هراس آمریکا از قدرت پهپادی ایران و تحریم ۱۴ فرد و نهاد با ادعای ارتباط با سپاه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که علیه ایران تحریم‌های جدیدی وضع کرده که مدعی است افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد که این تحریم‌ها چهار نفر در ایران و اندونزی و ۱۰ نهاد در ایران، اندونزی، مالزی و هنگ کنگ را هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که وزارت دادگستری، امنیت داخلی و خزانه داری ایالات متحده در اقدام مشترکی برای «ایجاد اختلال در شبکه تدارکات بین المللی کمک به تولید پهپاد سپاه» این اقدام را انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ۱۰ نهاد و چهار فرد مستقر در ایران، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی را که از تولید (پهپاد) ایران حمایت می‌کنند، تحریم می‌کند. این شبکه به رهبری حسین هاتفی اردکانی مستقر در ایران، خرید قطعات آمریکایی و خارجی به ارزش صدها هزار دلار برای سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه پهپاد آن را تسهیل کرده است.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در راستای ادعاهای واشنگتن گفت: «تولید غیرقانونی و تکثیر پهپادهای مرگبار ایران برای نیروهای تروریستی وابسته به خود در خاورمیانه و روسیه همچنان به تشدید تنش‌ها و طولانی شدن درگیری‌ها ادامه می‌دهد و ثبات را تضعیف می‌کند. آمریکا در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، به استفاده از طیف وسیعی از ابزارها و اختیارات خود برای مختل کردن این شبکه‌های تدارکات غیرقانونی و همچنین پاسخگو ساختن افراد و نهادهایی که از آنها حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 1
    اخیرا یک پهپاد اسرائیل رویت شد در غزه که بد جوری انتحاری کرد چیز خوبی بود باید یاد گرفت و بزرگترش رو ساخت
  • Puyamotlaqسیدمحمدمهدی ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    الله اکبر و لله الحمد بسم‌الله الرحمن الرحیم (سجده/آیه۲۲ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ .) صدق الله العلی العظیم. بنابر اصل آزادی بیان در رسانه‌های جمعی ذیل نظر به وظیفه انسانی که بر عهده تمامی افراد است تا نوع بشر را برای حفظ بقای گونه انسانی پاسداری نمایند در برابر جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت سپاسگزارم که به موضوع زیر توجه کامل دارید : مرگ بر رژیم گناهکار ایالات متحده آمریکا و متحدانش که به واسطه جلوگیری از یاری رساندن نوع بشر آزاده جهان به قهرمانان فلسطینی ساکن غزه ( کودکان و خانواده‌های مسلمان ) همان بانک اهدف حمله وحشیانه اشغالگر رژیم نژادپرست استثمارگر طی ۷۴ روز گذشته همانند آنچه در طول ۷۵ سال گذشته شاهد آن بودیم. دقیقا بدین صورت سرزمین‌های فلسطین را به واسطه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت یک به یک اشغال کرده تا ضمن شهرک سازی اقدام به سکونت نظامیان در ان طی ۷۵ سال گذشته نموده اند . امروز نوبت نوار غزه رسیده است امروز یک میلیون کودک فلسطینی به همراه خانواده و بستگان خانوادگی آواره شده اند چرا که در باریکه غزه توسط بیش از ۴۰ هزار تن از بمب‌های آمریکایی بمباران می شود که تمام این تجهیزات نظامی و بمب‌ها در ۷۴ روز گذشته توسط رژیم ایالات متحده آمریکا از طریق ناوبری هوایی و دریایی به دست نژادپرستان جنایتکار در رژیم اشغالگر صهیونیستی رسیده است بمنظور ادامه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در سرزمین فلسطین ، جالبترین موضوع گذشت ۷۴ روز از این جنایات در مورد هیچ یک از این تازه‌ترین جنایات در هیچ کدام از دستگاه های قضایی مستقل دنیا هنوز حکم قضایی پیگیری نتانیاهو صادر نشده است. خانواده‌های نظامیان اشغالگری که دربند حماس هستند توسط متحدان کابینه نتانیاهو تا صحن سازمان ملل متحد در ژنو می روند تا در برابر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند برای مظلوم نمایی آن وقت تمام فضای رسانه خواندنی بچه مذهبی ها پر شده از گفتگوی صهیونیست ها در رسانه هاشان که تماما یا شایعه پراکنی بر اساس واقعیت های میدانی حق را جای ناحق جا زدن است و یا دروغ پردازی مگر خود حضرت آقا نفرمودند نباید مرجع خبری گفتار و اوامر دشمن ویا رسانه های دشمن باشد . شما یا از دشمنی آنها خبر ندارید و یا از کید دشمن غافل هستید.
  • ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 1
    آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس