افزایش ۵ برابری عفونت تنفسی در هوای آلوده/ چه کسانی ماسک بزنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با اهمیت استفاده از ماسک در هوای آلوده، شیوع بیماری‌های تنفسی و...، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در خصوص استفاده از ماسک، گفت: در شرایط کنونی، توصیه ما به هموطنان بالای ۶۵ سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بیماران قلبی عروقی و کسانی که در محیط‌های مسقف و شلوغ کار می‌کنند؛ این است که از ماسک استفاده کنند.

وی با عنوان این مطلب که در طول سه هفته اخیر تفاوت چندانی در افزایش موارد کووید در کشور مشاهده نشده است، در عین حال به افزایش مراجعات ناشی از مشکلات تنفسی دستگاه فوقانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه افتراق ویروس‌های تنفسی مثل آنفلوانزا، شبه آنفلوانزا، کووید و دیگر ویروس‌های شایع فصل پاییز، لازم است که پروتکل‌ها رعایت شود.

زالی در ارتباط با تأثیر آلودگی هوا بر تشدید بیماری‌های تنفسی، گفت: سه مقاله جهانی چاپ شده، اثبات می‌کند آلودگی هوا تأثیر ۳ تا ۵ برابری در افزایش عفونت تنفسی دستگاه فوقانی و ابتلاء به کووید دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص میزان مرگ و میر سویه های جدید کووید، افزود: آنچه در عرصه جهانی می‌بینیم، مشتقات اومیکرون هستند که از شدت و حدت کمتری در بالین برخوردارند، اما توصیه می‌شود سالمندان حتماً پروتکل‌ها را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس