ترکیه: هر 5 دقیقه یک فلسطینی توسط اسرائیل کشته می‌شود

یک دیپلمات ارشد ترکیه روز سه شنبه گفت، حملات غیرانسانی اسرائیل در غزه ضربه بزرگ به حقوق اساسی مردم فلسطین و ارزش‌های مشترک همه بشریت است.

به گزارش مشرق، معاون وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه شکست شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه آتش بس در غزه را «ناامیدی کامل» خواند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «یاسین اکریم سریم» معاون وزیر خارجه ترکیه در نشستی درشهر ژنو درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی گفت:«اکنون هر پنج دقیقه یک فلسطینی کشته می‌شود. کودکان و زنان ۷۰ درصد از کشته شدگان را از ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تشکیل می‌دهند.»

سریم تاکید کرد که عدم پایان دادن به «خونریزی»اعتبار نظام بین المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف می‌کند. وی گفت: «آنچه نیاز است مکث‌های موقت نیست، بلکه یک آتش بس فوری و پایدار است.»

او تاکید کرد که این بار باید یک ساز و کار تضمینی برای نظارت برای اجرای تعهدات طرفین در صورت لزوم ایجاد شود.

اسرائیل نوار غزه را از زمین و هوا بمباران کرده، محاصره و حمله زمینی را به تلافی حمله فرامرزی حماس در ۷ اکتبر آغاز کرده است. به گفته مقامات بهداشتی غزه، از آن زمان تاکنون دستکم ۱۸۴۱۲ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته و ۵۰۱۰۰ زخمی شده‌اند.

این مقام دولت ترکیه گفت: «درغیر این صورت، آنچه امضا شده است در حد اوراق باقی می‌ماند.»

این دیپلمات ارشد ترکیه تاکید کرد که حملات غیرانسانی جاری در غزه ضربه بزرگ نه تنها به حقوق اساسی مردم فلسطین بلکه به ارزش‌های مشترک همه بشریت وارد می کند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که رژیم صهیونیستی با حملات به بیمارستانهای شمال غزه، در تلاش است به حضور کادر درمان پایان دهد و ساکنان این منطقه نیز مجبور به کوچ شوند.

القدره همچنین تأکید کرد که صهیونیستها بیمارستان العوده را محاصره کرده، آن را هدف قرار می‌دهند، اجازه ورود بیماران و افراد زخمی را نمی‌دهند و آب و برق را هم قطع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان، ۳۲۶ هزار مورد فرد مبتلا به بیماریهای مسری را شناسایی کرده است، گفت: وضعیت بهداشتی و انسانی در مراکز اسکان، به خاطر شیوع بیماریهای واگیردار، کُشنده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 0
    چرا در غزه از مدافعان حقوق بشر خبری نیست
    • ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      7 0
      برای اینکه مسلمان هستن؛ اگر یک صدم ارامنه توسط آذربایجان کشته میشدن آمریکا و اروپا آذربایجان را با خاک یکسان میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس