آتش بس موقت؛ راه حل بحران غزه نیست

دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید توقف بشردوستانه وکوتاه مدت جنگ در غزه راه حل اصلی بحران فلسطین نیست.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که توقف بشردوستانه و کوتاه مدت جنگ غزه راه حل اصلی نیست و سازمان ملل همچنان بر آتش بس دایمی و آزادی فوری همه گروگان ها پافشاری می کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس مشترک با «موسی فکی»، رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا، گفت: «آتش بس گامی در مسیر درست بود، نمادی از امید بود، اما مشکلات کلیدی ما را حل نمی‌کند. آزادی فوری همه گروگان‌ها و امکان دریافت کمک‌های بشردوستانه مؤثر به همه مردم غزه در همه جای غزه بایستی اولویت باشد.»

روز گذشته نیز بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور این کشور پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع غزه با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان به صورت تلفنی گفت وگو کرده بود. به گزارش آناتولی، در این گفت وگو انتظارات جامعه جهانی در برابر حملات غیرقانونی اشغالگران قدس، راه حل های رفع بحران انسانی و تلاش برای برقراری صلح و ثبات پایدار در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه در این گفت وگو تصریح کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به نقض بی پروای قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه ادامه می دهد و طبق قوانین بین المللی باید نسبت به جرایم ارتکابی اش پاسخگو باشد. اردوغان با عرض تسلیت به گوترش بابت جان باختن بیش از ۱۰۰ کارمند سازمان ملل در حملات اشغالگران قدس به غزه، گفت: بازدید شخصی گوترش از گذرگاه مرزی رفح برای جلب توجه جامعه جهانی به این منطقه مفید بود.

دو روز پیش نیز در روز دوشنبه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از تمدید ۲ روزه توافق آتش بس موقت در غزه استقبال کرده بود. در بیانیه صادره از سوی دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص آمده بود که وی از تمدید ۲ روزه آتش بس موقت انسانی در غزه استقبال کرده و امیدوار است که گذرگاه ها برای ارسال کمک‌ های بشردوستانه به غزه بیشتر بازگشایی شوند.

این در حالیست که «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پیشتر در واکنش به تمدید آتش بس در غزه اعلام کرده بود: در چهارمین روز از آتش بس موقت در غزه، آتش بس برای ۲ روز دیگر تمدید شد. بایدن از اعلام قطر مبنی بر تمدید آتش بس استقبال می کند. رویکردی که با اسرائیل و شرکایمان در منطقه اتخاذ می کنیم، موفقیت آمیز است! «جان کربی» ادعا کرد: ما همچنان به اسرائیل بر اهمیت توجه به غیرنظامیان در طول عملیات نظامی (علیه مردم مظلوم غزه) تاکید خواهیم کرد. امیدواریم در میان اسرایی که تا ۲ روز آینده آزاد می شوند، اتباع آمریکایی نیز وجود داشته باشند.

وزارت خارجه قطر نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد که توافق آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز دیگر تمدید شده است. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با برادرانمان در قطر و مصر توافق کردیم که آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز و با همان شروط توافق پیشین تمدید شود.

آکسیوس نیز به نقل از یک مسوول صهیونیست اعلام کرد که کلیات تمدید آتش‌بس به مدت ۲ روز دیگر مورد توافق قرار گرفته و بناست که در هر یک از این ۲ روز، ۱۰ اسیر صهیونیست آزاد شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Puyamotlaq ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمينَ وَ اجْعَلنا بَيْنَهمْ ، سلام بر فلسطین و فلسطینیان آزاده در فلسطین، همه شروع طوفان الاقصی را به یاد داریم،حالا که بسیاری از آزادگان جهان بالاخص مسلمانان شروع ۷۵ سال اشغال و تجاوز ارتش صهیونیستی بهمراه استعمارگر بریتانیا نبوده ایم فقط در تاریخ خواندیم درسرزمین وحی فلسطین و مسجدالاقصی فرود آمدند و شروع به کشتار و تجاوز با اهداف استعمارگری و اشغالگری داشتند تا امروز فلسطین اشغالی با تمام تغییرات متمدن جهان اعم از پیشرفت معیارهایی انسانی و مدنی همچنان این جمعیت در ادامه لشکرکشی و تجاوز و استعمار و کشتار ساکنین اصلی فلسطینیان می پردازند و نتیجه آن همه ظلم در طول تاریخ ۷۵ ساله تا امروز که ما با هم برای فلسطین و فلسطینیان آزادی می خواهیم. نتیجه جنایات جنگی و جنایات ضد بشری ارتش اشغالگر نژادپرست در طول ۷۵ سال با تشکیل رژیم غیرقانونی اسرائیل که آثار جدید اسرائیلی در غزه را مشاهده نمودیم با ادعایی واهی استراتژی بازگشت به دوره ماقبل تاریخ را در قبال جامعه مدنی فلسطینیان غزه از سوی نتانیاهو و متحدانش پیاده سازی شد. در برابرش طوفان الاقصی شکل گرفته است و در صورت یاری و شکل گیری های بیشتر خانمان رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد انسانی را نابود می کند.
  • Puyamotlaq ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمينَ وَ اجْعَلنا بَيْنَهمْ ، سلام بر فلسطین و فلسطینیان آزاده در فلسطین، همه شروع طوفان الاقصی را به یاد داریم،حالا که بسیاری از آزادگان جهان بالاخص مسلمانان شروع ۷۵ سال اشغال و تجاوز ارتش صهیونیستی بهمراه استعمارگر بریتانیا نبوده ایم فقط در تاریخ خواندیم درسرزمین وحی فلسطین و مسجدالاقصی فرود آمدند و شروع به کشتار و تجاوز با اهداف استعمارگری و اشغالگری داشتند تا امروز فلسطین اشغالی با تمام تغییرات متمدن جهان اعم از پیشرفت معیارهایی انسانی و مدنی همچنان این جمعیت در ادامه لشکرکشی و تجاوز و استعمار و کشتار ساکنین اصلی فلسطینیان می پردازند و نتیجه آن همه ظلم در طول تاریخ ۷۵ ساله تا امروز که ما با هم برای فلسطین و فلسطینیان آزادی می خواهیم. نتیجه جنایات جنگی و جنایات ضد بشری ارتش اشغالگر نژادپرست در طول ۷۵ سال با تشکیل رژیم غیرقانونی اسرائیل که آثار جدید اسرائیلی در غزه را مشاهده نمودیم با ادعایی واهی استراتژی بازگشت به دوره ماقبل تاریخ را در قبال جامعه مدنی فلسطینیان غزه از سوی نتانیاهو و متحدانش پیاده سازی شد. در برابرش طوفان الاقصی شکل گرفته است و در صورت یاری و شکل گیری های بیشتر خانمان رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد انسانی را نابود می کند. بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس