کد خبر 1556219
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
حوادث

زن میانسال که با همدستی پسرش و چند مرد دیگر ۷ میلیارد تومان حساب بانکی پیرمردی را خالی کرده بودند از سوی دادگاه کیفری تهران به حبس و رد مال محکوم شدند.

به گزارش مشرق، دو سال قبل مرد ۷۰ ساله‌ای با مراجعه به پلیس از خالی شدن حساب بانکی‌اش خبر داد و گفت: من تاجر هستم و به خاطر شرایط کاری‌ام پول هایم را در چند بانک مختلف سپرده‌گذاری کرده ام. اما امروز متوجه شدم در سه نوبت از حسابم حدود ۷ میلیارد تومان برداشت شده است.

در ادامه مأموران به بانک مورد نظر رفتند و با بررسی حساب مالباخته صحت اظهارات او تأیید و حساب وی برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی بعدی مسدود شد. با شروع تحقیقات مشخص شد زنی میانسال در حالی که پیرمردی را همراه خود به بانک برده بود وی را صاحب حساب معرفی کرده و به بهانه اینکه وی وکیل صاحب حساب است با مدارک و اسناد به ظاهر قانونی حساب را به نام خود تفویض کرده است. در حالی که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت چند روز بعد چهار مرد برای بررسی علت مسدود شدن حساب به بانک مراجعه کردند که با اطلاع رئیس شعبه بانک به پلیس، متهمان دستگیر شدند. پس از دستگیری متهمان و انتقال آنها به پلیس آگاهی یکی از آنها به مأموران گفت: سردسته این باند زنی به نام فریبا است، او و پسرش نقشه این کلاهبرداری را اجرا کردند.

بدین ترتیب فریبا و پسرش نیز دستگیر شدند. زن میانسال گفت: یکی از دوستانم به من گفت مرد ثروتمندی را می‌شناسد که میلیاردها تومان پول در حساب‌های بانکی‌اش دارد من هم با کمک یک جاعل و یک سردفتر نقشه را طراحی کردیم. بعد با وعده ۱۰۰ میلیون تومان پول، پیرمردی را جای صاحب حساب جا زدیم و به بانک بردیم و اختیارات دخل و تصرف در حساب‌های بانکی او را گرفتیم. بعد هم با گرفتن کارت عابر بانک بلافاصله برای اینکه بتوانیم پول‌ها را زودتر از حساب بیرون بکشیم با یکی از اقوام مان که در شهر دیگری طلافروشی داشت صحبت کردیم و از او تعداد زیادی سکه خواستیم اما به محض اینکه قرار بود سکه‌ها را بگیریم نتوانستیم همه پول سکه‌ها را به خاطر محدودیت برداشت پرداخت کنیم به همین خاطر تعدادی گردنبند و دستبند طلا خریدیم.

این متهم اضافه کرد: فردای آن روز برای خرید دیگری اقدام کردیم که متوجه شدیم حساب مسدود شده از آنجا که ما کار جعل اسناد را درست انجام داده بودیم به همدستانم گفتم به بانک بروند تا علت مسدودی حساب را پیگیری کنند که در همانجا پلیس آنها را بازداشت کرد. با تکمیل تحقیقات و اعتراف متهمان پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پس از محاکمه متهمان در شعبه دوم دادگاه کیفری زن میانسال و همدستانش به ۷ سال حبس تعزیری و پرداخت ۷ میلیارد تومان پول شاکی محکوم شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    16 0
    7 سال زندان تعزیری برای 4 مرد و یک زن میشود کمی بیشتر از یکسال برای هرکدام از آنها از این رو کلاهبرداری و دزدی جرم سنگینی بحساب نمی آید و این مجازات ها بازدارنده نیست
    • ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      5 0
      قوه قضائیه و قوانین جالبی داریم
  • ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    10 0
    نکته مهم 7 سال زندان برای 5 متهم و مجرم است که اصلا بازدارنده نیست و این جرم مجدد تکرار خواهد شد
  • ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    6 0
    متاسفانه قوانین و کلا نظر بر کلاهبرداری است. به پلیس فتا زنگ زدم میگم یه سایت فروش اینترنتی لباس داره مبالغ کم ۱۰۰ هزار تا ۱ یا ۲ ملیون کلاهبرداری میکنه و مردم هم کسی نمیاد خودشو تو دردسر شکایت قضایی و امدو رفت و ... بندازه. لطفا شما زودتر مانعشون بشید که افراد کمتری اسیب ببینند. فتا کرج گفت به ما ربطی نداره برید دادیرا شکایت کنید. بنظر شما این غیر از ناراضی تراشی برای کشور نیست. پس وظیفه تو مفت خور چیه؟! اینه که مردم از هر ارگانی ناامید میشن. واین تلنبار میشه. تا یه وقتی سر باز کنه لطفا پیگری کنید.
    • ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      4 0
      اینها مار خوردن افعی شدن. طرف میدونه تا شما بری دادسرا شکایت کنی و اونها بررسی کنن یکی دو سال گذشته و ...
  • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    این زن برای یکی از کلاهبرداری هایش گیر افتاده است . کسی که خلافکار است در طول عمرش چقدر کلاهبرداری و حرام....کرده است؟
  • خان داداش ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    4 0
    ۷ سال زندان برای ۵ نفر..و پرداخت ۷ میلیارد بعد بیش از دوسال.این چه مدل حکم دادنیه. قوه قضاییه دوره های دزدپروری گذاشته انگار....جناب قاضی ۷ میلیارد دوسال پیش با الان یکیه؟اصلا با ی ماه پیش یکیه؟؟خود اون قاضی رو هم به جرم ترک فعل محاکمه کنید
  • مهرداد ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 0
    بعد از 7 سال تازه اگه عفو نخورند مطمینا با دوستانی که پیدا میکنند کلاهبرداری هزار میلیاردی میکنند. دزدی و کلاهبرداری فعلا از همه کارها بی درد سر تره.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    دوره زندان فقط فرصتی است برای گسترش و به روز کردن باند تبهکاریشان
  • ابوالفضل ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    وقتی که کسی سرقت می کند علاجی جز قطع دست نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس