کد خبر 1552329
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
نتانیاهو به دادگاه می‌رود

جلسه دادگاه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر فاسد رژیم صهیونیستی فردا برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، جلسه دادگاهی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر فاسد رژیم صهیونیستی فردا ازسرگرفته می‌شود. روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که جلسه دادگاهی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد با وجود ادامه جنگ در غزه، فردا از سرگرفته می‌شود.

جلسات دادگاهی نتانیاهو از سپتامبر گذشته متوقف شده بود.

نخست وزیر فاسد و جنایتکار رژیم صهیونیستی می‌داند به محض پایان جنگ در غزه، آینده سیاسی او نیز پایان می‌یابد و باید در دادگاه پاسخگوی پرونده‌های فساد خود و مفتضحانه‌ترین شکست تاریخ این رژیم در هفتم اکتبر باشد، برای همین جنگ را طولانی می‌کند و سعی دارد با کشتار بیشتر غیرنظامیان در غزه، بر شکست خود سرپوش بگذارد.

از سوی دیگر، اختلافات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ وی بار دیگر در عرصه رسانه‌ای مطرح شد، جایی که گالانت برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو در تل‌آویو را رد کرد.

نتانیاهو در این رابطه گفت که به گالانت پیشنهاد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک را داده است، ولی او چیز دیگری را انتخاب کرده است. منظور نتانیاهو این بود که گالانت ترجیح داده کنفرانس مطبوعاتی مجزایی را در تل‌آویو برای خود برگزار کند.

نتانیاهو که در نتیجه روند جنگ غزه در هر کدام از تصمیم گیری‌های خود با انتقاد شدید بخشی از افکار عمومی جامعه صهیونیستی مواجه می‌شود، گفت که از سوی اسرائیلی‌ها اختیار دارد که حاکمیت آنها را داشته باشد و بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها کار نخواهد کرد.

این سخنان نتانیاهو مربوط به انتشار متوالی نتایج نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی بود که نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت نخست‌وزیر اسرائیل و احزاب راست‌گرای حاکم به ویژه حزب لیکود در برابر احزاب مخالف کابینه است.

در شرایطی که گالانت برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو را رد کرد، اما هر دو در کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه خود بر ادامه جنگ غزه تا از بین بردن قدرت نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کردند.

اختلاف نظر در ارکان کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از شکست امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در عملیات ۷ اکتبر خود را نشان داده و در طول هفته‌های متوالی جنگ به اوج خود رسیده است. نتانیاهو و دیگر سرکردگان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی هر کدام تلاش دارند یکدیگر را در شکست فجیع عملیات ۷ اکتبر متهم کرده و خود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

نیمه ماه گذشته میلادی بود که گالانت بعد از کنفرانس مطبوعاتی مشترک در تل‌آویو با بنی گانتس از اعضای شورای جنگی اسرائیل دست داد، اما هر دوی آنها نتانیاهو را نادیده گرفتند و با او دست ندادند.

روز گذشته نیز، هزاران نفر از صهیونیست‌ها با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر بندری حیفا خواهان استعفای فوری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری شدند. بر پایه این گزارش، تظاهر کنندگان با سر دادن شعارهای مختلف و با حمل پارچه نوشته‌هایی خواستار روی کار آمدن کابینه‌ای مسئولیت پذیر و عاری از فساد شدند.

در همین ارتباط، شماری از صهیونیست‌ها در مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو در شهر «قیساریه» (قیصریه) واقع در سواحل مدیترانه تجمع کرده و خواهان استعفای فوری وی هستند. شبکه عبری کان گزارش داد که در جریان درگیری تظاهرات کنندگان با پلیس در مقابل اقامتگاه نتانیاهو، دست کم ۶ نفر از تظاهرات کنندگان که در مقابل ویلای نتانیاهو تحصن کرده بودند، بازداشت شدند.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر معترضین به شکل مستمری در مقابل محل اقامت نتانیاهو در خیابان غزه در قدس دست به تظاهرات زده و این اعتراضات حتی به درگیری با پلیس هم منجر شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 0
    خوبه اینا حداقل دادگاه دارن که مسوولاشونو محاکمه کنن
  • Puyamotlaqسیدمحمدمهدی ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام بر ساکنان غزه قهرمانان مقاومت در برابر ظلم اشغالگر قدس شریف. همچنان که در خبرها موثق آمده است و می توانید خودتان از مراجع ذی صلاح پیگیر باشید: در طی مدت ۴۸ روز بعد از طوفان الاقصی از طرف ملت های آزاده در تمامی نقاط جهان اقدامات لازم به جهت جمع آوری و ارسال کمک های بشردوستانه برای ملت جنگ‌زده فلسطینیان نوار غزه انجام پذیرفت که طی ۴۸ روز تنها مانع رسیدن بسته بودن گذرگاه به شمال نوار غزه بود. چطور شد؟؟با گشایش ۷ روزه آتش‌بس بشردوستانه نیازمندی های و هزینه زندگی به دست خانواده‌های غزه نرسید. در بهبود شرایط زندگی و مراکز درمانی و بهداشتی و سرپناهی هیچ تغییر صورت نگرفت. با اعلام خبر خبرنگاران و گزارشات کادر درمانی از ساکنان نوار غزه و اعلام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد فرانچسکا البانی در امور حقوق بشر گفت:(( ساکنان نوار غزه در حال نابودی هستند)) خواستار ادامه فعالیت‌ها آزادگان جهان بواسطه وظیفه انسانی هر شخص با هدف مسئولیت پذیری و پاسخ‌گویی مدیران عالی مقام در سطوح ملی و بین‌المللی در تمام نقاط جهان باشید. به امید آزادی اراده فلسطین و ساکنان غزه در تعیین سرنوشت و اقامه نماز مسجدالاقصی
  • ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    نتانیاهو در این چند وقت ، سی سال پیر شده اصلا انگار داره می میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس