کد خبر 1553873
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی برپا نوشت:

همه پرسی همان کاری است که در فلسطین انجام نشد و اسراییل ساخته شد. چرا جمعیت یک کشور نباید درباره آینده کشورشان اظهار نظر کنند؟ بهترین حمله به کل تناقضات تمدن غرب همین یک کلمه است. مردم فلسطین حق انتخابشان چه شد؟

تامس هابز را از قبر بیرون بکشید بپرسید، لویاتان با انتخاب مردم ساخته میشود یا زور؟ جان لاک را صدا بزنید او توضیح دهد کدام قانون طبیعت، کدام جامعه مدنی، کدام حق انتخاب برای مردم فلسطین رسمیت دارد؟ ژان ژاک روسو زبان باز کند و توضیح دهد با کدام قرار داد اجتماعی و کدام اراده عمومی اسراییل شکل گرفت؟ کانت بگوید بر پایه چه اصل اخلاقی جهان شمول میتوان غاصبانه کشور ساخت؟ دروغ میگویند سر تاپای‌ تمدنشان دروغ است. همه چیز حول یک کلمه دور میزند: «استکبار»

استکبار غیر از تکبر است. تکبر برتری جویی نسبت به دیگران است، استکبار برتری جویی نسبت به حق. خود را جای حق نشاندن. هزار و یک استدلال معرفتی و اخلاقی و حقوقی به طرحهای پشتیبانی کننده استکبار میکنید. خیلی هم خوب. اما یک نقض بزرگ به نام فلسطین هست که رسوایی تمدن غرب را بر ملا میکند. بسم الله بیایید با هر ایده و نظریه مدرنی که بلدید توضیح دهید چرا مردم فلسطین نباید خودشان برای کشور و سرزمینشان تصمیم بگیرند. همه پرسی در فلسطین حمله به کل منطق و گارد پر از نفاق استکبار است. یک حمله روشن، درست، غیر قابل انکار.

مردان الهی عادت ندارند به گارد انفعال و ضعف، موحد چون از نقطه توحید با همه اندیشه های بشری سخن میگوید از همان آغاز گاردش حمله است. حمله ای همه جانبه و بنیان برافکن. امام خمینی روزی که انقلاب را شروع کرد غایتش برافراختن پرچم توحید بود بر تمام قلل کرامت انسانی. او راس استکبار را هدف گرفته بود، محو اسراییل هم حتی هدف میانی انقلابش بود، حذف شاهنشاهی که قدم اول بود. لذا گرفتن لانه جاسوسی را انقلابی بالاتر از انقلاب اول میدانست چون همه مردم فهمیده بودند راس و ریشه قصه، محمدرضا نیست. بلکه شیطان بزرگ است.

انقلاب دهها سال است برای محو اسراییل و بعد از محو اسراییل و بلکه حذف اساس استکبار برنامه دارد. او خوب میداند کجا را بزند و چه کند که تمدن غرب بر ملا شود. راه این است که همه بفهمند. راه این است که مردم برخیزند. برای همین امام گفت راه صدور انقلاب حاکم کردن حقیقی مردم در کشورهای مختلف دنیا است. باید منطقه به سمت جمهوری های متحد اسلامی پیش برود. روش انقلاب او نیز خیزش مردمی بود، مدیریت جنگ کردنش هم با مردم بود با بسیج مستضعفین، برای همین انتفاضه مهم بود. برای همین مسلح کردن مردم فلسطین مهم بود. برای همین هسته های مقاومت در کل منطقه مهم بودند. برای همین بهار اسلامی در کل منطقه مهم بود. راه شکستن تمدن مادی غرب و همه اذناب و ایادی اش همین یک جمله است، مردم مومن برخیزند.

اسراییل اصلا در منطقه هست که جلوی این منطقه قیام خیز را بگیرد، منطقه وحدت خیز، منطقه اسلامی. در اینجا استکبار صرفا با حاکمان دست نشانده به هدفش نمیرسید، نیاز به یک هویت بیگانه بود، یک دولت ملت از جنس هویت استکباری غرب در منطقه. یک امر اعتباری که چگونه موجودیت میافت؟ با پذیرش دیگر موجودیتها یعنی حاکمان که عمده شان تحت تاثیر شیطان بزرگ بودند و اقناع افکار عمومی به مظلومیت صهیونیستها با افسانه هولوکاست و چه و چه. اینها بیایند جای یک ملت دیگر. به همین راحتی. راه محو این سرطان چه بود؟ هژمونی اش را بگیرید. کارکردش در منطقه از دست برود. به نحوی که این موجودیت برای استکبار فقط هزینه داشته باشد و نه فایده. دور تا دورش هم کمربندی از جنس مقاومت شکل دهید تا ملت غصبی درش احساس ناامنی کنند.

حالا هویت جعلی ملت اسراییل که تشکیل شده از مقدسین احمق جنگ طلب و رفاه طلبهای سکولار عیاش به جان هم بیفتند. یا فرار کنند. این مسیر محو اسراییل است. اما اینها کافی نیست باید یک سخن روشن بگوییم که مردم دنیا بفهمند و بشنوند، سخنی که البته حیثیت غرب را هم میبرد و آن اینکه مردم فلسطین خودشان انتخاب کنند. چرا همه پرسی نگیریم برای سرزمینشان؟ این ایده اساسا پذیرشش یعنی محو اسراییل. عمل به آن نیز یعنی رسمیت یافتن محو اسراییل در دنیا. جریان مقاومت برای آدم کشی نمیجنگد بلکه برای محو یک جعل و اعتبار دروغین میرزمد. برای اقامه آزادی، حق انتخاب. مالکیت بر سرزمین خود.

حالا انتفاضه و مقاومت یک ضلع مهم دیگر پیدا میکند و آن ضلع نرم افزاری است. او نه تنها در زمین قدرت نمایی میکند بلکه بازوی نرم افزاری و منطقی روشن برای این اقدام خود نیز خواهد یافت. این قدرتی است که رهبر ایران در کنار کمکهای تسلیحاتی به برادران مجاهدش تقدیم میکند. استدلال هجومی و غیر قابل خدشه. شبیه استدلال ابراهیم که بتها را نه در خارج فقط بلکه در ذهن و دل مردم شکست.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مرتضی ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    9 2
    بالاخره رفراندوم خوبه یا بده
    • ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      2 21
      رفراندوم ها بعد انقلابها انجام میشه نه دم به دقیقه
    • ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      1 6
      اگه با مدعیانش مثل صهیونیست‌های آدمکش در مورد فلسطین و یانکی‌های آدمکش پس از سیصد چهارصد سال راجع به قانون اساسی آمریکا شروع بشه خیییییلی عالیه، بعدش ما هم به شما میپیوندیم و از دولت ایران تقاضای همه نوع رفراندوم را خواهیم کرد، خوبه؟؟!!
    • ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      3 7
      رفراندوم خیلی خوبه همچنانکه شالوده و اساس جمهوری اسلامی ایران همه پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ بوده و هست اگه تاریخ بلد نیستی مراجعه کن به آرشیو رسانه‌های معاند و مروج خشونت که قشنگ حالیت کنن
    • رضا ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      2 5
      جلیقه زردها توفرانسه رفراندوم میخوان،برواونجا
    • ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      4 0
      بستگی به نتیجش داره
  • دلسوز ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    9 1
    همه پرسی برای داخل کشور امر بدی است اما برای جاهای دیگر توصیه میکنیدـ ب شما چه ربطی داره که اونجا چکار کنن.
    • ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 7
      متوهم جون رفراندم انجام شده و۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادن
  • ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 5
    شما به خاطر استفاده یا در حقیقت در خدمت نگرفتن طولانی مدت و درست همراه با پژوهش دانشگاه به چیزهایی که می خواهید نمی رسید اسرائیل از همه چیز استفاده میکنه نه فقط ظرفیت دین شما مثل اقتصادتون طبیعت خورید تو اقتصاد هم از طبیعت نفت می خورید تو جاهای دیگه هم از دین که به طور طبیعی وجود داره ساسی رو بچه ها زوم کرده مدرسه فیلیمو سریال های انچنانی هم که براشون گذاشتید اصلا به فکر خنثی کردن این وضعیت نباشید ها هیم تعطیلشون کنید تا بیشتر بنشینند پای این چیزها
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس