۹ کشته و ۲۵ مجروح در حمله تروریستی مردان مسلح در پاکستان

حمله تروریستی مردان مسلح به اتوبوس حامل شهروندان پاکستانی از جمله پرسنل نظامی این کشور ۹ کشته و ۲۵ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، مقام‌های پاکستان یکشنبه شب اعلام کردند که در اثر تیراندازی افراد مسلح به اتوبوسی در شمال پاکستان ۹ نفر از جمله ۲ پرسنل ارتش کشته شدند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» به دنبال این حادثه، این اتوبوس با کامیونی که درحال حرکت بود برخورد کرد و آتش گرفت. به گفته مقام‌های پاکستان، در این حمله تروریستی دستکم ۵ شبه نظامی حضور داشتند.

به گفته پلیس پاکستان، در جریان این حادثه ۸ نفر در محل حادثه جان باختند و یک نفر در بیمارستان جان باخت. ۲ نفر از نیروهای ارتش پاکستان در میان کشته شدگان هستند. این حادثه تروریستی ۲۵ مجروح برجای گذاشت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. این منطقه مدت‌هاست با خشونت‌های فرقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

این حادثه در حالی رخ داد که ارتش پاکستان در روزهای گذشته به یک مخفیگاه تروریست‌ها نزدیک مرز با افغانستان یورش برد .در این عملیات ۸ تروریست کشته شدند. معمولا گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان وابسته به طالبان افغانستان عملیات نظامی علیه دولت پاکستان انجام می‌دهد.

طالبان پاکستان از جمله گروه‌های تروریستی در این کشور است. حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند.

ارتش پاکستان کشته شدن دستکم ۲۴۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان اخیرا گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس