کد خبر 1552844
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
سومین دوره «دیدار با ابرار» در قم برگزار شد

سومین دوره «دیدار با ابرار» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم و انتشارات بین الملل در این استان برگزار شد.

به گزارش مشرق، دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان و نوقلمان برای روایت زندگی علمای شیعه برای سومین بار در روزهای ۸ تا ۱۰ آذر به همت انتشارات بین‌الملل با همکاری اداره کل تبلیغات استان قم با حضور ۳۰ نفر از نویسندگان برگزار شد.

این دوره که مراحل اول و دوم آن در سال ۱۴۰۱ برگزار شده بود، این بار علاوه بر حضور نویسندگان حاضر در دوره‌های قبل، میزبان نویسندگان و نوقلمان جدید بود که طی مصاحبه و تأیید اولیه وارد این دوره شدند.

علما نهادی برخاسته از متن اسلام و ادامه‌دهنده رسالت رسولان الهی در امر هدایت خلق به سوی خدا هستند. تلاش دقیق و ژرف علمی عالمانِ دین در طی اعصار گذشته، غنای فرهنگی تشیّع را بارور ساخته است. علما میراث گران بهایی از روش‌ها، تجربه‌ها و اندوخته‌های زندگی ساز هستند. برای بهره بردن از این تراث و افزون بر آن، باید از نیروی ابتکار و خلاقیت استفاده کرد..

سومین دوره «دیدار با ابرار» در قم برگزار شد

دوره دیدار با ابرار با توجه به منویات رهبری و تأکیدات حجت الاسلام محمد قمی؛ ریاست سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال معرفی سیره و سبک زندگی علما در قالب روایت، داستان و رمان با رعایت جذابیت‌های لازم برای نسل امروز است.

هدف از برگزاری این دوره که در آن جمعی از نویسندگان حضور داشتند اولاً افزایش دانش و مهارت نویسندگان و صاحبان ایده در حوزه «روایت سیره علما» به منظور نگارش آثاری مستند، فنی و با جذابیت لازم برای مخاطب عام بود. و در مرحله بعد، ایجاد شبکه‌ای از نویسندگان مؤمن و انقلابی دنبال شده است که منجر به تزریق اندیشه دینی و انقلابی در بازار نشر و به تبع آن، معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و نوجوانان می‌شود.

اساتیدی که در این دوره به تدریس پرداختند: سعید طاووسی، مرتضی قاضی، موسی حقانی، حامد اشتری، محمدحسن رجبی دوانی، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی رفیع‌پور.

سومین دوره «دیدار با ابرار» در قم برگزار شد

این اساتید در موضوعاتی همچون «تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه از آغاز تا امروز»، «از ساماندهی تا بازآفرینی؛ مروری بر گونه‌های روایت شفاهی»، «بررسی مبارزات علما با فرقه بهائیت»، «بررسی ابعاد سیاسی علما در دوره صفویه و قاجار»، «حوزه اصفهان در دوران صفویه» و «روایت زندگی علما، راه رفته، مسیر پیش رو» به بیان نکات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان اسماعیل سلطانی مدیرعامل انتشارات بین‌الملل با توجه به فضای کتاب و نشر نکاتی را در باب بایدها و نبایدها، مدیریت زمان در حوزه نگارش کتاب و ضرورت این پروژه و دغدغه‌ای که شخص ایشان از سال‌ها قبل در حوزه سیره علما داشتن را بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس