کد خبر 1556534
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
چرا بی‌بی‌سی اعتبار خود را خرج حمایت از جیش‌الظلم کرد؟

یک روز بعد از حمله تروریستی «جیش‌الظلم» به مقر انتظامی در راسک، «بی‌بی‌سی» با انتشار یک گزارش که محتوای آن رپرتاژآگهی و دفاع از عملکرد این گروهک تروریستی است، مخاطبان خود را غافلگیر کرد.

به گزارش مشرق، مردم این استان، اعم از شیعه و سنی در مراسم تشییع «سربازان وطن» در زاهدان شرکت کردند. علاوه بر پیام تسلیت مسئولان کشوری و لشکری و تأکید بر تعقیب و مجازات تروریست‌ها، علمای اهل سنت نیز ضمن ابراز تأسف از حمله مسلحانه به مقر انتظامی شهرستان راسک، با خانواده و بازماندگان شهدای این حادثه اظهار همدردی کردند.

شهادت «محمدحسن براهویی» از مدافعان امنیت اهل سنت در این حمله تروریستی، روشن‌ترین گواه برای رد ادعاهایی بود که از سوی حامیان «جیش‌الظلم» مطرح می‌شود؛ با این حال «بی‌بی‌سی» ترجیح داد یکبار دیگر با تلاش بی‌حاصل برای پوشاندن جوهره تروریستی این گروهک، ماهیت خود را آشکار کند!

رسانه تحت کنترل دربار بریتانیا صبح امروز در گزارشی تحت عنوان «جیش‌العدل چیست و چه می‌خواهد؟» این گروهک را یک «گروه اسلام‌گرای مسلح مخالف دولت ایران» معرفی کرد و در طلیعه مطلبش، هدف حملات این گروهک را «نیروهای نظامی و امنیتی ایران» توصیف کرد و با این اوصاف به زعم خود کوشید روی اقدامات «جیش‌الظلم» که درکنار حمله به مرزبانان کشور، بارها مردم عادی را نیز به بهانه های مختلف به شهادت رسانده سرپوش بگذارد.

نکته قابل تأمل این است که بر اساس مشی ثابت «بی‌بی‌سی» حتی در گزارش یک تصادف عادی خودرو در نزدیکی مراکز امنیتی، انتظامی و سفارتخانه‌های کشورهای دیگر، موضوع احتمال تروریستی بودن رخداد در کنار انعکاس خبر فوق مطرح می شود، اما امروزچشم خود را بر روی حمله‌ای که هم «مسلحانه» بود، هم علیه یک مرکز «انتظامی» بود و هم به شهادت ۱۱ نیروی پلیس که از «مردم» همین کشور بودند ، منجر شد کاملا بست

«بی‌بی‌سی» در بخش دیگری از گزارشش پا را فراتر نهاده و تشکیل این گروه تروریستی را به اعدام عبدالمالک ریگی سرکرده گروه تروریستی جند الشیطان مرتبط کرد و گفت: «گروه جیش العدل، متشکل از شبه نظامیان سنی بلوچ، چند ماه پس از آن به وجود آمد که جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالله را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت مسلحانه دستگیر و اعدام کرد»

این در حالی است که «جیش‌الظلم» مولود خلف «جندالشیطان» به سرگردگی عبدالمالک ریگی است که بمب‌گذاری در مسجدی در زاهدان و کشتار ۲۵ زن، کودک و مرد نمازگزار و بی‌گناه تنها یکی از اقدامات تروریستی‌اش بود. باقی‎مانده گروهک «جندالشیطان» ازجمله عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی بعد از اعدام سرکرده‌شان نام گروهکشان را تغییر داده و «جیش‌الظلم» گذاشتند.

«بی‌بی‌سی» در ادامه گزارشش، انگشت اشاره‌اش را به سوی سیستان و بلوچستان گرفته و اینگونه القاء کرد که ناامنی‌های این استان، محصول احساس بی‌عدالتی و «سخت‌گیری‌های امنیتی» است و به این سوال جواب نداد اگر هدف گروهک‌ تروریستی «جیش‌الظلم» و پدرخوانده‌اش «جندالشیطان» و برادرخوانده‌اش «جیش‌النصر» اعتراض به وضعیت ادعایی مردم سیستان و بلوچستان بود، چرا به مردم و نیروی انتظامی این استان اعم از شیعه و سنی در تاسوکی، سراوان، مساجد و حالا راسک حمله کردند؟!

این گزارش ۲هزار کلمه‌ای و مفصل، جنایات گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» را در چند عبارت کلی مانند «عملیات‌های مسلحانه» یا «گروگانگیری» خلاصه کرده و در هیچ کجای این رپرتاژ خونین، حملات را «تروریستی» ندانسته و جالب آنکه در گزارش خود تأکید می‌کند حتی امریکا نیز «جیش‌الظلم» را گروهکی تروریستی می‌داند.

در این گزارش، بی بی سی با بزرگنمایی دروغهایی چون «فقر»، «نابرابری»، «توسعه‌نیافتگی» و «اعدام بلوچ‌ها» سعی کرده برای جنایتهای این گروه تروریستی توجیهاتی دست وپا کند و این گروهک را هم‌ردیف گروه‌های آزادی‌بخش و منجیِ بلوچها معرفی نماید. این در حالی است که اعضای این گروه سوابق سنگینی در پرونده‌های قاچاق، آدم ربایی، شرارت و ترانزیت مواد مخدر دارند و عمدتا کمک‌های کلانی از برخی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران از جمله رژیم صهیونیستی دریافت می‌کنند.

هرچند «بی‌بی‌سی» پیشتر نیز با امتناعی آشکار، حملات ناجوانمردانه این گروهک علیه مردم کشورمان را «تروریستی» نمی‌خواند، با این حال کمتر کسی انتظار داشت این رسانه، سوگیری خود در حمایت از اقدامات مسلحانه علیه مردم کشورمان را تا این حد آشکار کند. با این حال «بی‌بی‌سی» با انتشار ابن گزارشی یک بار دیگر به ادعای بی‌طرفی خود و همچنین داعیه دلسوزی برای مردم ایران، شلیک کرد!

سابقه ننگین جیش الظلم به قدری سیاه است که جای هیچگونه شک و شبه ای درسرسپردگی آن به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه باقی نمی گذارد اما رپرتاژ آگهی بهت آور و عجولانه بی بی سی که عملا این رسانه را هم شآن یک گروه جنایت‌کار کرد، بیش از آن که کمکی به این گروهک تروریستی باشد مهر تاییدی بروابستگی بی چون و چرای آن به دشمنان قسم خورده ملت ایران شد.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    12 9
    نصف خبرگزاری شما پر شده از خبرهایی درباره اینترنشنال و بی بی سی . بخدا مشکل از داخل کشور هست نه خارج
    • ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      3 5
      آفرین گلم اول ریاضی یاد بگید بعدش تو هم مثل بنگاه خبر پراکنی ملکه ایکبیری هستی البته نام خدا آوردنت هم؟ بله مشکل از داخل هست یعنی امثال تو که فقط بلدی ادای آدم حسابی دربیاری!
    • ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 3
      شمام اول املا یاد بگیرید . بعدش هم یاد بگیرید به نظرات دیگران احترام بذارید . همین شمایید که اعتقاد دارید همه چی و همه نظرات باید مال شما باشه . مشکل جامعه ی ما همینه که هیچ کس هیچ کسی رو قبول نداره و میخواد همه چی فقط اونجوری که خودش دوس داره باشه
    • ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      بی بی سی رسانه رسمی کاخ باکینگهام و دربار بریتانیا به چندین زبان رسوای عالم است . صحبت از دفاع از آزادی بیان و حقوق بشر و دیگران را به اتهام عدم مراعات در جلسات بین المللی و یا از سوی وزارت خارجه محکوم و تحریم میکنند مگر کارمندان خود با اتهام حمایت از غزه اخراج نکرد . چرا ؟!! واقعا چقدر این بریتانیا دلسوز مردم دنیاست که متحمل خرج میلیاردی با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی که دارند میشوند . در مورد ما مشخصه که حداقل از یادگار زمان کودتای 28 مرداد با اعلام رمز آغاز شد و بر همان مبنا و مقصود و سیاق در دوره های مختلف برای حضور بله قربان گویان وابسته به استکبار در قدرت و زدن مخالفان همچنان ادامه دارد که پشتوانه مشهود سیاست های جاری آنهاست که توسط عوامل در حوزه های مختلف کشورها اجرا شود یا میشود . ایران از انقلاب اسلامی که استقلال خودش را کسب نموده و پرچم مبارزه علیه ظلم مستکبرین برپا نموده امروزه بعنوان یک الگوی خوب و موفق و پشتوانه بلحاظ داشتن تجارب و قدرتی که با استقامت و توانائی فرزندانش کسب نموده مورد وثوق خیلی از کشورهاست که با استکبار جهانی میانه خوبی ندارند . شناخته میشود . مستکبران تا کنون هر آنچه در چنته داشتند بکار بردند و تنها هنرشان بکارگیزی مزدوران و عوامل خود است که اینگونه اعمال شنیع و جنایتکارانه و بسیار بزدلانه بقصد برهم زدن امنیت از جمله سیستان و بلوچستان که آینده ای بسیار روشن و درخشان در پیش دارد صورت و انجام میدهند . که برخی نا و یا کج فهم آب به آسیاب دشمنان میریزند و تصور بسیار باطلی دارند که با این کردار پست میشود مانع ایجاد کرد تا مردم آن خطه از ایران در عسرت بسر برند و آنها نفع خود ببرند ، چرا در قضیه سهم آب از افغانستان در تریبون های خود از طالبان طلب حق مردم را نمیکنند تا از دشورای کمبود آب رها شوند و به زندگی خود بپردازند . حتما نگرانی و هراس از اینکه مردم راحت و آسوده و امیدوار زندگی آبرومندانه ای داشته باشند . دیگر محتاج و رجوع کننده بدانها نخواهند بود تا هر زمان خواستند از نیاز آنها استفاده خاص خود برند . این مطلب واضح و اظهر من الشمس هست .،ایمان باشد یا خیر . حداقل روزگاری نزد پروردگار پاسخگوی اعمال خویش خواهیم بود
  • ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    11 3
    اینا همه در یک جبهه هستن. بی بی سی رسانه شونه. این وهابیهای خوارج ،سربازان امریکا و انگلیس هستن
  • ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    2 7
    الحمدلله فقر و نابرابری مردم بلوچستان حل شد
  • ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    10 5
    لعنت بر روح این تروریستها
  • ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 11
    مردم سیستان از مردم غزه محروم ترند اولویت حکومت ایران باید مردم خودش باشد
    • ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      6 3
      پاشو برو کمک کن ، تا حالا چه کمکی به هموطنت کردی؟ نیروهای جهادی بدون دریافت کمک از دولت بصورت خودجوش در مناطق محروم در حال کمک رسانی هستن و هیچ ادعایی هم ندارن اگه اهل کمک بودی غر نمی زدی
    • ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      4 3
      کمپی اگر بیای ایران میبینی سیستان اون سیستان زمان شاه پالانی نیست البته محرومیت دارد همانطور که محرومیت در کل ایران حتی پایتخت هم هست به علل مختلف و عقب ماندگی که از قدیم بوده و صد البته منافقین دوست نما و بعضی مسئولین بی شرف که خود مردم با تبلیغ شبکه های دشمن به آنها رای دادند و ۸ سال کشور را با سرعت به عقب بردند پس تو هم صحبتهای شبکه های معاند را قرقره نکن و سعی کن کمی جلوتر را ببینی اگر توانستی
  • ملیسا ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 3
    من از اینکه بشنوم بی بی سی از جیش الظلم دفاع کرده تعجب نمی کنم؛ تعجب من از اون احمق هاییست که میگن بی بی سی و انگلیس حامی جمهوری اسلامی هستند.
  • ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    4 3
    شعار انگلیسیا از قدیم تفرقه بینداز و حکومت کن بود. تو نهضت ملی صنعت نفت همین کار رو کردن و پیروز شدن. ولی کور خوندن. دیگه دستشون برا ملت ما رو شده.
  • ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 1
    هر چه اتیشه از گور انگلیسی ها بلند میشه .اونها مادر صهیونیست ها هستند .و با حمایت از این فرزند نامشروع خود هر کار ی انجام میدند تا منافعشان را در منطقه حفظ کند . یک مشت یهودی احمق را از نقاط مختلف دنیا به فلسطین اشغالی اورده اند و سپر بلای خودشان کرده اند تا در نقاط امن دنیا در سایه چپاول دیگرکشورها به زندگی شیطانی خود ادامه دهند . انها ترسو های بزدلی هستند که برای حفظ زندگی ننگینشان حاضرند همه مردم دنیا را بکشند تا سرمایه های افسانه ای شان که با غارت و چپاول بومیان کشور های مختلف بدست اورده اند را حفظ کنند.کشتن بومیان امریکا،کانادا،استرالیا،وچپاول و غارت سرمایه های کشور های اسیایی وافریقایی و خیلی جاه های دیگر کار انهاست. که متاسفانه همیشه حافظه ملت ها انرا فراموش و دوباره در دام انها گرفتار میشوند.بعد از جنگ جهانی اول در ایران با ایجاد قحطی و جمع اوری غلات برای ارتش خودشان نیمی از مردم ایران را کشتند (یازده میلیون نفر که از جمعیت کشته های کشور های در گیر جنگ جهانی بیشتر است .).بقول سفیر خودشان در ایران با چاپ اسکناس در بانک شاهنشاهی که امتیاز انرا داشتند ده ها کشتی طلا و جواهرات و اثار عتیقه ایران را بار زده و به لندن فرستاده اند و در قبال ان اسکناس تحویل مردم داده اند .سال ها نفت ایران را غارت و مردم ما را در فقر و فلاکت نگه داشته اند .وبا اموزش صد دام افلقی و به قدرت رساندن او در عراق علاوه بر کشتن صد ها نفر از سران و سیاستمداران عراق وترور و کشتار شیعیان عراق خسارات فراوانی به زیر ساخت های ایران و عراق و کویت وارد کردند .و جمعیت زیادی از مسلمانان این سه کشور را کشتند و شهید کردند.و با زهم با پر رویی در سایه سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن سیاست خود را جلو میبرند .انها هر جا بتوانند مردم را میکشند تا سیاست خود را پیش ببرند وشیعه و سنی و غیره هم برایشان فرقی ندارد .مهم اینست که با انداختن مسلمانان بجان هم سیاستشان را پیش میبرند .
  • هم وطن. ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 3
    ان شالله بزودی زود همه ی زالوهایی که از خون بیگناهان دنیا تغذیه میکنن می‌ترکند.از صهیونیسم گرفته تا آمریکا. اللهم عجل لولیک الفرج
  • نسترن IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    1 0
    لعنت بر دشمنی که اخلاف می اندازد ووای برما که بفکر ایران وسر بلندی وارامش وامنیت کشورمان نیستیم واب به اسیاب دشمنان میریزیم ایا ان مامور نیروی انتظامی برادر ما یا دوست ما یا هم وطن ما نیست که جانش را برای ارامش ما فدا میکند هر چه ایران ناامنتر شود به ضرر ایرانیست وبه سود کفتارهای متعفنی که قرنهاست ملتها را چپاول میکنند وبرای پیشبرد اهدافشان انها را بجان هم می اندازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس