گفت و‌گو با وکیل مدافع شیطان

در جریان رسیدگی به پرونده سران کروهگ منافقین، حمیدرضا محمدی، وکیل مسعود رجوی در گفت‌وگویی به روند رسیدگی به پرونده پرداخت و گفت با همه وجود از موکلانش دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در جریان رسیدگی به پرونده سران کروهگ منافقین، دادگاه با ارسال پیام و انتشار آگهی از متهمان خواست تا در دادگاه حاضر شوند یا وکیل معرفی کنند؛ اما چون هیچ‌کدام وکیلی معرفی نکردند دادگاه برای رعایت حقوق‌شان برای آنها وکیل تسخیری تعیین کرد. این وکلا صرف‌نظر از اتهامات متهمان، طبق قانون وظیفه دارند تا از آنها به بهترین شکل ممکن دفاع کنند. حمیدرضا محمدی، وکیل مسعود رجوی در گفت‌وگویی به روند رسیدگی به پرونده پرداخت و گفت با همه وجود از موکلانش دفاع خواهد کرد.

گفت وگو با وکیل مدافع شیطان

چطور شد که شما به‌عنوان وکیل مدافع مسعود رجوی و سازمان مجاهدین (منافقین) خلق انتخاب شدید؟

در پرونده‌هایی که اتهامات ‌آنها از یک سطحی بالاتر است و متهم حضور ندارد یا حضور دارد اما توانایی گرفتن وکیل ندارد، دادگاه از کانون وکلا برای او درخواست وکیل متخصص می‌کند. کانون وکلا هم تعدادی وکیل را پیشنهاد می‌کند و دادگاه از بین آنها افرادی را به‌عنوان وکیل انتخاب می‌کند.

اتهامات موکل شما چیست؟

من در این پرونده که ۶۵جلد است و فقط ۷جلد آن شامل کیفرخواست می‌شود علاوه بر وکالت سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان شخصیت حقوقی و مسعود رجوی، وکالت حدود ۲۰نفر دیگر را نیز بر عهده دارم. اتهامات این افراد بخشی از دفاعیات من در دادگاه است و اجازه دهید فعلا در این‌باره صحبتی نکنم. به همین دلیل صبر کنید تا وقتی نوبت به دفاع از موکلانم رسید در این‌باره صحبت خواهم کرد.

در جنایت‌های منافقین و سرکردگان‌شان تردیدی وجود ندارد اما از طرفی شما سوگند خورده‌اید که از موکلان‌تان با همه وجود دفاع کنید. آیا شما واقعا قصد دارید از مسعود رجوی دفاع کنید؟

من قسم خوردم که دفاع کنم. با ریاست دادگاه بر سر این موضوع صحبت کردیم و ایشان گفتند که شما و همه وکلا با تمام توان‌تان وظیفه قانونی‌تان را انجام دهید. این شوخی نیست. روزی در آن دنیا باید پاسخگو باشیم که در این دادگاه چه کاری کردیم و من با همه توانم از موکلانم دفاع خواهم کرد.

از زمانی که وکیل مسعود رجوی و سایر متهمان این پرونده شده‌اید توانسته‌اید با موکلان‌تان ارتباط برقرار کنید؟

من نمی‌توانم با آنها ارتباطی بگیرم اما منتظر ارتباط آنها هستم و هنوز تماسی با من نگرفته‌اند.

در جریان رسیدگی به پرونده، شما قصد دارید چه طرحی برای دفاع داشته باشید و می‌خواهید از چه جنبه‌ای از موکلان‌تان دفاع کنید؟

صبر کنید. روز دفاعم خواهید دید.

شما وکیل هستید و وظیفه قانونی و حرفه‌ای‌تان را انجام می‌دهید. اما نگران نیستید که مورد قضاوت قرار بگیرید که وکیل مسعود رجوی شده‌اید و می‌خواهید از یک جنایتکار دفاع کنید؟

فقط این موضوع نیست و بیشتر از این است. همه وکلا و همکارانم که وکالت متهمان این پرونده را برعهده داریم در این‌باره نگران هستیم و درباره قضاوت افکار عمومی تحت فشاریم. اما با وجود این تردید نداشته باشید که سعی می‌کنیم بهترین دفاع را انجام دهیم. واقعیت این است که برایمان مهم نیست که موکل چه‌کسی باشد، چرا که شغل ما دفاع کردن حقوقی است. من به تکلیف قانونی‌ام عمل می‌کنم.

درنهایت فکر می‌کنید این پرونده به چه سرانجامی برسد؟

امیدوارم نسبت به بعضی از موکلانم بتوانم دفاعی کنم که یا برائت بگیرند و یا حداقل میزان مجازات برای آنها درنظر گرفته شود.

رسیدگی به پرونده سران منافقین در دادگاه کیفری یک جریان دارد. این در حالی است که معمولا رسیدگی به چنین پرونده‌هایی که ابعاد امنیتی دارد در صلاحیت دادگاه انقلاب است. در این‌باره چه توضیحی دارید؟

جرائمی که در این پرونده وجود دارد و به آنها رسیدگی می‌شود در صلاحیت دادگاه کیفری یک است؛ مثلا قتل. فرزند شهید صیاد شیرازی یکی از اولیای دم و شاکیان پرونده است و چون موضوع پرونده قتل است، صلاحیت با دادگاه کیفری یک است.

مکث
این فرقه جنایتکار

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴نفر از سران گروهک تروریستی منافقین روز گذشته برگزار شد و در این جلسه به اتهامات شماری از متهمان ازجمله عامل اصلی طراحی ترور شهید صیاد شیرازی و محافظ شخصی مریم رجوی رسیدگی شد. به‌گزارش همشهری، نوبت دوم رسیدگی به این پرونده از ساعت ۹صبح دیروز (سه‌شنبه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی دهقانی برگزار شد. پیش از رسمیت یافتن جلسه، قاری به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و این آیه‌ها را به ابوبکر، نوجوان ۱۵ساله‌ اهل سنت که سال۶۳ در حادثه تروریستی به‌دست منافقین به شهادت رسید تقدیم کرد. در ادامه، رئیس دادگاه رسمیت جلسه، را اعلام کرد و سپس نماینده دادستان در جایگاه ایستاد و به دفاع از کیفرخواست پرداخت. در نخستین جلسه اتهامات متهمان ردیف یک تا ۴قرائت شده بود که در این جلسه نماینده دادستان به بیان اتهامات سایر متهمان پرداخت.

زنی که شوهرش را فروخت
نماینده دادستان گفت: متهم ردیف پنجم زهره اخیانی نام دارد و از مسئولان اصلی گروهک در مقطع عراق و عضو شورای رهبری منافقین است. اوایل دهه۷۰، علی نقی حدادی، شوهر او به‌دلیل تخطی از فرمان رجوی در انقلاب ایدئولوژیک، بازداشت شد و پس از چند روز شکنجه ادعا شد که خودکشی کرده است. با وجود این اخیانی با نادیده گرفتن این ماجرا به فعالیت در گروهک تروریستی ادامه داد و پست‌های کلیدی در اختیار گرفت.

طراح ترور شهید صیاد شیرازی که بود؟
یکی از متهمانی که نام او در کیفرخواست آمده مژگان پارسایی است. او که در پرونده، متهم ردیف هشتم است در گروهک تروریستی منافقین مسئولیت‌های متعددی ازجمله مسئول اول مقر اشرف، محافظ مریم رجوی و... را بر عهده داشت. او در عملیات تروریستی مختلفی دست داشت و یکی از عوامل اصلی طراحی و سازماندهی تیم ترور شهید علی صیاد شیرازی بود که بعد از این حادثه تحت تعقیب اینترپل قرار گرفته و برای او اعلان قرمز صادر شده است.

منافقی از شوروی
یکی دیگر از متهمان پرونده، زهرا مریخی است که نماینده دادستان از او به‌عنوان متهم ردیف نهم یاد کرد. او که متولد قائمشهر است‌پدرش اصالتا اهل شوروی سابق بود و از سال۱۳۵۲ جذب منافقین شد. او علاوه بر شرکت در چندین عملیات تروریستی مسئولیت ستاد تبلیغات سیما، رادیو و نشریه نفاق را برعهده داشت و عضو شورای رهبری و مسئول هماهنگ کننده دفاتر به‌اصطلاح ریاست‌جمهوری منافقین نیز بود.

سردبیر تلویزیون منافقین کیست؟
متهم ردیف دهم پرونده محمدعلی توحیدی خانیکی است. او از کادرهای مهم گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه و مسئول سیمای به‌اصطلاح آزادی است. اما ازجمله دیگر سمت‌هایش می‌توان به: مسئول بخش نظامی گروهک و عضو دفتر مسعود رجوی، مسئول نشریه مجاهد در سال۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان و... اشاره کرد که برای او نیز اعلان قرمز صادر شده و تحت تعقیب اینترپل قرار دارد.

متخصص در ترور و هواپیماربایی
متهم دیگری که نام او در کیفرخواست آمده مسعود طریقت منفرد است که نماینده دادستان از او به‌عنوان متهم ردیف شانزدهم یاد کرد و گفت: این فرد به‌عنوان یکی از اعضای کادر مرکزی منافقین در شاخه‌ تروریستی نظامی تشکیلات شناخته شده که در سال۱۳۷۸ مسئولیت آموزش و اعزام تیم‌های
خمپاره زنی به تهران را عهده دار بود. او همچنین آموزش‌های لازم برای تهیه و ساخت بمب را فراگرفته و سابقه‌ اقداماتی، چون تهیه و واردکردن اسلحه مهمات و مواد منفجره از خارج از کشور را نیز داشته است. درپرونده او ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز دیده می شود.


منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    18 1
    از بیت المال و مالیات مردم برای این تروریستها هزینه می کنن
    • ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 11
      مفت نگو
  • ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 2
    فراربه جلو
  • ... ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 0
    اینا که جنایتشون مستنده شما چرا دارید از جنایتکاران دفاع میکنید دفاع از ظالم یا سکوت در مقابل ظالم کمک به ظالم هست در پیشگاه خداوند چه جوابی داری به خانواده های داغ دیده بدی دیده شدن به چه بهایی
  • ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 0
    هر چند جنایت این جنایتکاران برای اهل مطالعه تاریخ ثابت شده است ولی چه کنیم که حافظه تاریخی عمون مردم ضعیف است و انسان نیاز به تذکر و یادآوری دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس