تحلیلگر روس: ناتو ممکن است در ارمنستان مستقر شود

مدیر موسسه «توسعه دولتی نوین روسیه» روز چهارشنبه با هشدار در خصوص احتمال حضور ناتو در ارمنستان گفت هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، میر مسئول یک موسسه تحلیلی روسیه در خصو اخرین تحولات قفقاز جنوبی و حضور احتمالی ناتو و آمریکا در ارمنستان گفت، تا زمانی که ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باشد، هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.

«دیمیتری سولونیکوف»، مدیر موسسه «توسعه دولتی نوین روسیه» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با وبگاه خبری، تحلیلی «کالیبر» در خصوص احتمال استقرار نظامیان ناتو در ارمنستان و پیامدهای آن گفت: «آمریکا در سراسر جهان فعال است. آسیا-اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای لاتین، قطب شمال و اروپا و قفقاز جنوبی. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که اینجا فعالیت خاصی نسبت به جاهای دیگر وجود دارد.»

وی ادامه داد: «در مورد موضع ارمنستان، آمریکایی‌ها منافع خود را از طریق ارمنستان ترویج می کنند. آنها هر اقدامی را از طریق رشوه دادن انجام می‌هند. به ویژه، یک نفر در ارمنستان وجود دارد، منظورم نخست وزیر این کشور است که دستورات آمریکا را اجرا می‌کند و آمریکا از طریق او سیاست خود را در این منطقه راهبردی دنبال می‌کند.»

رئیس کمیسیون اروپا اخیرا از ارمنستان در خواست کرد که به ائتلاف ناتو بپیوندد.

«گونتر فلینگر» رئیس کمیسیون اروپا در گسترش ناتو در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» از ارمنستان درخواست کرد که به ائتلاف ناتو بپیوندد.

وی در پیامی خطاب به «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نوشت: «از ارمنستان درخواست می‌کنم تا به ناتو بپیوندد.»

وی در خصوص احتمال استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در ارمنستان نیز گفت:«این احتمال حداقل است. اما، نیروهای مسلح ناتو می‌توانند تحت پوشش ماموریت‌های حافظ صلح و ناظران در خاک ارمنستان مستقر شوند. من فکر می‌کنم تا زمانی که ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باشد، هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.»

این کارشناس ارشد روس در خصوص واکنش‌ ایران به تحولات منطقه قفقاز نیز گفت:«تهران به یک خط سیاسی دقیق پایبند خواهد بود. بله،ایران علاقه مند به حفظ مرز مشترک با ارمنستان است.»

«واهان کوستانیان» معاون وزارت خارجه ارمنستان اخیرا اعلام کرد که هیچ‌یک از اعضای ناتو از ارمنستان برای پیوستن به این ائتلاف درخواست نکرده است.

وی افزود: «با این وجود، ایروان آماده ادامه همکاری با این ائتلاف است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    26 3
    پاشينيان غلط کرد
    • alir ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      28 14
      با عرض تاسف باید بگویم ارمنستان دقیقا باید به ناتو بپیوندد! و البته تقریبا امکان ندارد چون ترکیه هرگز چنین اجازه نخواهد داد! متاسفانه ما در قضیه اذربایجان دقیقا اشتباه عمل کردیم یک کژدم اوردیم بفل دست خودمان گذاشتیم قره باغ را دو دستی تقدیم آذربایجان (گربه صفت قدر نشناس) شد.
    • ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      3 3
      از صهیون و آمریکا و ناتو هیچی بعید نیست.براحتی ادای محافظ ارمنستان رو بازی میکنن، ولی به این اسم(مثل گروههای آمریکایی حافظ صلح در لبنان که علیه حزب الله و به نفع اسرائیل، شروع به جنگ افروزی کردند)، علیه ایران نقشه کشی و حذف کریدور زمینی و بستن راه ایران به اروپا رو طراحی میکنن...ساده‌س کسی که فکر کنه ارمنستان محل طراحی نیست. ارمنستان با ناتو یا بی ناتو، دقیقا برای صهیونیزم و آمریکا و ناتو، به ظاهر کج دار و مریض خوش رقصی میکنه...ایران بایستی ورود جدی بکنه...قدرت توی این جنگل دنیا بایستی خودشو نشون بدهد.
    • ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      5 3
      ایروان اگر عاقل و زرنگ باشد، ببیند کشورهایی که آمریکا در آنجا پایگاه نظامی دارد همه در حال اخراج نیروهای مزاحم آمریکایی از کشورهایشان هستند
  • ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    11 3
    ترکیه که عضو ناتو هست
  • ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    14 5
    ساعت خواب, ناتو 70 ساله که در شمال ایران مستقر هست
  • رض ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    31 12
    وقتی با دیدن جمهوری صهیونیستی آذربایجان و اسرائیلی پروری این رژیم باز از ارمنستان حمایت نکردیم اونا با وجود یک رئیس جمهور غربگرا معلومه برای بقا خودشون تو دامن ناتو می ندازن،اینم در نظر بگیرین مردم ارمنستان عاشق ایران هستند می تونستیم بهشون کمک کنیم
    • ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      14 9
      بله اشتباهات حاکمیت ایران در منطقه بیشمار است
    • ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      2 6
      احمقی که میگی اشتباهات حاکمیت ایران بیشمار هست! اگر صحبتهای اربابت را گوش کنی میفهمی کی اشتباه کرده؟
  • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    11 2
    بنظر من بایستی از اپوزیسیون ارمنستان حمایت گردد تا با قدرت به صحنه سیاسی برگردد. پاشینیان با آن آمدن جنجالی اش مشخص بود که تحت امر جای دیگری هست
  • علی ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    9 2
    ممکن نیست چون ترکیه مخالفت می کنه
    • ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      6 0
      ترکیه خودش با ناتو هست
  • مقدس ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    10 4
    تمام تحركات از يك دهه قبل به اينطرف دقيقا به وضوح مشخص ميكند دعوا فقط سر لحاف ملا نصرالدين هست هدف اصلى تجزيه كشور و روى كار آوردن يك حكومت لائيك در ايران ميباشد ، حاكم كفتار صفت جمهورى جعلى باكو و هم پاشينيان دزد هر دو مهره خود آمريكائى ها هستند ( تمام نفت باكو در اختيار شركت هاليبرتون و بريتيش پتروليوم آمريكا هست ) اين دو عنصر متوهم بى سروپا فقط بعنوان دوتا دلقك در حال نقش بازى در آوردن و فريب ايران و روسيه ميباشند . متاسفانه از دو سال قبل به اينطرف رويكرد سازمان مافيائى تروريستى ناتو و رژيم كودك كش صهيونيستى در خصوص پلن فوق به پشتوانه عناصر نفوذى و حمايت يك جريان خاص داخلى وطن فروش با جسارت تمام ورود كرده و در حال مقدمه چينى و اجراء هستند .
  • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    23 15
    وقتی ایران از ارمنستان در مقابل دولتهای تروریستی(ترکیه،باکو) حمایت نظامی نمی‌کند چه انتظاری دارید؟
    • ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      8 10
      آخه تو اون شرایط حمایت نظامی از ارمنستان یعنی خیانت به بشریت
    • ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      16 10
      حتما کشتار و بمباران و آواره کردن مردم قره‌باغ میشه خدمت به بشریت؟؟ البته برای تروریست‌ها(باکو ترکیه) اینها کاملا هست
  • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    8 6
    خداروشکرخبرخوبی بود
    • ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      3 3
      مگه تو خدا هم قبول داری مشنگ
  • ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    ایران چطور میتونه ب ارمنستان کمک کند، خود ارمنستان زیر علامت سوال است. آمریکا و اروپا ارمنستان را بازوی خود می‌بینند. باکو هم بخاطر نفت و گاز مورد توجه غرب هست، اما احساس‌ خطر می‌کند. بین ارمنستان و اذربایجان غرب مایل است کدام را ب قدرت برساند؟ حتی اگر روابط حسنه هم بین این دو بوجود آید موقت است. ب نظر می‌رسد تا مشخص شدن وضعیت اسراییل/فلسطین این دو بلا تکیف بمانند. . تسلط اسرائیل بر غزه برای آمریکا اخبار مثبتی نخواهد بود چه موجب اتحاد قوی‌تر بین کشورهای دیگر میشود.
  • ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    امپراطوری ایران دوباره زنده شده است
  • رضا ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    گور خودشان را خواهند کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس