نباید واردات لوازم خانگی محدود شود/ بازار خودرو رو به بهبود است

وزیر صمت ضمن بیان اینکه در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد، گفت: باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازارهای با رقابت کامل حرکت کنیم.

به گزارش مشرق، عباس علی آبادی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اوراسیا در جمع خبرنگاران، درباره واردات لوازم خانگی، اظهار کرد: تولید لوازم خانگی یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

وزیر صمت افزود: معتقد هستم می‌توانیم با مقداری کار کردن به نام ارزشمند و زیبنده مردم در منطقه در حوزه تولید لوازم خانگی به روز تبدیل شویم. دیری نخواهید پایید که سازندگان لوازم خانگی ایران در چنین جایگاهی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه در حال انجام است، گفت: در مجموع وقتی ناترازی در ابعاد کیفی، کمی و تنوع برطرف می‌شود، دلیلی برای محدودیت واردات وجود ندارد. محدودیت واردات معمولاً برای فراهم کردن فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می‌شود، اما به نظر من در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد.

علی آبادی تصریح کرد: البته این موضوع نیازمند زمینه‌هایی است و باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازارهای رقابت کامل حرکت کنیم زیرا در بازار رقابتی کامل نیازی به اعمال محدودیت‌های فیزیکی وجود ندارد.

علی آبادی همچنین با بیان اینکه صنایع باید به سمت تحول عمیق حرکت کنند، گفت: در حال حاضر تلاش وزارت صمت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی کشور است، چراکه خودروهای آینده خودروهای دیگری خواهند بود. همچنین در حال توسعه زیرساخت‌ها در صنایع کشور و همکاری با کشورهای دیگر هستیم که نیاز به زمان و سرمایه دارد.

وزیر صمت درباره بازار خودرو با بیان اینکه شرایط بازار خودرو رو به بهبود است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با وضع مقررات داخلی صنایع را ترغیب به تراز کردن بازار از نظر کیفیت، تنوع و سلایق کنیم و تاکنون نیز اقدامات بسیاری عملیاتی و اجرایی شده است، اما اقدامات باید عمیق و ریشه دار باشد زیرا نتیجه یک اقدام فوری به سرعت از بین می‌رود.

وی افزود: اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شده است و صنایع باید به سمت تحول، کار فوق العاده و سرمایه گذاری بروند، زیرا ایجاد زیرساخت‌های برقی سازی کشور و صنایع توسعه‌ای با همکاری کشورها زمان بر است.

به گفته علی آبادی، ثبات بازار خود در این شرایط ادامه دارد و مردم باید کمی صبور باشند.

وزیر صمت در مورد اخبار مربوط به کناره‌گیری روسیه از کریدور شمال به جنوب، گفت: من چنین خبری نشنیده‌ام.

وی با اشاره به علاقه‌مندی ایران و روسیه به توسعه روابط دو کشور، گفت: ارتباط دو کشور محدود به حوزه‌های صنعتی و تجاری نیست و باید توسعه را در مناسبات مردم و ملت‌ها جست‌جو کرد و ارتباط دو کشور باید از این طریق عمیق‌تر شود که توریسم و گردشگری زمینه آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی سواد ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    گوشمان از این شعارها پر شده . و حالمان از این حرف های مفت صد تا یک غاز بهم می خورد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس