کد خبر 1553221
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
گذرگاه مرزی پاکستان و افغانستان بسته شد

گذرگاه مرزی «طورخم» در شمال غرب پاکستان به دلیل تنش‌ها میان نیروهای این کشور با مرزبانان طالبان افغانستان بسته شد.

به گزارش مشرق، طورخم به عنوان گذرگاه مشترک مرزی در ایالت خیبرپختونخوا یکی از مسیرهای پرتردد برای حمل و نقل تجاری، رفت و آمد اتباع دو کشور به ویژه مرزی شلوغ برای بازگشت اتباع افغانستانی از پاکستان به کشور خود محسوب می‌شود.

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که نیروهای این کشور درصدد نصب تابلویی در نزیکی خط مرزی با افغانستان با عنوان "به پاکستان خوش آمدید" بودند که با اعتراض نیروهای طالبان مواجه شده و طرف افغانستانی اقدام به بستن مرز کرد.

گزارش‌ها حکایت از تعلیق حمل و نقل تجاری در مرز طورخم و ممنوع شدن تردد اتباع دو کشور است. مسوولان ولایت ننگرهار افغانستان به رسانه‌ها گفتند که طرف پاکستانی در تلاش برای نصب تابلویی در محدوده خاک افغانستان بود که از آن جلوگیری شد و سپس طرف پاکستانی مرز را بست.

پاکستان همچنان در حال اخراج اتباع افغانستانی غیرمجاز است و این وضعیت با توجه به گلایه اسلام‌آباد از کابل برای عدم همکاری جهت سرکوب عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و همزمان خشم طالبان افغانستان از تصمیم دولت اسلام‌آباد علیه اتباع آن کشور سبب تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده است.

سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد از ۱۰ آبان تاکنون، بیش از ۴۵۰ هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    دست پاکستان درد نکنه افغانی ها بروند کشورشان
  • عمو ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    این تحرّکات طالبان افغانستان و پاکستان و بعث سوریه و عراق و نشستها و اجلاسهای همزمان همه نشانه های تدارکات و دنبال کردن اهداف مشخص بویژه ضربه زدن به اسلام و مسلمین و پیروان ادیان الهی دیگر هستند،مبادا گول حرف های پشت تریبونی و کلمات و جملات را بخورید . اقداماتی هم بین همانها برای کنترل قدرتها انجام می شوند که بی شک برای از بین بردن دردها و زخمهایشان از یکدیگرند . مبادا فراموش کنید آنچه دشمنان داخلی قبل و همزمان با این سری جدید تحرّکات انجام می داده اند که بازار و موقعیّت جغرافیایی ایران و استعدادهایش و دوستداران و طرفدارانش همیشه از اهداف مشخص و زیر رصد صدم ثانیه ایی از داخل و خارج بوده اند تا چه ضربه ایی را متحمّل شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس