کد خبر 1552593
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۴۴ درصد تصادفات فوتی عابران در ساعات ۶ تا ۱۳ اتفاق می‌افتد

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۴ درصد تصادفات فوتی عابران در ساعات ۶ تا ۱۳ اتفاق می‌افتد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص تصادفات فوتی عابرین در بزرگراه‌ها گفت: ۴۴ درصد از تصادفات فوتی عابرین پیاده بین ساعت‌های ۰۶:۰۰ صبح تا ۱۳:۰۰ بعد از ظهر انجام می‌شود. این زمانی است که عابرین پیاده بیرون و در تکاپو هستند و به محل کار می‌روند و چون تردد زیاد است در این ساعات تصادفات فوتی نیز زیاد است و نشان دهنده میزان تردد و تعداد تصادفات است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جایگاه دوم با عدد ۳۷ درصد است که بین ساعت ۱۳ تا ۲۱ شب می‌باشد که این عدد هم بالا می‌باشد چرا که در یک بازه زمانی این ساعات دیگر روشنایی خورشید را نداریم و بدون تأثیر نیست.

وی بیان داشت: ساعات بعدی بین ۲۱ تا ۶ صبح است که این ساعات، ساعات خطر است و تردد عابر پیاده در این ساعات عادی محسوب نمی‌شود و باید شرایط و ضوابط خاصی داشته باشد و اینجا دیگر رنگ و نوع پوشش و لباس مفهوم پیدا می‌کند و اگر عابر پیاده با پوششی تیره تردد کند که در ساعات تاریکی هم باشد خوب دیده نمی‌شوید و رانندگان شما را نخواهند دید و صد درصد مشکلی پیش خواهد آمد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از موارد تصادفات عابرین پیاده، دویدن‌های ناگهانی و ترددهای یک دفعه‌ای است که عامل بسیاری از تصادفات با عابرین پیاده نیز همین موضوع است.

۵۸ درصد فوتی‌ها عابر پیاده در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

سرهنگ رابعه جوانبخت گفت: ۵۸ درصد از تصادفات فوتی ما در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد و بارها گفته‌ایم که بزرگراه‌ها معابر امن و خوبی برای تردد ایمن عابرین پیاده نیست. ولی بارها مشاهده می‌شود که عابرین به صورت غیر ایمن از معابر بزرگراهی به شکل خطرناکی عبور می‌کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین ۴۰ درصد در معابر اصلی و ۲ درصد نیز مربوط به دیگر معابر و کوچه‌ها و… است.

وی بیان داشت: این آمار نشان می‌دهد که عابرین پیاده ما عابرین محتاطی نیستند و بسیار بی احتیاط از سطح معابر و مخصوصاً معابر بزرگراهی که تردد آنها در این محل‌ها ممنوع می‌باشد عبور می‌کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از تصادفاتی که روی می‌دهد پیاده شدن راننده پس از خرابی خودرو و ایستادن در معبر بزرگراهی می‌باشد که این اقدام بسیار خطرناک می‌باشد. و باید رانندگان در شب‌ها و تاریکی هوا از ۲۵۰ متری محل توقف خودرو از مثلث خطر استفاده نماید و علامت‌هایی قرار دهد که سایر رانندگانی که از این مسیر در حال عبور هستند از حضور این خودرو مطلع و آگاه شوند.

سرهنگ جوانبخت افزود: متأسفانه برخی از رانندگان در عقب و یا در کنار خودروی دچار نقص شده خود می‌ایستند که اصلاً سایر رانندگان عبوری این افراد را نمی‌بینند و حوادث ناگواری را رقم می‌زنند.

وی گفت: بخش دیگری از مدل‌های تصادفات پریدن افراد جوان که چالاکی خاصی هم دارند از روی نرده‌های وسط معابر است و یا داخل خطوط خط ویژه می‌آیند و راننده اتوبوسی که در آن مسیر در حال تردد است به یک باره این فرد را مقابل خود می‌بیند که دیگر از او هیچ کاری برای توقف بر نمی‌آید.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: دو هفته قبل تصادفی را داشتیم که به یکباره عابری مقابل اتوبوس خطوط ویژه پریده بود و با شیشه جلوی اتوبوس برخورد کرده بود که در اینجا راننده دیگر اقدامی جهت عدم برخورد با عابر نمی‌تواند انجام دهد و با این عابر برخورد و باعث فوت وی شده بود.

وی افزود: طرف دیگر انواع مدل تصادفات سالخوردگان است و چون تعلل و کندی حرکتی دارند مسافت‌های نزدیک را برای حرکت انتخاب می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس