.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت آمریکا در بحث جنگ غزه به خوبی می‌داند فضای حاکم بر افکار عمومی علیه آنهاست؛ به همین دلیل از تغییر کابینه نتانیاهو صحبت به میان آورد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که تا پیش از هفتم اکتبر به آهستگی در حال کاستن از حضور نیروهای نظامی اش در منطقه بود و می‌کوشید آنها را در وضعیت انتظار نگه دارد و خود بر موضوعات مهم‌تری یعنی عقب‌نماندن از رقیب قدرتمند آسیایی‌اش یعنی چین تمرکز کند، با وقایع ناگهانی غزه که رژیم صهیونیستی را درگیر جنگی تمام‌عیار کرد، همه محاسباتش بر هم خورد.

بایدن اکنون ناگزیر است سیاست برون‌سپاری کار به متحد منطقه‌ای‌اش را متوقف و برای حفظ امنیت آمریکا، سیاست خروج را ولو در کوتاه مدت متوقف کند. وی با گذر تنها چند هفته از آغاز جنگ غزه به این واقعیت وقوف پیدا کرده که رژیم صهیونیستی با وجود رویکردی که در سال‌های اخیر در ضدیت با ایران در پیش گرفته است، در عمل امکان دفع بحران‌هایی را ندارد که خود عامل آن بوده است.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تغییراتی در کابینه اش به «راهبرد معاصر» گفت: با توجه به اینکه رسانه ها در ۴۸ ساعت گذشته مطالبی از قول بایدن مبنی بر اینکه نتانیاهو دوست آمریکاست و به او علاقه دارند، مطرح کرده اند؛ اما وی دیگر نمی تواند با این روند نخست وزیر باشد، لذا لازم است کابینه اش را تغییر دهد، زیرا با تداوم وضع موجود آمریکا نمی تواند از وی حمایت کند.

وی افزود: بایدن تأکید کرده، کابینه نتانیاهو حملات کورکورانه ای علیه نواز غزه انجام داده که حمایت از وی را سخت کرده است و حتی نتانیاهو نمی تواند در آینده با تشکیل کشور فلسطینی مخالفت کند. البته در بعضی صحبت ها نیز عنوان شده است، وی نمی تواند با دولت آینده فلسطینی همکاری کند. آنچه در این زمینه مهم است، اینکه باید دانست قصد رئیس جمهور آمریکا از بیان این صحبت ها آن هم در شرایط کنونی چیست.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: آنچه سخنان رئیس جمهور آمریکا را مبهم می کند، ناظر بر این است که یک هفته از وتوی مستقیم قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش بس نگذشته است و به ‌وضوح می توان عنوان کرد، بیان این سخنان تعجب آور است، زیرا آمریکا با وتوی قطعنامه اقدام بسیار غیر انسانی در راستای اعلام رسمی حمایت همه جانبه از تداوم و تکرار جنایت رژیم صهیونیستی به‌ نمایش گذاشت.

صدرالحسینی گفت: آمریکایی ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آتش بس رأی منفی دادند، بنابراین آنچه آمریکا تاکنون انجام داده، دو اقدام بسیار زشت و غیر انسانی در حمایت از رژیم صهیونیستی است که با هیچ یک از مبانی انسانی سنخیت ندارد. این موارد را باید در کنار مطالبی بگذاریم که در روزهای گذشته از سوی رئیس جمهور آمریکا اعلام شد مبنی بر اینکه یک صهیونیست است؛ موضوعی که نشان دهنده خوی صهیونیستی سران آمریکایی در هر جایگاه و سمتی است.

وی توضیح داد: رئیس جمهور آمریکا نشان داد هم پای نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر صهیونیست ها در زمینه مقابله با مردم غزه خوی وحشیانه خود را به کار گرفته اند و بر این باورند، وظیفه ای جز نابودی مخالفان خود و کشتار ملتی به نام فلسطین و آوارگی و مرگ ۲.۵ میلیون نفر ساکنان‌ غزه ندارند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سؤالی که مطرح می شود، اینکه چرا دولت بایدن در یک سال گذشته به فکر تغییر کابینه نتانیاهو نبوده و اینک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متوجه این موضوع شده است. سخنان رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده‌ این است آمریکایی ها با توجه به تجربیاتی که در حوزه فریب افکار عمومی جهان دارند، متوجه شده اند اقدامات نتانیاهو و کابینه اش بسیار خطرناک و ممکن است برایشان تبعاتی داشته باشد.

وی افزود: عملیات «طوفان الاقصی» به دلیل تداوم جنایت هایی بود که در یک سال گذشته کابینه نتانیاهو علیه مردم فلسطین انجام داده بود، بنابراین دولت آمریکا به خوبی می داند فضای حاکم بر افکار عمومی علیه آنهاست؛ به همین دلیل از تغییر کابینه نتانیاهو صحبت به میان آوردند.

صدرالحسینی گفت: آمریکایی ها متوجه خطراتی هستند که ممکن است موج مخالفت و نفرت را علیه دولت و منافع آمریکا در مناطق مختلف جهان افزایش دهد؛ به همین دلیل و اینکه نگران کاهش آرایشان هستند، بایدن اینگونه سخن گفته است تا دولتش را در افکار عمومی به صورت موقت قربانی نتانیاهو در سرزمین های اشغالی نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کشورمشورت وقانون وبسوی نوررفتنی امریکا ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    3 16
    عقب گردی نبود خواستارصلح ودودولتی هستند
    • ایرانی ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      13 3
      صلح!! آمریکا!!! چه واژه های نامانوسی!! مگر قراردادهای اسلو و کمپ دیوید رو اجرا کردند که ساده لوحی چون تو مدعی صلح طلبی آمریکا شده ای؟!! تفکرات موهوم امثال تو بود که شیخ بنفش را بر مسند ریاست جمهوری نشاند تا به خیال خام با آمریکا مصالحه کند و قرارداد بُرد بُرد امضا کند دیدید که چگونه بعد از گرفتن امتیاز به ریش بُزی ظریف و رنگارنگ روحانی خندیدند!! چرا بعضیها انقدر نادان هستند که هرگز از تاریخ درس عبرت نمی گیرند؟🤔
    • ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      10 3
      اگر خواستار صلح هستند پس چرا قطعنامه آتش بس رو وتو کردند؟
    • ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      8 3
      این کفتارها دوستی نمی دانند. در برابر این جنایتکارن شیطانی فقط باید قوی، آماده و مجهز به سلاح اتمی بود
    • عبدالله ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      5 3
      عجب نوکری؟! واقعا نوکر حلقه به گوش تو رو میگن.
  • ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    6 1
    کلک آمریکایی است.حماس مواظب باشه.سازمان ملل باید تضمین کنه
    • ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      2 3
      بازگشت اوارگان به زمینهای غصب شده شان چه میشود چرا باید بگذرند اسراییل روز خوش نخواهد دید
  • ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    3 1
    دو دولتی همان ۱۹۴۷ سازمان اعلام و اسراییل را همراه فلسطین به رسمیت شناخت عرفات هم به رسمیت شناخت اما اسراییلی ها زیر بار نمیرند هم عرفات رو کشتند هم اون نخست وزیر خودشان اسحاق رابین که فلعرفات و فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 1
    عقبگرد ؟! عجب
  • ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 1
    چون بایدن و دموکرات ها متوجه شدند نتانیاهو دنبال به زیر کشیدن آنها در انتخابات ریاست جمهوری هستند تا جمهوری خواهان که نتانیاهو با آنها جفت و جور هست سرکار بیایند
  • انا عمار ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    4 1
    یهودیان منحوس منفور تر از همیشه و در حال نابودی کامل هستند و حذف اسرائیل نزدیک است و اسب بازنده ( بیبی ننه یا بنیامین نتانیاهو ) در حال اغما و نابودی کامل است ، مجاهدان محور مقاومت پیروز میدان هستند .
  • ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 2
    بنظر بنده، جمهوری اسلامی باید هر چه سریعتر برای حمایت از برادران فلسطینی، تل آویو را موشکباران کند. این اقدام عملی است که جواب می دهد نه سخنرانی های تکراری‌
  • احمد ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 3
    هروقت یک گرگ از بچه اش مواظبت و حمایت نکرد ، امریکا از اسرائیل حمایت نمی کند. هر وقت دیدید گرگی دست از وحشیگری دست برداشت ،آن وقت امریکا و توله اش دست از جنایت و غرات ثروتهای مسلمانان دست بر می دارند. خوی وحشیگری گرگ هیچوقت تغییر نمی کند و فقط باید قوی باشی تا او را با قدرت نابود کنی .
  • ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    ای سران امریکاواروپاشماحرامزاده هامیدانیدکه قومی وحشی ترازصهیونیست دراین دنیانبامده ونخواهدامدواین خوانخوارهاراازکشو رهایتان بیرون کردیدوبه فلسطین هدایت کردیدو۷۵سال که به صلاح هاپیشرفته مجهزشان می کنیدمربرهمتان
  • ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    جوجه رو آخر پائیز میشمارن عقب گرد که سهله با پس گردن نابود میشن
  • ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    استراتژی اسرائیل «وحشیت و قلدری بکن و رئیس باش» هست اما استراتژی آمریکا «وحشیت و قلدری‌ای که کسی نفهمه یا به چشم نیاد بکن و رئیس باش» بود. هردو وحشی‌اند و آدمکش اما آمریکا فریبکارتر و غیرعلنی‌تر. در این جنگ، استراتژی آمریکا، همون استراتژی اسرائیل شد... و مثل اسرائیل منفور شد... و این تنفر دیگه از قلب مردم پاک نمیشه... آمریکا بمب داد و اسرائیل ۱۸۰۰۰ نفر رو کشت... ۶۰۰۰ کودک، ۳۵۰۰ دختر و مادر و... . آمریکا واقعیت خودش رو علنی کرد و رسوا کرد برای همه... The game is over
  • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    استراتژی اسرائیل «وحشیت و قلدری بکن و رئیس باش» هست اما استراتژی آمریکا «وحشیت و قلدری‌ای که کسی نفهمه یا به چشم نیاد بکن و رئیس باش» بود. هردو وحشی‌اند و آدمکش اما آمریکا فریبکارتر و غیرعلنی‌تر. در این جنگ، استراتژی آمریکا، همون استراتژی اسرائیل شد... و مثل اسرائیل منفور شد... و احتمالا این تنفر دیگه به راحتی از قلب مردم پاک نمیشه... آمریکا بمب داد و اسرائیل ۱۸۰۰۰ نفر رو کشت... ۶۰۰۰ کودک، ۳۵۰۰ دختر و مادر و... . آمریکا واقعیت خودش رو علنی کرد و رسوا کرد برای همه... The game is over

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس