کد خبر 1555924
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

به گزارش مشرق، حسن عابدینی، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

این یک راز نیست که قاسم سلیمانی بارها به غزه تحت محاصره سفر کرد و در طراحی نقشه دفاعی آن از لحظه نخست شرکت داشت. این گفته احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان است که علاوه بر آن فرماندهان شهیدعماد مغنیه و حاج قاسم را از طراحان حفر تونل در غزه می داند.

عماد مغنیه از طراحان حفر تونل در غزه بود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    17 1
    قاسم سیمانی خدابیامرز خیلی بهشون علاقه داشت
  • ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 25
    خدا رحمتش کند ولی بهتر بود دشمن را داخل امریکا و ترکیه و قطر و امارات و ... ترور میکرد و زنده میماند . هر چند تونل زد ولی الان اگر اب بریزند در ان همه شهید میشوند و وقتی بیرون بروند همه را میزنند
    • ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      10 2
      آب هم برای پاتیزانها کارگر نیست .آنها برنامه درازمدتی را ترسیم کردند ودردکترین خودبرای آزادی فلسطین فازهای مختلفی را شکل داده اند .
  • لیا ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 13
    تونل کار اشتباهی بوده ، اسرائیل آن را به گور دسته جمعی تبدیل میکنه اگر آب دریا را در آن پمپاژ کنند
    • ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      4 6
      یه چیزی می گیا!؟ الان دو ماهه مثل بارون دارن بمب یک تنی میریزن و اسرائیل و آمریکا به هیچ کدوم از اهدافشون که آزادی نیروهاشون و از بین بردن حماس هست نزدیک هم نشدن، نیروهای مقاومت هم نمی دونن که اونها میتونن آب رو بفرستن توی تونل ها؟! الان اسرائیل فهمیده، آمریکا فهمیده، شما هم چون اونها گفتن فهمیدی، بعد نیروهای مقاومت نمی دونستن؟! اسرائیل و آمریکا با دیوار چند میلیارد دلاری تا عمق 70 متری، مجهز به سنسوری های حرارتی و حرکتی (به گفته خود صهیونیست ها) با کنترل بواسطه هوش مصنوعی، هر چند کیلومتر یه پایگاه دور تا دور اون دیوار ها زدن و... !!! آمریکا و اسرائیل ضربه فنی شدن رفت الان میگی تونل ایده خوبی نیست چون آب میفرستن داخلش!؟ شما نتیجه موضوعات رو ببین و خودت رو درگیر قسمت طراحی و پیاده سازی نکن، این کارها مثل هر کار دیگه ای علم و تجربه خودش رو میخواد پس خواهشا فاز برندار.
  • ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    5 1
    حیف که از سرمایه های علمی و نظامی بدرستی حفاظت نمی شه
  • ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 3
    چقدر اطلاعات بعضیا کم هست اینجا نظر گذاشتند. اولا اینکه تونل های غزه از ۶۰ تا صد متر ارتفاع در زیر زمین حفر شده و کلی تونل زیرزمینی فرعی هم دارد که حتی بمب سنگرشکن هم نمیتونه از بین ببره. دوم اینکه این تونل ها شیب بالا به پایین به سمت دریا دارند و هر چه قدر هم آب به سمت اونها پمپاژ لبه مقدار بیشترش به دریا بر می گرده و سوم اینکه یک سری تونل ها دقیقا برای این معضل مهندسی شده اند یعنی مقداری آب دریا در اونها جمع و به علت همون شیب برگشت می خورند چهارم اینکه حماس مغز متفکری همچون محمد الضیف رو داره و قطعا برای همه جوانب فکر کرده اند. پنجم اینکه این تونل ها به شدت حفاظت شده تو در تو پیچیده هستند و احدی غیر از همان رهبران حماس آنها را نمی شناسند چیزی شبیه شهرهای موشکی اصلی زیر زمینی در ایران که فقط عده خاصی درباره آنها خبر دارند.ششم اینکه شما نقش خداوند رو نادیده گرفته اید. همین الانشم معجزه است که اسراییل مردم غزه رو می‌کشه ولی موفق به نابودی نیروهای حماس نشده. این یعنی نیروهای غیبی خداوند دارند کمک حماس می کنند دقیقا اسراییل از همینجا ضربه خورده. در جنگ سی و سه روزه هم اسراییل نتوانست پیروز شود در حالی که آن زمان ایران هنوز قدرتمند نبود و اسراییل قدرت نظامی مافوق تصوری داشت....
  • ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    در مورد خاطرات شهید صدرزاده و توضیحات ایشان در مورد تونل های منطقه زینبیه دمشق که توسط تکفیری ها و برای نابودی مرقد مطهر خانم زینب س حفر شده بود روشنگری بفرمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس