دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد نفوذ در مراجع دولتی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان جزئیات عملیات شناسایی و دستگیری باند ۱۳ نفره فیشینگ که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از حساب های مردم برداشت کرده بودند را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا هاشمی فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در اصفهان اظهار کرد: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد دقیق و هوشمندانه فضای مجازی موفق شدند باند فیشینگی که با ارسال لینک‌ها و درگاه‌های پرداخت جعلی به گوشی تلفن همراه مردم آنها را به دام انداخته و پس از دسترسی به اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنها می‌کردند را شناسایی و تحت تعقیب خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین ماه کار اطلاعاتی شبانه‌روزی سرانجام اعضای این باند که ۱۳ نفر هستند در چندین عملیات جداگانه دستگیر و از مخفیگاه های آنان ۲۰۰ قطعه سیم کارت با هویت افراد مختلف و همچنین ۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه که به وسیله آنها اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دادند کشف کردند.

هاشمی‌فر عنوان کرد: در بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این افراد در مدت ۶ ماه فعالیت مجرمانه خود توانسته بودند اطلاعات بانکی بیش از ۱۷ هزار نفر را سرقت کرده و از این طریق اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنها کنند که ارزیابی‌های کارشناسان نشان می‌دهد متهمان تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از حساب‌های مردم برداشت کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص نحوه فعالیت مجرمانه این باند گفت: دامنه فعالیت مجرمانه این باند تمامی شهروندان بود و آنها عموماً از طریق شبکه‌های اجتماعی پیامک‌هایی تحت عنوان ارسال شکوائیه شما از دادگستری، عدم قطع سود سهام عدالت، یارانه‌های معیشتی و یا با هر بهانه وعده و شگرد دیگری مخاطبان خود را جذب کرده و از آنان می‌خواستند تا بر روی لینک پایین پیامک کلیک کنند و سپس اطلاعات کارت بانکی خود را در درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی که طراحی کردند وارد کنند.

وی عنوان کرد: به محض اینکه شهروندان فریب خورده اطلاعات کارت بانکی خود در این درگاه‌های جعلی وارد می‌کردند این اطلاعات بلافاصله برای متهمان ارسال و آنها می‌توانستند به راحتی وجوه داخل حساب آنها را برداشت کنند.

هاشمی‌فر با بیان اینکه شهروندان نباید به هر پیامکی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها و ارگان ها با سرشناسه مخصوص به خود به شهروندان پیامک می‌زنند و پیامک هشداری سازمان‌ها و ارگان‌ها که با شماره‌های عادی برای شما ارسال می‌شوند فاقد اعتبار بوده و به منظور کلاهبرداری از شما است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از تمامی مردم می‌خواهیم که تحت هیچ عنوانی به این گونه پیامک‌ها توجه نکرده و در صورت مشاهده موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    تشکر از پلیس
  • ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    اینارو باید یه دست چلوکباب بهشون بدی بعد ببندیشون به گاری بعد بندازیشون تو گونی بعد چوب تو آستینشون کنی بعد آفتابه بندازی گردنشون و تو شهر بچرخونینشون بعد عسل بمالی به بدنشون و ۵ و ۶ کیلو مگس بندازی روشون. دیگه بسشونه بشرطی که پول مردم رو پس بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس