نبیه بری

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که ما خواهان گسترش دایره جنگ نیستیم اما اگر رژیم صهیونیستی به ما حمله کند، خشم الهی بر آن نازل خواهد شد.

به گزارش مشرق، رئیس پارلمان لبنان در اظهاراتی گفت که جنبش امل بخشی از جنگ نیست و شخصا تلاش می‌کنم که دایره جنگ گسترش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: با حزب الله در ارتباط هستیم تا قواعد درگیری حفظ شود، البته باید بگویم که حزب الله از همان آغاز جنگ تا این لحظه در عملیات خود علیه دشمن از قواعد خارج نشده و تنها بر روی پایگاه های نظامی متمرکز است .

بری افزود: ما نیز موافق این امر هستیم. این رژیم صهیونیستی است که با هدف قرار دادن غیرنظامیان به طور روزانه قواعد را نقض و دایره درگیری را گسترش می هد.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: ما هیچ نیتی برای گسترش دایره جنگ نداریم، اما اگر اسرائیل این کار را انجام دهد و به لبنان تجاوز کند، آن زمان شرایط فرق خواهد کرد و با آن مقابله می کنیم و خشم خداوند بر آن‌ها نازل خواهد شد.

وی گفت که رژیم صهیونیستی در این جنگ مرتکب جنایت عصر حاضر شد؛ آن ها تا این لحظه بیش از ۷۵۰۰ کودک و بیش از ۵۰۰۰ زن را به شهادت رساندند و حتی از اسباب‌بازی‌های کودکان نیز انتقام گرفتند.

بری تاکید کرد: صحبت‌هایی در مورد اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ می شنویم، این امر خوب است به ویژه اینکه ما در لبنان به این قطعنامه پایبند هستیم و بیشتر از هر طرف دیگری خواهان اجرای قطعنامه و ملزم کردن اسرائیل به این امر هستیم.

رئیس پارلمان لبنان اضافه کرد: این قطعنامه بین‌المللی است و به وضوح به مزارع شبعا پرداخته است. مرزهای بین المللی لبنان از سال ۱۹۴۳ مشخص شده اما برخی اختلافات در خصوص خط آبی وجود دارد که نیازمند حل و فصل است.

وی پیشتر هم هشدار داده بود که اسراییل منشاء همه مشکلات و خطرات پیش روی لبنان و منطقه است.

بری گفته بود: همچنان متعهد به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت متحد هستیم، این درحالی است که اسرائیل این قطعنامه را هزاران بار نقض کرده است.

وی درخصوص اصلاح این قطعنامه نیز گفت: هیچ کس نمی‌تواند برای لبنان شرط بگذارد یا این قطعنامه را اصلاح کند و هر اقدامی در این راستا از سوی ما مردود بوده و با آن برخورد می‌کنیم.

پیش از این «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت هم در گفت‌وگو با رویترز گفت: حملات هوایی اسرائیل در جنوب لبنان تشدید تنشی جدید است.

فضل الله افزود: تشدید تنش‌ها از سوی اسرائیل، مقاومت را از ادامه دفاع از لبنان و حمایت از غزه منصرف نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: مقاومت با حملات منحصر بفرد جدید، چه در ماهیت سلاح‌ها و چه در زمینه انواع هدف، به تشدید تنش‌های اسرائیل پاسخ خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 6
    شما لبنانی ها ی راحت طلب و عیاش مثل سگ از اسرائیل می ترسید و دست حزب ا.. را شما خائنین برای برخورد با اسرائیل بسته اید ونگذاشته اید حزب ا.‌ تلاویو و حیفا را موشک باران کند ، مطمئن باشد اسرائیل به لبنان تجاوز خواهد کرد و خدا هم به فریاد شما خائنین راحت طلب نخواهد رسید‌ و کشورتان از غزه هم ویران تر خواهد شد که سزای هرخائن ترسویی همین است.
    • ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      2 1
      حزب الله خودش به این نتیجه رسید که توانایی درگیری با اسرائیل را ندارد چون سرنوشت حماس و غزه را دید
    • ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      صهیون در حال نابودی است لذا میخواهد تا آخرین لحظه جنایت کند
    • احمد ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      از اینکه ارباب صهیونیستت روزهاست که با حمایت ارباب بزرگتون با یک باریکه در محاصره نتونسته غیر از بمباران کور و کودک کشی هیچ غلط دیگه ای بکنه این همه افتخار میکنی؟ روزهاست که صهیونیست ها با حمایت تمام عیار آمریکا نتنها هیچ دستاورد نظامی واقعی نداشتند بلکه کلی هم تلفات داده اند، اون هم در برابر یک گروه که کاملا در محاصره هستند، به خدا باید برید بمیرید از ننگ این اتفاق، اونوقت فکر کردی حزب‌الله لبنان هم شرایط غزه رو داره؟ هنوز اربابت طعم موشک های کروز و بالستیک چند متری رو نچشیده، هنوز تل‌آویو نشین ها روزی چندصد موشک با سرجنگی یک تونی رو نوش جان نکردن، به همین دلیل که احساس پیروزی بهتون دست داده ،
  • ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    ۲۰ هزار زن و مرد و کودک کشته شدن و خشم خدا نازل نشد! خدا گفته از مظلوم دفاع کنین و بر دشمن بتازید، امروز از فلسطین مظلوم تر وجود نداره و هر روز کشته ها بیرون میاد و اروپا و آمریکا به درک، غیرت مسلمانان و اعراب کجا رفته؟! به جز یمن چه کسی از فلسطین پشتیبانی عملی میکنه؟
  • ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 1
    کل منطقه ول معطلن
  • احسان ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    هیچ کاری نمیتونی بکنید مثل گوشت چرختون میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس