن فروشانی همچون اکبری، انشاالله همشون دستگیر بشن، عقل من میگه در مورد شهید حاج قاسم عزیز هم از داخل کشور خیانت صورت گرفت وگرنه حاج قاسم سالها در عراق،سوریه و لبنان بیخ گوش آمریکا و اسرائیلها بود اگه میتونستن در اون سالهای اول ترورش میکردن
  • علی ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 1
    خدا خائن به وطن رالعنت کند.خیلی بیشرفن
  • ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    7 0
    ۱۱ پاسدار همراه ایشان بودند ولی ایشان باید از ماشین پیاده میشد و ماشین را عیب یابی می کرد آیا صدای گلوله تیربار با صدای برخورد مثلاً خورده سنگ به اتومبیل یکسان است ؟ ۳
    • یوسف از همدان ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      2 0
      اصلا ایشون از ماشین پیاده نشده تیر از لچکی کنار درب عقب وارد شده و به اشان برخورد کرده بقیه داستان قصه سازیه. سوال اینه که زمان شلیک 11گلوله از تیر بار چقدر طول می کشه که یک دفعه سر تیم حفاظت فرصت کنه خودش رو روی شهید بندازه و تیر بخوره اون هم در حالی که خانوم فخری زاده هم در کنار ایشان در خودرو حضور داشته بعدش به فرض صدا اومد چرا باید خود فخری زاده پیاده شه ؟مگه تیم حفاظت برای همین کارها اونجا نیست؟ خودرو 4سرنشین ،داشته ؛ راننده ، فخری زاده،خانوم فخری زاده و محافظ . حالا 4تا صندلی روبین این 3نفر و خانوم فخری زاده تقسیم کنید راننده سرجاشه و فخری زاده با خانوم صندلی عقب و محافظ صندلی جلو شلیک از طرف لاین مخالف و سر پیچ جاده دیگه بقیه سناریو با خودتان
  • ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 1
    دبیرخانه شورای امنیت ملی وقتی جاسوس میشه ببینید سرتاسر کشور چه خبره دیگه
  • ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 0
    چه راحت اومدن وسط کشور با تیربار یه نفرو ترور کردن و رفتن !!!! سه سال گذشت و حتی انتقامش هم گرفته نشد
  • ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    18 2
    یه زمانی میگفتن یه تیر سمت ایران بزنید با خاک یکسانتان میکنیم ... ولی هر بار وسط کشور پایگاه امام علی رو زدن ... پهبادهای همدان رو زدن ... چندین بار اصفهان رو با پهباد زدن و ما هر بار فقط رجزخوانی کردیم
  • ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 0
    درسته سه سال گذشته ولی هنوزم ما انتقام سخت میگیریم . شاید 30 سال دیگه
  • ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    8 1
    ببینید دیگه تا کجاها نفوذ کردن ... اگه رشوه ها و امتیازات پشت پرده نبود خیلی راحت میتونستن به ایران ضربه بزنن
  • ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 1
    به راحتی 80 درصد نفوذی های سطح بالای ما جاسوس انگلیس و اسرائیلن
  • محمود ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 2
    لعنت خدا بر اکبری جاسوس مزدور خبیث خدا را شکر که به لعنت ابدی پیوست عاقبت مزدوری برای یهود نجس نابودی اعدام است .
  • ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 4
    خدا رحمتش کنه، عزت اسلام بود اما وقتی سه تا ماشین اسکورت برات میذارن یعنی نباید به هیچ وجه بیای پایین
  • ابراهیم ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    8 3
    ایران در قبال ترور چند دانشمند چه جوابی داد؟!!
    • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      ترور اسرائیلی‌ها و حمله به مقر اسرائیل در اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 1
    چه پاسخی دادید به این اقدامشان؟ اینو بگید!
  • ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 5
    صلوات
  • احسان ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    6 1
    خدایی ملت باحالی هستیم، اطلاعات کشوری در مورد این حادثه به سپاه هشدار داده بود که جواب دادن ما خودمون بهتر میدونیم خطری نیست و اصلا اطلاعات رو آدم حساب نکردن
  • ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 5
    ظریف و روحانی صدها برابر اطلاعات داده اند به دشمن
  • ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 5
    از فلسطین خیالشون راحت بشه ترورها تو ایران شروع میشه به فکر باشین از همین الان جلو این سگ وحشی رو بگیرین
  • ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 7
    «در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود. در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین شهید متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی...» . یعنی همون چند تا تیر اول رو همین نیسانه شلیک کرده تا فخریزاده پیاده بشه و بعد ترورش کنه!؟ خودتون فکر میکنین این با عقل جور در میاد؟
  • حقیقت گو ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    6 5
    دقت کردید در ترورهای موساد تا الان حتی یک نفر از اعضای تیم ترور دستگیر نشده و همه فرار کرده‌اند ، در قضیه دستگیر شدن تروریست های کومله که برای موساد کار می کردن موساد کل اعضای میز ایران را تنها به ظن ارتباط با ایران حذف کرد ما با وجود قطعیت نفوذ موساد در دستگاههای امنیتی تا حالا چه کرده آیم ؟!! همین علی اکبری را هم اگر روسیه لو نمی داد خدا میدونه چند سال دیگه جاسوسی می کرد !!!
    • ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      چرا راحت دروغ میگی؟
  • حقیقت گو ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 2
    دقت کردید در ترورهای موساد تا الان حتی یک نفر از اعضای تیم ترور دستگیر نشده و همه فرار کرده‌اند
  • اریا ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 2
    چرا به شخصی با این اهمیت نباید آموزش داده میشد که به هیچ دلیلی نباید بدون هماهنگی از ماشینش خارج شود ؟ اصلا خودرو ضدگلوله چه معنی ای دارد اگر آنقدر بی سر و ته از آن خارج شوند ؟
  • ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 4
    اگر نیسان در جلوی شهید فخری زاده قرار داشته، احتمالا بعلت صدای انفجار کوچک که در جاده و یا اطراف قرار داشته شهید ماشین را متوقف کرده و از خودرو خارج شده البته طبق نقشه والی اگر از روبرو ب دکتر تیراندازی شده بود، مطمئنا از ماشین پیاده نمیشد. همسر ایشان می‌توانند این موضوع را روشن کنند. نیسان را هم که منفجر کردند بعلت از بین بردن دستگاه مخابراتی و دوربین آن بوده که مدرک را از بین ببرند. ب نظر می‌رسد محافظان کمی سهل انگاری کردند.
  • ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    18 5
    گذشته از کامنت های بسیار خوبی که نوشته شده بد نیست اضافه کنیم اگر دو هفته تهران به بهانه کرونا تعطیل نمی شد امکان نداشت آن جاده در آن ساعت چنان خلوت باشد که به راحتی ایشان ترور شود. تردد ماشینهای دیگر امکان را از آن تیربار می گرفت اگر به بهانه کرونا تهران را تعطیل نمی کردند و عبور و مرور ممنوع نبود.
  • حسين ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 1
    فرزند شهيد فخرى زاده چندى پيش اعلان كرد كه موساد اعتراف كرده كه ما با شهيد فخرى زاده ميخوابيم و با شهيد فخرى زاده بيدار ميشويم و با وى بيرون ميرويم و با وى غذا ميخوريم……و اين يعنى عمق نفوذ دشمنان خون آشام نظام ،حال چه كسى پاسخگوست ؟ ايران بهشت جاسوسان است ،دشمن روى بينى ما نشسته و زل زده به چشمان ما ،تا كى سهل انگارى؟……..
  • ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    بطور قطع نیروی انسانی زیادی هم دخیل بوده هوش مصنوعی هم توسط بشر هماهنگ میشود
  • سید حسن ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    اگر ملاک جاسوسی اکبری در باره شهید دکتر فخری زاده و شهادت ایشان،، فقط پاسخ به این سوال عامل ام ای سیکس بوده، این کاملا ساده اندیشی است وخط دار، چرا که طرح این سوال خود در بر دارنده کلی اطلاعات مرتبط با این شهید بزرگ است، البته جاسوسی اکبری مطلبی دیگر است که قطعا با ادله بوده، ولی شهادت این شهید با اطلاعات مرتبط با اکبری و جاسوسی او قطعا فاقد دلیلی مستدل نمی‌تواند باشد، باید جای دیگری را جستجو کرد، پناه به خدا،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس