پرونده‌ای قطور علیه بایدن تشکیل شود/ فشار بر کاخ سفید برای پایان دادن به جنگ

نویسنده و خبرنگار آمریکایی در انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور، خواستار فشار مجامع بین‌المللی در طرح شکایت از «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بمباران بی‌ رویه نوار غزه و کشته شدن بیش از ۱۸هزار غیرنظامی، خشم بسیاری از مردم جهان را برانگیخته و حتی «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز بایدن را به خاطر حمایت بی‌دریغ از رژیم اسرائیل مورد انتقاد قرار داده است.

از زمان آغاز جنگ در غزه حداقل ۸۹ خبرنگار به شهادت رسیده اند و همین مسئله نگرانی‌های بیشتری در جوامع مختلف ایجاد کرده است.

«دن کوالیک» نویسنده، خبرنگار و فعال حقوق بشر در گفت وگو با رادیو اسپوتنیک گفت که اعتقاد دارد باید یک پرونده قطور در مجامع بین‌المللی علیه بایدن به دلیل نقش حقوق بشر تشکیل شود.

کوالیک که به تازگی پس از گذراندن یک هفته در کرانه باختری و بیت المقدس به ایالات متحده بازگشته است، گفت که مردم فلسطین حتی در کرانه باختری هم احساس نا امنی دارند و مورد تجاوز صهیونیست ها قرار می‌گیرند.

کوالیک افزود بسیاری از فلسطینی‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت و شکنجه‌ می‌شوند، حتی نمی‌دانند دلیل بازداشت‌شان چیست.

در کرانه باختری تا حدودی این رفتارهای صهیونیستها گزارش می‌شود ولی در نوار غزه وضع به مراتب بدتر است، آنجا خبرنگاران نیز هدف قرار می‌گیرند و جنایت‌ها کمتر منعکس می‌شود.

کووالیک ادامه داد: سازمان‌ها و کشورهای جهان باید کاخ سفید را برای آتش بس و پایان دادن به جنگ تحت فشار قرار دهند.

بایدن تنها در چند مورد به طور شفاهی از رژیم اسرائیل خواسته که غیرنظامیان را هدف قرار ندهد، ولی در عین حال دستور می‌دهد بمب‌های ۲هزار پوندی برای این رژیم ارسال شود تا روی غزه بیندازند.

وی اضافه کرد: کارشناسان نظامی می‌گویند برای محیط‌های شهری استفاده از بمب‌های ۵۰۰ پوندی هم خطرناک است.

کووالیک گفت تمام بیانیه‌های دولت آمریکا در انتقاد از بمباران نوار غزه تا جایی حقیقت خواهد داشت که هیچ پشتیبانی نظامی از صهیونیستها صورت نگیرد وگرنه معلوم است که همه این سخنان در انتقاد از کشتار غیرنظامیان بیهوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    پرونده قطور بایدن را باید بگذاریم کنار پرونده قطور پوتین و صدام حسین و چنگیز خان چینی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس