فکری: شاید خیلی از داوران هم استقلالی باشند اما جانبداری از یک تیم قشنگ نیست

سرمربی تیم فوتبال هوادار توضیحاتی را در خصوص حضورش در کمیته اخلاق ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محمود فکری پس از حضور در جلسه کمیته اخلاق، اظهار داشت: به خاطر مصاحبه‌ای که قبل از بازی با پرسپولیس داشتیم سوءتفاهماتی به وجود آمد. همانطور که گفتم و الان هم تاکید می‌کنم، هیچ اشکالی ندارد که هر داوری طرفدار تیمی باشد.

وی افزود: مهم این است که داور در بازی قضاوت عادلانه داشته باشد. بچه ۲ ساله‌ای که طرفدار تیمی می‌شود در ۲۰ سالگی نمی‌داند چه شغلی را انتخاب می‌کند. داوران هم مستثنی نیستند. شاید خیلی از داوران هم استقلالی باشند ولی اینکه جانب تیمی را داشته باشند قشنگ نیستند.

سرمربی هوادار گفت: مطمئنا اگر بعد از اینکه طرفدار تیمی هستند، عادلانه قضاوت داشته باشند، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. از طرف شخص من هم این مشکلی ندارد که داوری طرفدار تیمی باشد ولی باید عادلانه سود بزند. مثل اینکه پزشکی طرفدار یک تیم و طرفدار تیم مقابل مریضش باشد اما پزشک مراحل درمانی را انجام ندهد. مطمئنا این اتفاق نمی‌افتد. با توجه به تعهدی که پزشک دارد اگر مریض طرفدار تیم مقابل باشد، مراحل درمانی و تعهد شغلی‌اش را درست انجام می‌دهد.

وی افزود: بعضی اوقات فضا را به خاطر هواداری آلوده می‌کنیم یا از صحبت‌ها سوء استفاده‌ای می‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. اگر داور بد قضاوت کرد باید بعد از بازی باید صحبت کنیم. قضاوت قبل از بازی، قصاص قبل از جنایت می‌شود. امیدواریم مربی، بازیکن و داوران بتوانند در یک فضای کاملا آرام درست کار کنند و مشکل خاصی به وجود نیاید.

فکری تصریح کرد: برای کمیته اخلاق هم شکل صحبت من مشخص بود. برداشت آن‌ها هم همین بوده که من توضیح دادم. خود اعضای کمیته اخلاق یا دوستان دیگر، هرکدام می توانند طرفدار تیمی باشند. طرفدار تیمی بودن اشکالی ندارد ولی اگر این طرفدار بودن را در کار لحاظ نکنند بهتر است. برای بهبود کار اشکالی ندارد ولی برای خراب کردن نباشد.

سرمربی هوادرا در خصوص زمان صدور رای، گفت: رای را به هرحال خودشان باید ببینند. زمانی را اعلام نکردند.

وی در خصوص شرایط تیم هوادار، عنوان کرد: دیروز تمرین ریکاوری داشتیم. امروز به تیم استراحت دادیم. فردا برای بازی با سپاهان تمرینات شروع می شود.

فکری در خصوص برگزاری دربی در روز پنجشنبه و پیش بینی نتیجه این مسابقه، گفت: امیدوارم بازی خوبی شود. تمام ایران بیننده این بازی هستند و امیدوارم از این بازی لذت ببرند. امیدوارم زیبایی بازی بیشتر از حواشی به چشم بیاید. ان‌شاءالله از طرف هر دو تیم بازی قشنگی ارائه شود و هر تیمی بهتر بود یا از موقعیت ها بهتر استفاده کرد برنده بازی شود. پیش بینی خاصی ندارم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لنگی ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 0
    ولی فقط داوران لنگی بی وجدان هستن نمونه آخرش همین بازی لنگ و هوادار
  • رضا ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    آقای فکری شما که بهترمی دانید آقاخدادادشان اگر داوری لنگی نباشد به او اجازه قضاوت نمی دهد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس