منافقین

یکی از شیوه‌های منافقین در دهه ۶۰، ترور مردم عادی و ایجاد ترس و دلهره در بین مردم بود تا به این ترتیب، شرایط کشور را بحرانی نشان دهند. آن‌ها در این مسیر هیچ ابایی از به قتل رساندن مردم بی‌گناه نداشتند.

به گزارش مشرق،یکی از شیوه‌های منافقین در دهه ۶۰، استفاده از موتورسیکلت بود که در سازمان با عنوان «عملیات واحدهای موتوری» تعبیر می‌شد. در این عملیات، افراد آموزش می‌دیدند که چطور با استفاده از موتورسیکلت، اقدام به ترور کنند. جالب این که اغلب عملیات منافقین در دهه ۶۰ با این شیوه، با هدف ترور مردم عادی بود.

براساس دستورالعمل منافقین «موتورسیکلت خودروی سبکی است که ویژگی آن در تحرک بالای آن است؛ لذا قدرت مانور و چالاکی زیادی را برای رزمندگان مجاهد خلق فراهم می‌سازد. رزمندگان می‌توانند به وسیله موتور با سرعت زیاد و غافلگیر کردن دشمن، به هدف عملیاتی نزدیک شده و پس از انجام عملیات سریعا از منطقه خارج شوند.»

البته شیوه‌های دسترسی به موتورسیکلت برای انجام عملیات نیز در نوع خود جالب بود و اغلب با توسل به زورگیری و دزدی به دست می‌آمد.

نکته مهم‌تر این که، این شیوه ترور اغلب برای ترور مردم عادی بود و بر این اساس، هنگامی که در نشریه سازمان سخن از «مراکز دشمن» به میان می‌آید، بلافاصله مصادیقی مانند: مساجد و کانون‌های فرهنگی وابسته به آن، کلیه مراکز و ساختمان‌های اداری نهادهای انقلابی اعم از سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و ... ذکر می‌شوند تا منافقین بدانند بمب‌های آتش‌زا و نارنجک‌های خود را به سوی کدام اهداف پرتاب کنند.

۲۳ دیماه ۱۳۶۱، نشریه مجاهد – ارگان رسمی منافقین - در صفحات ۶ تا ۹ از شماره ۱۳۵ خود، درباره شیوه ترور مردم عادی توسط واحدهای موتوری سخن گفت و آموزش‌هایی را در این باره ارائه داد. از نحوه نشستن بر روی موتور تا چگونگی حمل و استفاده از اسلحه، شیوه حمل مواد آتش‌زا، نحوه فرار از منطقه عملیات و ... در این تئوری آموزش داده شده است.

«عملیات واحدهای موتوری»؛ روش منافقین برای ترور مردم عادی

«عملیات واحدهای موتوری»؛ روش منافقین برای ترور مردم عادی

«عملیات واحدهای موتوری»؛ روش منافقین برای ترور مردم عادی

«عملیات واحدهای موتوری»؛ روش منافقین برای ترور مردم عادی

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس