کد خبر 1554058
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
جریمه بورس آمریکا به خاطر نقض تحریم‌های ایران

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که بر اساس توافق انجام شده با دولت آمریکا، نهاد بورس نزدک باید به خاطر نقض تحریم‌های ایران ۴ میلیون دلار جریمه بپردازد.

به گزارش مشرق، نهاد بورسی نزدک آمریکا به خاطر نقض تحریم‌های ایران باید ۴ میلیون دلار جریمه به دولت این کشور پرداخت کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، شب گذشته اعلام کرد که یکی از زیر مجموعه‌های نزدک در ارمنستان با یک بانک تحریم شده ایرانی مراوده داشته و تحریم‌های علیه کشورمان را نقض کرده است.

نزدک اعلام کرده که خوشحال است که توانسته این موضوع را فیصله دهد.

ارتباط نزدک با بورس ارمنستان در این است که این نهاد در سال ۲۰۰۸ یک شرکت مالی سوئدی را خرید که این شرکت مالک شرکت بورس ارمنستان بود. بورس ارمنستان هم با بانک ملت ارمنستان که زیر مجموعه بانک ملت ایران است و تحریم شده همکاری می‌کرده است.

بر اساس قانون مصوب سال ۲۰۱۲ در آمریکا، هرگونه تعامل با نهادهای وابسته به دولت ایران حتی به صورت غیر مستقیم توسط شرکت‌های این کشور ممنوع است.

اوفک، اعلام کرده که با علم به اینکه بانک ملت ارمنستان تحریم شده و در بورس ارمنستان فعال است اما نزدک اقدامات لازم برای مقابله با این نقض تحریم را در دستور کار قرار نداده است.

نکته حائز اهمیت آنکه نزدک آمریکا در سال ۲۰۱۸ سهام خود در شرکت بورس ارمنستان را فروخت و زیر مجموع آن که مالک بورس ارمنستان بوده از معاملات بانک ملت ارمنستان فقط ۱۶ هزار دلار درآمد داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    ارمنستان همیشه همراه ایران بوده. برعکس جمهوری باکو که ترور تمام دانشمندان ایرانی از خاک باکو انجام شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس