کد خبر 1554972
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
برگزاری اولین دادگاه علنی برخط در یزد+ عکس

اولین دادگاه علنی برخط دادگستری کل استان یزد به صورت آنلاین از صفحه عدلیه یزد در آپارات برگزار شد.

به گزارش مشرق، در راستای سند تحول قوه قضائیه، اولین جلسه دادگاه علنی برخط دادگستری کل استان یزد با موضوع ابطال سند رسمی در استان یزد برگزار شد.

این دادگاه با حضور قاضی ابوالفضل ترکمانی، دادرس شعبه ۱۹ دادگاه حقوقی یزد برگزار و به صورت آنلاین برای ۳۴۰ نفر از صفحه عدلیه یزد در آپارات پخش شده است.

توسعه دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرایی کردن قانون اساسی، سند تحول قضایی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی است که در برخی از دادگستری‌های کشور هم‌اکنون در حال اجرایی شدن است.

این مهم به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا نموده که با استقبال گسترده جامعه نخبگانی همراه بوده است.

برگزاری اولین دادگاه علنی برخط در یزد +عکس

جلسات رسیدگی دادگاه‌ها چند سالی‌ست به‌صورت علنی برگزار می‌شود، اما آن چیزی که در دادگاه علنی و برخط می‌تواند انجام شود، حضور دانشجویان حقوق، وکلا، و علاقه مندان به مسائل و مباحث حقوقی و قضایی است که در چارچوب قانونی قابلیت اجرایی شدن دارد.

همچنین شفافیت آرای صادره، فراهم شدن امکان نظارت مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی، آشنایی دانشجویان حقوق و عموم مردم با جلسات رسیدگی و همچنین آشنایی مردم با حساسیت و سختی کار قضا را از مزایای برگزاری دادگاه علنی آنلاین است.

از دیگر مزیت‌های مهم این دادگاه‌ها انتقال تجربیات و آموزش دانش حقوقی در راستای افزایش زمینه تعامل بیشتر جامعه دانشگاهی و حقوقی کشور با دستگاه قضایی است.

برگزاری اولین دادگاه علنی برخط در یزد +عکس

برگزاری اولین دادگاه علنی برخط در یزد +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس