1

برخی اخبار حکایت از آن دارد که پیشنهادی از سوی اصلاح طلبان حامی مشارکت به جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که ردپای مالیات و بازنشستگان در رد بودجه، ماجرای آزادسازی واردات لوازم خانگی، ترکش جنگ در خاورمیانه به چهار راه انرژی جهانی و هوای پاک قانونی برای اجرا نشدن از مواردی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

برخی اخبار حکایت از آن دارد که پیشنهادی از سوی اصلاح طلبان حامی مشارکت به جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. این روایت خاص از جناح چپ مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

روزنامه آرمان امروز درباره لیست اصلاح‌طلبان در تهران به نقل زا باهنر نوشته است:

اصلاح طلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای از آن‌ها اعتقاد به تحریم انتخابات دارند اما عده‌ای دیگر حیات خود را وابسته به حضور در انتخابات و مشارکت می‌دانند، مطابق اخبار واصله آن‌ها تا حدودی تهران به یک لیست واحد رسیده‌اند و این می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد.

در بخش دیگری از این خبر آمده است:

در این دوره افراد بیشتری ثبت نام کرده و با تغییر در برخی از سازوکارها امکان حضور در انتخابات برای افراد بیشتری به‌عنوان کاندید فراهم شده است و همین می‌تواند منجر به افزایش مشارکت شود. در حوزه‌های انتخابی کوچکتر شخصیت‌های حقوقی کمتر مورد توجه بوده و به‌دلیل بافت اقلیمی شخصیت‌های حقیقی امکان رای آوری پیدا می‌کنند و حضور این افراد به‌صورت طبیعی بر میزان مشارکت عمومی در انتخابات افزوده می شود. افرادی که به اصول انقلاب اسلامی پایبند هستند ورودشان در انتخابات بلامانع است اما ورود ضدانقلاب و کسانی که به نوعی اغتشاشگر، فتنه گر و ضدانقلاب تلقی می شوند ممنوع است، این تنها منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در همه نظام های دنیا افرادی از این جنس را در ساختارهای اساسی کشور نمی پذیرند.

رونمایی از لیست اصلاح‌طلبان در تهران/ پیشنهاد اصلاح طلبان ستادی به جبهه اصلاحات ایران

البته رونمایی از آخرین اخبار از اندرونی اصلاح‌طلبان به مذاق جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات خوش نیامده است، او به روزنامه شرق گفته است:

در جبهه اصلاحات هیچ گونه صحبتی در این زمینه نشده است. چهره‌های شاخص اصلاح طلب و مطرح جبهه اصلاحات ثبت نام نکرده‌اند یا اگر ثبت‌نام کرده اند، من بی‌اطلاعم، جبهه اصلاحات فعالیت خود را دارد و بیانیه‌های و نقدهای خود را مطرح می‌کند ولی هنوز در خصوص انتخابات تصمیمی نگرفته است.

رونمایی از لیست اصلاح‌طلبان در تهران/ پیشنهاد اصلاح طلبان ستادی به جبهه اصلاحات ایران

برخی اخبار حکایت از آن دارد که پیشنهادی از سوی اصلاح طلبان حامی مشارکت به جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. گفته می شود در این پیشنهاد تاکید شده است که در شهرهای کوچک با تایید یک یا دو کاندیدا در عرصه انتخابات بایستیم و برای فرستادن آن ها به مجلس تلاش کنیم.

مطرح کنندگان این پیشنهاد تاکید می کنند مزیت این پیشنهاد آن است که به صورت تک و منفرد سروصدایی از مجلس بیرون می آید کانال پیدا خواهد کرد، این بخش از اصلاح طلبان تاکید دارند گرچه با برخی از این صداها نتوان تاثیر جدی ای بر برخی طرح و لوایح در مجلس داشت اما برای تداوم بلند شدن این صداها می توانیم در خارج از مجلس هم در قالب مصاحبه و فعالیت سیاسی این فضا را بشکنیم.

البته رسیدن اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو به اجماع انتخاباتی دلایل آشکاری نیز دارد، علی‌رضا محجوب عضو ارشد خانه کارگر از گروه‌های قدیمی دوم خردادی به روزنامه جوان گفته است:

اگر رأی را کنار بگذاریم، رایزنی با حکومت را هم کنار بگذاریم، پس جز جنگ چیزی باقی می‌ماند. فقط تفنگ می‌ماند دیگر که مردم را به جان هم بیندازیم. معنی استراتژی این دوستان همین وضعیت است. این استراتژی خوب نیست. به نظر، آن‌ها قبل از انقلاب چریک بودند و سابقه چریکی دارند، به اسلحه بیشتر اعتقاد دارند، ما هرگز به تفنگ اعتقاد نداشته‌ایم و نداریم. این افراد هم اشتباه می‌کنند. امیدوار هستم مسیر خود را اصلاح کنند.

رونمایی از لیست اصلاح‌طلبان در تهران/ پیشنهاد اصلاح طلبان ستادی به جبهه اصلاحات ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    16 6
    اصلاح طلبان در سال 88 رسما خروج از حاکمیت را اعلام کردند و از امریکا خواستن را تحریمها را افزایش بدهد.
    • ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      15 3
      اصلاح طلبان همان براندازان نرم هستند
    • ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      8 3
      اصلاح طلبان، سرمایه های صهیون هستند.
    • ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      7 2
      اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
    • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      6 2
      رونمایی از لیست اصلاح‌طلبان در تهران // برای ما رونمائیست نه برای صهیون .احتمال آل زیاد قبلا برای نتانیابو رونمائی شده چون بارها و بارها نتانیابو گفته (مدعیان) اصلاحات امید صهیون هستند. کارشان برای جمع کردن رای از رابطه با بهائی ها منافقین تجزیه طلبان بی حجاب ها...غربگدهای وطنفروش ..رانتخواران اراذل و اوباش فتنه 88 ...گرفته تا جلو دوربین.... برای جذب آرای سگ فرزندها . به چه پیسی افتادند.
  • ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    8 14
    هیچ بشری را در جامعه ندیدم که انتخابات ذره ای برایش اهمیت داشته باشد
    • ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      12 4
      عدم شرکت و یا قهر با انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور اگر اتفاق بیفتد باید آن را به فال نیک گرفت که موهبتی خفیه از جانب الاهی خواهد بود! چرا که هرگاه این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در انتخابات حضور داشته اند عاقبت کشور را به فتنه و بلوا سوق داده اند و اگر هم پیروز شده اند مملکت را به جاسوس خانه اربابانشان تبدیل کرده اند!!!
    • ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      7 4
      این نشان میده ماشا ءالله شکم ها سیر باکها پر از بنزین لامپها پر از برق لوله ها پرازگاز جیبها پر از پول خیالها از امنیت جانی مالی راحت کمرها پر از قر ذهن ها پر از ماهواره و اینستا میباشد
    • ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      6 3
      هیچ بشری را در جامعه ندیدم که انتخابات ذره ای برایش اهمیت داشته باشد // اتفاقا ما هم هیچ حشره ای را ندیدیم که شعور تو ذره ای از شعور آن حشره بیشتر باشد.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    7 8
    ان شاالله که با روی کار آمدن مجلس و دولتی جوان و انقلابی معیشت مردم حتما بهتر خواهد شد!
    • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      12 6
      ان شاالله بعد از پاک کردن گند کاری های بیشمار دولت اصلاحاتی و پیر و زخم بستری بنفش آثار زحمات دولت و مجلس انقلابی برای مردم ملموس تر خواهد شد
  • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    9 4
    مگه خاطره ی روحانی وگند بزرگ اقتصادی کذاب رو از ذهن مردم پاک کنید که به شما افساد طلبان رای بدهند😈🤧
    • ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      0 3
      اشنها نشون داده‌اند که میتونناین کار رو بکنند. مردم هم نشون داده‌اند که ظرفیت بزرگی برای فراموش کردن کثافتکاری‌های اصلاحطلبان دارند.
    • باربد ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      3 7
      طرفدار روحانی نیستم ولی هزار بار از رییسی بهتره
  • ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    7 3
    رای خوبه چلوکباب خوبتره
  • ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    7 2
    خود کلمه تحریم انتخابات یک نوع جنگ روانیه ؛ مردم هیچ تره ای برای اصلاحاتی خورد نمی‌کنند ؛ با شدت تمام باید شورای نگهبان به مر قانون وبا قاطعیت عمل کنه
  • فهیم ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    5 2
    اگر خدا بخواهد توسط مردم تحقیر خواهند شد
  • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    افساد طلبان و تمامي هم پالكي هايشان، كثيف ترين و خائن ترين موجوداتي هستند كه تاريخ ايران و ايراني به خود ديده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس