دربی

با گذشت چند روز از مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس همچنان حاشیه‌های زننده و دور از شأن فوتبال کشورمان بین دو باشگاه پرطرفدار پایتخت ادامه دارد و ظاهراً فعلاً هم قرار نیست تمام شود.

سرویس ورزش مشرق - از اواخر مرداد ماه سال جاری خیلی‌ها منتظر برگزاری دیدار دربی صد و دوم در تاریخ دهم شهریور ماه بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس بودند.

حضور جواد نکونام در راس کادر فنی تیم استقلال و قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته با یحیی گل محمدی، این پیش بینی را برای همه اهالی فوتبال ایجاد کرده بود که شاهد یک دربی تمام عیار پر از صحنه‌های آنچنانی و لحظات حساس باشند اما این مسابقه به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی، سپس حضور سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و در نهایت بازی‌های آسیایی به آبان ماه موکول شد.

انتظارها برای تماشای دربی آبان ماه ادامه داشت تا اینکه اعلام شد به دلیل حساسیت دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا این مسابقه به ۲۳ آذر تغییر زمان یافته و در نهایت این تاریخ به هیچ عنوان جابجا نمی‌شود.

درخشش استقلال در لیگ برتر و صدرنشینی شاگردان جواد نکونام همزمان با بازی‌های نسبتا خوب تیم پرسپولیس در لیگ برتر و کسب پیروزی مقابل استقلال تاجیکستان، الدحیل و حتی دیدار برگشت مقابل النصر فوتبالی‌ها را تشنه دیدن دیدار دربی رفت کرده بود.

***

مروری بر اظهار نظر یحیی گل‌محمدی پیش از دربی و البته دیگر کارشناسان فوتبالی طی روزهای پیش از دربی این «واقعیت معکوس» را پیش روی‌مان قرار می‌دهد که غیر از معدود نفراتی که دربی را به شدت محتاطانه پیش بینی کرده بودند اکثر کارشناسان از تماشای یک مسابقه زیبا و پر از صحنه‌های جذاب خبر می‌دادند. بهمن فروتن و خیلی‌های دیگر حتی تا آنجا در پیش بینی دربی پیش رفتند که این مسابقه را «یکی از زیباترین مسابقات تاریخ این دو تیم» تصور کردند! اما با شروع دربی و پشت سر گذاشتن چیزی در حدود ۱۰۰ دقیقه فوتبال دو تیم، مشخص شد همه سروصداها تنها از طبل توخالی بیرون می آمده است.

دربی ۱۰۲ طبل توخالیِ اعصاب خردکن/ این سیرک تهوع آور را تمام کنید!

مصاف شاگردان جواد نکونام و یحیی گل محمدی خالی از صحنه‌های تکنیکی، تاکتیک‌های ناب تیمی، اجرای دریبل‌های به یاد ماندنی - مانند صحنه‌هایی که مهدی قایدی در دربی‌های سال‌های اخیر خلق می‌کرد - تهی از شوت‌های آنچنانی، ضربات سر شیرجه‌ای، ارسال‌های مواج و لحظه‌های خطرناک درون شش قدم، مهارهای میلیمتری دروازه‌بانان در شرایط سخت، برخورد توپ به تیرهای عمودی و افقی، حتی اخراج و زد و خورد در حین برگزاری دربی به دلیل حساسیت بالای مسابقه و... بود!

اما در عوض این مسابقه کسل کننده که هنوز هم «حاشیه های اعصاب خردکن» و ناراحت کننده‌اش ادامه دارد به جای این محتوای فوتبالی، پر بوده از رد و بدل شدن بی هدف توپ در میانه زمین، توقف‌های طولانی بازی برای VAR، اعتراض مداوم بازیکنان، اعتراض نیمکت نشین‌ها، صحبت با داوران، شکایت مربیان به داور چهارم و در پایان مسابقه نیز مصاحبه‌های توهین‌آمیز علیه هم، زیر سوال بردن نتایج حریف در بازی‌های قبل، شکایت از یکدیگر، صدور بیانیه، رو کردن فیلم صحنه های داوری که به سود رقیب اتفاق افتاده، شادی‌های کمتر دیده شده با حرکات بادبزنی دست‌ها توسط افشین پیروانی و جواد نکونام و اتفاقاتی از این دست که اتفاقاً تاثیر بدی در فضای مجازی روی روحیه و اعصاب علاقمندان به فوتبال گذاشت.

در واقع مسابقه دربی صد و دوم را می‌توان از این حیث یکی از ویژه‌ترین مسابقات سال‌های اخیر این دو تیم تلقی کرد که تعداد «شکایت»‌های ۲ باشگاه از یکدیگر و عوامل دو تیم بیشتر از تعداد «موقعیت»‌های گلی بود که در جریان بازی دربی شاهدش بودیم.

بدون شک زمینه‌ساز این وضعیت مدیران دو باشگاه به ویژه عوامل رسانه‌ای دو باشگاه و مسئولان روابط عمومی‌های‌شان هستند که به جای آرام کردن جو حاکم بر حواشی دربی و حرکت به سوی مسابقه بعدی تیم‌های‌شان دائم هیزم در آتش برافروخته شده بین دو باشگاه می‌ریزند تا مبادا این شعله ها که بیش از همه دامن هواداران دو تیم را به آتش کشیده خاموش نشوند.

دربی ۱۰۲ طبل توخالیِ اعصاب خردکن/ این سیرک تهوع آور را تمام کنید!

هنوز از یاد نبرده ایم در آبان ماه سال ۱۳۹۷ پس از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، تعدادی از هواداران استقلال در بخش زرنه شهرستان ایوان با حضور در خیابان از اینکه تیم پرسپولیس نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند ابراز شادمانی کردند. آن شادمانی و کری خوانی هواداران استقلال، خشم طرفداران پرسپولیس را به دنبال داشت که تداوم آن منجر به بروز یک درگیری شد و در نهایت ادامه این نزاع به این ختم شد تا یکی از هواداران خشمگین پرسپولیس با استفاده از سلاح یکی جوانان همشهری خود را صرفا بخاطر یک کری خوانی به قتل برساند. امیدواریم این «سیرک شکایت‌ها» تا آنجا پیش نرود که باز هم شاهد اتفاقات ناگوار بین طرفداران دو تیم بر اثر فشار روانی بیش از حد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خارجی ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خوب مردم رو سرگرم میکنین. افرین مشرق
  • لنگی ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 2
    چیه مشرق .... از اینکه با وی آر حق به حقدار رسید ناراحتی؟؟؟؟؟؟ لنگ با مدد داور و فدراسیون و وزارت هیچ پوخی نیست به همین خاطره دل خوشی از حضور وی آر ندارن لنگی ها بد جوری بد عادت شدن نسبت به امتیازهای مفتی
  • ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 0
    هیچ تیمی نبرد و اما این اخلاق بود که باخت!
  • ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    سیاست مسؤلین است که بازی دربی اکثرا مساوی تمام شود!!!!!!!!
  • مجتبی ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 0
    واقعا فوتبالمون از لحاظ فنی صفره فقط حاشیه محضه. یه فوتبال مسخره و مضحک
  • محمد ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    هواداران بی فرهنگ فوتبال مگه قرار نبود اگر بانوان بیان ورزشگاه دیگ فحاشی نکنند!!
  • وحید ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کیسه ای کثیف پنالتی پرسپولیس کجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کیسه ای کثیف چرا بازیکن کیسه اخراج نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      ظاهراً هیچی کثیف تر از دهان و ذهن بیمار تو نیست لنگی بددهن ...
  • ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    فقط و فقط آرامش یامگا قبل و بعد گل دیدنی بود نه جوگیر شدن و بی جنبگی عالیشاه و یحیی و نکونام و پیروانی
  • adrian ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    امروز اتحادیه فوتبال انگلیس ۱۵۰۰۰۰ دلار باشگاه سیتی رو به خاطر فقط یک صحنه اعتراض داوری جریمه کرد. حالا فک کن تمام ارکان تیم پرسپولیس نفری ده بار علیه داوری و وار و ... مصاحبه کردن و بیانیه دادن. تو زمین هم که بازیکن‌های هر دو تیم الا ماشالله.. حالا تفاوت قانون و مدیریت را ببینید
    • لنگ و کیسه ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      اینا همه که شما گفتی سیاه بازی بود تا تبانی لاپوشانی بشه
  • لنگ و کیسه ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    این تبانی ها رو تمام کنید
  • احمد ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    توصیه میکنم تو یه تیم مسعود کشمیری رو بزارید تو یه تیم دیگه هم محمدرضا کلاهی صمدی رو قرار بدبد اونوقت قشنگ دربی یک جنگ تمام عیار و بزن و بکش میشه مثل گلادیاتورهای روم باستان و آخر بازی هم چند تا بازیکن کشته و مجروح میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس