به گزارش مشرق، محمد ایمانی، در کانال خود در ایتا مطلبی با عنوان ‍ جمع بندی آمریکا و اسرائیل؛ ۵۴ روز پس از "طوفان الاقصی" را منتشر کرد و نوشت:

بنیامین نتانیاهو بارها اعلام کرد: "جنگ بدون نابودی حماس، متوقف نخواهد شد". اما جو بایدن امروز گفت: "ادامه جنگ در غزه، به معنای تحقق خواسته های حماس، و همان چیزی است که حماس می خواهد".

دولت بایدن، مدیریت جنایت جنگی علیه مردم غزه را در اختیار داشت و اجازه توقف بمباران ها را نداد. اما هنگامی که ضربات جبهه مقاومت، از لبنان و عراق و یمن شدت گرفت، معادله فرق کرد. ترکیب این حملات، بیش از اسرائیل، ابرقدرتی ۷۰ ساله آمریکا را نابود کرد.

معنای حرف بایدن این است که حماس، کاملا استوار است و آرزو پروری اسرائیل درباره نابودی حماس، لاف گزاف بوده است.

همزمان، پنتاگون با ادبیاتی آمیخته با ذوق زدگی اعلام کرده است: "از زمان آغاز توافق آتش‌بس در غزه، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، مورد هیچ حمله‌ای قرار نگرفته‌اند". این پایگاه ها دست کم ۷۱ بار هدف حملات و تلفات و خسارات گسترده قرار گرفتند.

این همان آمریکایی است که در جنگ جهانی دوم، به بهانه حمله انجام شده به بندر پرل هاربر، حمله اتمی کرد و ژاپن را به تسلیم واداشت. و نیز، آمریکایی که با بهانه قرار دادن ماجرای ۱۱ سپتامبر، افغانستان و عراق را به فاصله دو سال اشغال کرد.

از سوی دیگر، پس از آن که چند هفته جنایت در غزه هیچ دستاوردی نداشت و ته مانده آبروی رژیم صهیونیستی در دنیا را تبدیل به ابراز انزجار ملت ها کرد، اختلافات در اسرائیل درباره ادامه جنگ یا آتش بس شدت گرفت.

ادامه جنگ، همچنان که نفرت جهانی را افزون تر می کند، به خسارات اسرائیل شدت خواهد بخشید؛ خساراتی که ممکن است هدف گرفتن یا توقیف چند کشتی تجاری اش یا حمله به بندر ایلات در جنوب و عمق مرز های شمالی، در برابرش کوچک باشد.

در همین حال، اعلام آتش بس بدون اشغال غزه یا نابودی حماس و توقف حملات موشکی، اعتراف به شکست کامل است. "ایتمار بن گویر"، وزیر امنیت داخلی اسرائیل دیروز گفت: "توقف جنگ علیه غزه، یعنی انحلال دولت اسرائیل به رهبری نتانیاهو"

سرتیپ "یوسی کوپرواسر"، رئیس سابق "تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل" هم به شبکه BBC گفته است: "جنگ غزه، یک شکست فضاحت بار است؛ تمام نهادهای اطلاعاتی ما شکست خوردند".

همزمان، ژنرال ذخیره "اسرائیل زیوه" می گوید "اگر حماس موفق به توقف جنگ شود، پیروز خواهد بود.دستاورد عملیات 7 اکتبر از سوی جهان عرب، حزب‌الله و محور ایرانی، یک دستاورد بسیار مهم تلقی می‌شود. حماس، قدرت خود را حفظ کرده و گروگان ها را در اختیار دارد. یعنی اینکه به پیروزی رسیده‌است".

بدین ترتیب، صهیونیست ها و حامیان آنها معتقدند، چه جنگ از سر گرفته شود و چه آتش بس ادامه پیدا کند، حماس و متحدانش پیروز میدان هستند؛ میدانی که در آن، نه فقط ارتش جنایتکار صهیونیست، بلکه با آمریکا و ناتو (انگلیس و فرانسه و آلمان) می جنگیدند.

عملیات ۵۴ روز قبل طوفان الاقصی، نقشه ها و رشته های چند ده ساله آمریکا و اسرائیل را پنبه کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ب ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    4 2
    افتضاح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس