کد خبر 1555736
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۹

به گزارش مشرق، کانال یک حرف از هزاران، در تلگرام خود ترجمه یادداشتی از جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو را منتشر کرد:

مرگ و ویرانی در غزه: دلایل و شواهد جنایت علیه بشریت و نسل کُشی اسرائیل در غزه

جان مرشایمر

آنچه اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه، با حمایت دولت بایدن، در حال انجام است دارای هیچگونه هدف معنی‌ دار نظامی نیست، و جنایت علیه بشریت است. J-Street یک بخش مهم از لابی اسرائیل هم اذعان دارد که "حدود آنچه که در غزه در حال اتفاق افتادن است، و فاجعه انسانی‌ و تلفات غیر نظامی‌ها در آنجا تقریبا غیر قابل درک است. اجازه دهید دلایل خودرا شرح دهم:

۱. ۷۰ درصد جمعیت غزه بچه و زنان هستند، که توسط اسرائیل قتل عام میشوند. این ادعا که اسرائیل نهایت سعی‌ خود را می‌کند که تلفات غیر نظامی‌ها حداقل باشد در تضاد با آنچه که خود رهبران اسرائیل گفته اند است. به عنوان مثال، وزیر دفاع اسرائیل، یواو گلانت، در ۱۰ اکتبر گفت، «من سطح تمامی احتیاط را کم کرده ام. ما هر کسی‌ را که با او می‌جنگیم خواهیم کشت، و از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنیم.» به علاوه، از نتایج بمباران‌های اسرائیل روشن است که اسرائیل بدون هیچگونه ملاحظه غیر نظامی هارا می‌کشد. خود انتشارات اسراییلی نیز به این موضوع اذعان دارند. گزارش‌های "مجله +۹۷۲" تحت عنوان «کارخانه ترور جمعی‌» و گزارش روزنامه هاآرتص تحت عنوان «ارتش اسرائیل تمامی احتیاط ها را کنار گذشته و آمار نشان میدهد که کشتار بی‌ سابقه است» را ببینید. روزنامه نیویورک تایمز نیز در هفته آخر نوامبر در گزارشی تحت عنوان «غیر نظامی‌های غزه، زیر رگبار اسرائیل، با شدت بی‌ سابقه در حال کشته شدن هستند» به این موضوع اذعان کرد. بنا بر این، اصلا تعجب آور نیست که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، اینگونه این کشتار را توصیف می‌کند: «ما شاهد کشتار بی‌ سابقه‌ای [در غزه] هستیم.»

۲. اسرائیل تعمداً به مردم فلسطین در غزه، با ایجاد محدودیت شدید برای ورود غذا، سوخت، گاز برای آشپزی، دارو و آب، گرسنگی میدهد. به علاوه، کمک‌های پزشکی‌ به سختی در دسترس است، آنهم برای جمعیتی که دارای ۵۰ هزار مجروح است.... وزیر دفاع اسرائیل در ۹ اکتبر گفت، «من دستور داده‌ام که غزه محاصره کامل باسدهد. برق، غذا، سوخت و هرچیز دیگری وجود نخواهند داشد. ما داریم با حیوانات انسانی‌ می‌جنگیم، و همانطور با آنها رفتار می‌کنیم....»

۳. رهبران اسرائیل از زبانی‌ برای صحبت درباره مردم فلسطین استفاده می‌کنند که شوک آور است، به خصوص اینکه همان رهبران هم زمان درباره فاجعه هولوکاست هم می‌گویند. اینگونه ادبیات عمر بارتف، کارشناس هولوکاست را که در اسرائیل متولد شده، وادار کرد که بگوید «اسرائیل انگیزه و قصد نسل کشی‌ دارد.» این دیگر عادی شده که رهبران اسرائیل فلسطینیان را «حیوانات انسانی»، «جانوران وحشی انسانی»، و «حیوانات غیر انسانی‌ ناگوار» بنامند. رئیس جمهور اسرائیل "کلیه ملت فلسطین" را مقصر قلمداد میکنند. نیویورک تایمز گزارش میدهد که رهبران اسرائیل می‌گویند غزه باید [با بمباران] "مسطح"، " "پاک شده ی [از کره ی زمین]" و "ویران" شود....

۴. اسرائیل نه تنها مردم غزه را به قتل می‌رساند، مجروح می‌کند، و به آنها گرسنگی میدهد، بلکه بطور سیستماتیک منازل آنها، و همچنین زیربنای غزه، از مساجد، تا مدارس، آثار تاریخی، کتابخانه ها، ساختمان‌های کلیدی دولت، و بیمارستان ها را نیز ویران می‌کند.

۵. اسرائیل هم فلسطینیان را ترور کرده و به قتل می‌رساند، و هم مردان [غیر نظامی] آنها را که توسط ارتش اسرائیل بازداشت شده اند، در ملا عام [با عریان کردن در هوای سرد] تحقیر می‌کند...

۶. کاری که اسرائیل می‌کند، بدون حمایت دولت بایدن امکان ندارد. نه تنها آمریکا تنها کشوری بود که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس را وتو کرد، بلکه دولت بایدن به اسرائیل اسلحه لازم برای انجام این کشتار را میدهد. همانطور که ژنرال اسراییلی یتزاک بریک گفت، «تمامی موشک ها، مهمات، بمب‌های هدایت شونده ی دقیق، جنگنده ها و بمب‌های ما ارسالی آمریکا و آمریکایی هستند. اگر آنها ارسال تسلیحات را متوقف کنند، جنگیدن برای اسرائیل امکان ندارد...»

۷. اگرچه افکار عمومی جهانی روی غزه متمرکز است، ولی‌ این بسیار مهم است که آنچه که در کرانه باختری در حال اتفاق است را از یاد نبریم. شهرک نشین‌هایِ اسرائیل، با همکاری ارتش اسرائیل، در حال کُشتار فلسطینیان بی‌ گناه و دزدیدن زمین‌های آنها هستند. از یک شهرک نشین اسرائیلی نقل قول شده که گفته است، «آنچه که ما علیه مردم فلسطین انجام میدهیم غیر انسانی‌ است. ولی‌ اگر روشن به این موضوع فکر کنی‌، می‌فهمی که خدا این سرزمین را به یهودیان و فقط آنها قول داده است.»

آیا هیچ شرم و حیای انسانی‌ در شما [اسرائیل و آمریکا] وجود دارد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    4 2
    من در عجبم كه ساير اعضاى مقاومت تا كى صبر خواهند كرد كه رسما وارد دفاع از مظلومين فلسطين بشوند .آيا كشتار بيست هزار زن ومرد و بچه و نوزاد كافى نيست ؟
    • ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      4 3
      سایر اعضای مقاومت سالهاست که وسط میدانن
  • ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 5
    من در عجبم كه ساير اعضاى مقاومت تا كى صبر خواهند كرد كه رسما وارد دفاع از مظلومين فلسطين بشوند .آيا كشتار بيست هزار زن ومرد و بچه و نوزاد كافى نيست ؟ مگر زبانى دفاع و حمايت از از آن نوزادان و بچه ها كافى است ؟ غيرت مسلمانى پيش كشتان غيرت انسان بودنتان كجا است.؟
  • مادر بچه ها و معلم مدرسه ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    8 2
    مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و مزدورانش خصوصا رژیم اشغالگر قدس
  • ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 3
    انسان حیا دارد اینها که انسان نیستند.......
  • ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 0
    اگر این ترکیه بی شرف نیود و اگر این سران هرزه و ذلیل عرب نبودن تا حالا هزار بار اسراییل و امریکا را ازمنطقه انداخته بودیم بیرون در تک تک این خون ها اینها شریک هستن
  • ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 3
    کودکان اسیرباید ازادبشن
  • ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 0
    امام فرمود اینها بشر نمی فهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس