اعلام جزئیات نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، افزایش حقوق و بالا رفتن سطح درآمدی خانواده‌ها از جمله مهمترین دغدغه‌های معیشتی خانوارهاست که می‌طلبد مجلسی‌ها و دست‌اندرکاران دولتی نیز هر چه سریعتر برای آن برنامه‌ریزی جدی انجام دهند.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این باره با بیان این‌که نسخه اصلاح‌شده لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس ارسال شده است، اظهار کرد: نسخه جزئیات محاسبه منابع بودجه برای نمایندگان مجلس شفاف شده و تلاش شده در نسخه اصلاحی نیز برای رفع ایراد نمایندگان بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه پلکانی شدن افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان افزود: میانگین افزایش حقوق کارمندان ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد است که به‌صورت پلکانی اعمال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده کارمندانی که درآمدشان در سطوح بالاتری است افزایش حقوق کمتری خواهند داشت و کارمندانی که حقوق کمتری دارند نیز درصد افزایش حقوقشان بیشتر خواهد بود.

حمایت از کم درآمدان سیاست قطعی دولت است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت که در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز اظهار کرد: اولین دولتی که حقوق حداقل بگیران را بالاتر از تورم تصویب کرد دولت سیزدهم بود.

وی با بیان این‌که سال گذشته حقوق حداقل بگیران ۵۷ درصد شد و برای بقیه ۳۸ درصد که بی‌سابقه بود، افزود: حمایت از حداقل بگیران و کم درآمدان سیاست قطعی دولت است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که قبلا حقوق سربازان ۴۰۰ هزار تومان بود الان با بیش از چهار میلیون افزایش یافته است، گفت: پیش‌بینی کردیم افزایش حقوق کارمندان پلکانی باشد که متاسفانه در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد.

اعلام نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

محمدرضا دشتی‌اردکانی، دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خبرنگار فارس اظهار کرد: ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: در تبصره ۱۳ لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان متوسط ۱۸ درصد و ضریب حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و تمام صندوق‌های بازنشستگی کشور و لشکری ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که حقوق بالایی دارند این افزایش از ۱۸ درصد بیشتر نخواهد بود و کسانی که حقوق کمتری دارند احتمالا افزایش حقوق آنان از ۱۸ درصد بیشتر باشد.

دشتی با بیان این‌که تأکید کرد که این پیشنهاد نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال آینده هنوز در لایحه مشخص نشده و مجلس با کلیات بودجه مخالفت کرده است، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان افزایش ۴۰ درصدی حقوق در سال آینده دیده شده که در لایحه دولت فقط ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محسن ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 0
    برای اینکه طبق قانون حقوق مدیران میتواند تا( هفت برابر حداقلی) افزایش پیدا کند ، بخاطر همین فقط حداقل مزد را افزایش دادید ! پس نتیجه میگیریم برای خودتان تلاش میکنید .
  • محمد ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 0
    گدا پروری مبارک اقایان
  • ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    همه فقیر می کنید بعد مدعی کمک دولت هستید گدا پروری می کند خودتان می شوید حاتم طایی نه این نهایت..........
  • علی حقجو ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    6 1
    مثلا 10 درصد حقوق مدیر ارشد میشه 4 میلیون افزایش و 20 در صد کارمند سطح پایین میشه 1میلیون 600. باز هم به نفع برخودارتر
    • ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      3 0
      همه حقوق هارا برابر کنند اما شرایط لستخدام هم یکسان باشد!! مثلا همانطور که برای استاد دانشکاه حد اقل مدرک دکتری لازم است برای کارمند ساده هم مدرم دکتری بخواهند!!!!
  • ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    3 0
    خاک بر سرشون
  • حمید ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 1
    اگر افزایش حقوق‌ها کمتر از 30 درصد باشد؛ در انتخابات به هیچ کدام از این نمایندگان کنونی رأی نمی‌دهم.
  • محمد ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    3 0
    بنده یک کارمند هستم و با این وضع نابسامان و بی عدالتی قسم میخورم در هیچکدام از انتخابات شرکت نکنم. مملکت جولانگاه دزدان و .؟.....‌.‌ شده. بسه دیگه خجالت بکشید
  • ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    2 0
    خدا لعنت کند انی که این رسم غلط افزایش و تورم سالیانه را گذاشت اقا نمی خواد حقوق هار ا اضافه کنید قیمت ها را ثابت نگه دارید بیشتر به نفع است اخه چه فایده حقوق را افزایش میدهید بعد قیمت ها افزایش می یابد یک جایی این رسم غلط باید متوقف شود
    • ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      اشتباهی مثبت دادم.
  • ناشناس ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    این چه سیاست و عدالتیست است که حقوق بالاتر را کم افزایش میدید و حقوق کم را زیاد!!!!! با این کار میخواهید عدالت را اجرا کنید؟؟؟؟؟!!! زورتان نمیرسه حقوق کم بگیران را زیاد کنید افتادید به جون مثلا حقوق زیاد بگیران !!!!! . یعنی با کم کردن حقوق مثلا زیاد بگیران ، سفره حداقل بگیران رنگین میشه؟؟؟ ، بجای این اختلاف انداختن مابین حقوق بگیران، حقوق همه را به نرخ تورم نزدیک کنید
  • ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    با این تورم مگه با ۱۸ درصد افزایش حقوق میشه زندگی کرد.
  • علی ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    بی عدالت ترین نقطه تاریخ ایران داره رقم میخوره
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    1 0
    واقعا با این افزایش و عقب افتادگی های دریافتی ها متاسفم علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس