.

رئیس کل بانک مرکزی و وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان بر استفاده از ارزهای ملی دو کشور بجای دلار در مبادلات تجاری و اقتصادی تأکید کردند.

به گزارش مشرق از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در دیدار وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان ضمن اشاره به تاریخچه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور تصریح کرد: از هر اقدامی که منجر به توسعه همکاری های پولی و بانکی میان ایران و عمان شود استقبال می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه ضرورت دارد تا روابط پولی و بانکی ایران و عمان همپای مناسبات دیگر دو کشور افزایش یابد، گفت: برگزاری نشست های تخصصی و فنی هیات‎ های بانکی و اقتصادی دوطرف باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان طی چند سال گذشته گشوده شده است و از این ظرفیت می توان در توسعه مناسبات دوجانبه بانکی استفاده کرد.

وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز با اشاره به ظرفیت های مختلف اقتصادی عمان و ایران، بر افزایش مناسبات پولی و بانکی در جهت تسهیل مبادلات تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

قیس بن محمد الیوسف با اشاره به رشد ۴۱ درصدی حجم مبادلات در هشت ماه سال جاری، ضرورت استفاده از پول ملی دو کشور در همکاری‎های اقتصادی و تجاری را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های مربوط به نقل و انتقالات پولی و بانکی عمان در ایران، طراحی و عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک تجاری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی، حضور سرمایه گذاران عمانی در پروژه‎های مختلف ایران از جمله حضور سرمایه گذاران عمانی در بخش انرژی و میادین گازی ایران، مهمترین ظرفیت هایی است که عمان خواهان حضور جدی در آنها می باشد.

به گفته وی عمان ماده است با استفاده از روش های مختلف و توسعه مناسبات پولی و بانکی با ایران، حجم همکاری های تجاری و اقتصادی میان عمان و ایران را بهبود بخشد و برای تحقق این موارد و پیشبرد سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک، ضروری است نقل و انتقالات مالی هرچه بیشتر میان دو کشور تسهیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    ای کاش ما کلا ریال ایران را بی خیال می شدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس