تل‌آویو عملیات نظامی علیه حماس را دست کم یک سال دیگر ادامه می‌دهد

فایننشال تایمز در گزارشی مدعی شد که «اسرائیل تصمیم دارد تا عملیات نظامی علیه مقاومت(اسلامی) فلسطین(حماس) را دست کم تا یک سال دیگر ادامه دهد»!

به گزارش مشرق، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، مدعی شد که رژمی صهیونیستی برای جنگ طولانی با مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) که ممکن است دست کم یک سال یا بیشتر طول بکشد، خود را مهیا می‌کند!

این روزنامه چاپ انگلیس به نقل از منابع خود نوشت که «شدیدترین مرحله حملات اسرائیل احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ صورت خواهد گرفت. اهداف اصلی ارتش اسرائیل، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی و همچنین مروان عیسی، مقام ارشد حماس هستند.»

فایننشال تایمز مدعی شده است که اسرائیل علاوه بر تخریب و از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس، قصد دارد تا سامانه تونل‌های زیرزمینی و همچنین «قدرت و تسلط حماس در نوار غزه را نابود کند.»

یکی از منابع آگاه به نقشه‌ها و برنامه‌های نظامی اسرائیل به تایمز گفت: این جنگ بسیار طولانی خواهد بود. ما در حال حاضر، حتی به نیمی از اهداف‌مان هم نرسیده‌ایم.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرده است که طول مدت عملیات اسرائیل به چگونگی پیشروی جنگ، فشار بین‌المللی و توانایی تل‌آویو در آزادسازی گروگان‌ها بستگی دارد. یکی از منابع این روزنامه یادآور شده است که خلاف جنگ‌های قبلی با مداخله اسرائیل، این جنگ هیچ پایان «روشنی» ندارد و به تعبیر وی «داور سوت پایان را نمی‌زند.»

یکی دیگر از منابع، درباره عملیات اسرائیل در شمال غزه گفت: کار ما در نوار غزه هنوز تمام نشده و علاوه بر این، محاصره کامل نشده است. شاید ۴۰ درصد کار انجام شده باشد.

به‌دنبال عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، رژیم صهیونیستی در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه، نوار غزه را هدف بمباران و حملات گسترده قرار داده است.

صهیونیست‌ها علاوه بر کشتار و قتل عام وحشیانه ساکنان نوار غزه، آب و برق، سیستم مخابراتی و همچنین سوخت‌رسانی به این باریکه را قطع کرده‌اند. حملات تل‌آویو همچنین در بخش‌هایی از لبنان، سوریه و همچنین کرانه باختری نیز در جریان است.

حماس ۲۲ نوامبر اعلام کرد که با میانجی‌گری قطر و مصر، بر سر آتش‌بس چهار روزه در نوار غزه با اسرائیل به توافق رسیده است. این آتش‌بس از ساعت ۷ صبح ۲۴ نوامبر به وقت محلی آغاز شد. براساس این توافق، زنان و افراد زیر ۱۹ سال گروگان نزد حماس با اسرای زن و همچنین افراد کمتر از ۱۹ سال فلسطینی در بند زندان‌های اسرائیل مبادله شدند. طرفین ۲۷ نوامبر توافق کردند که آتش‌بس را دو روز دیگر یعنی تا ۳۰ نوامبر تمدید کنند اما بعد از یک روز، نیروهای ارتش اسرائیل، به بهانه نقض آتش‌بس از سوی حماس، عملیات‌ و حملات خود در نوار غزه را از سر گرفتند. در پی حملات اشغالگران به نوار غزه، تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    خدا لعنتون کنه
    • ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      الله اكبر    الله اكبر    الله اكبر   خامنه اي رهبر    مرگ بر ضد ولايت فقيه     درود بر رزمندگان اسلام    سلام بر شهيدان   مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • عبدالله ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    و در پایان این یک سال به فضل الهی ، خودش نابود خواهد شد ان شاء الله.
  • ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    مرگ اسرائیل نزدیک شده
  • ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    مرگ اسرائیل چگونه نزدیک شده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس