کد خبر 1556682
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
روسیه یک تهدید علیه اعضای ناتو نیست

پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان، گفت: روسیه یک تهدید علیه اعضای ناتو از جمله اعضایی که هم مرز با این کشور هستند، نیست زیرا هر حمله‌ای از سوی مسکو منجر به واکنش قاطع این بلوک نظامی خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیجارتو در واکنش به سخنان اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا که هشدار داده بود مسکو پس از پایان جنگ در اوکراین، کشورهای ناتو را تهدید خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ناتو به رهبری ایالات متحده، قوی‌ترین اتحاد امنیتی و دفاعی در جهان است و فکر نمی‌کنم روسیه به هیچ یک از اعضای این اتحاد نظامی حمله کند.

وی با بیان اینکه اگر هر یک از اعضای ناتو مورد حمله قرار گیرند، این حمله به عنوان حمله به همه اعضا تعبیر خواهد شد، تصریح کرد: فکر می‌کنم نه‌ تنها روسیه بلکه هیچ کشور دیگری خطر حمله به یکی از اعضای ناتو را نخواهد پذیرفت.

به نوشته راشا تودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد گفته بود کشورش هیچ قصدی برای حمله به ناتو ندارد.

پوتین با رد ادعاهای اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه مسکو در صورت پیروزی در جنگ با اوکراین ممکن است به اعضای ناتو حمله کند، گفت: روسیه از لحاظ ژئوپلیتیک، اقتصادی یا نظامی هیچ علاقه‌ای به جنگ علیه ناتو ندارد.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که سخنان اخیر بایدن ناشی از مشورت‌های نادرستی است که در خصوص سیاست روسیه به وی داده شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس