کد خبر 1557639
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
ترامپ: «نبرد من» هیتلر را هرگز نخوانده‌ام!

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر اظهارات جنجال‌برانگیزش درباره مهاجران غیرقانونی، شباهت این اظهارات با مواضع نژادپرستانه آدولف هیتلر را رد کرد!

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا با تکرار و تاکید بر اظهارات جنجالی‌اش که گفته بود «مهاجران غیرقانونی که از مرز آمریکا وارد می‌شوند، خون این کشور را مسموم می‌کنند»، انتقادات درباره شباهت این اظهارنظر با مواضع آدولف هیتلر در کتاب «نبرد من» را رد کرد.

ترامپ چند روز پیش در جریان رویدادی در واترلو در ایالت آیووا، گفته بود: آنها را فله‌ای لب مرز پیاده می‌کنند و در کشور ما پخش می‌شوند و هیچ‌کس هم هویت آنها را بررسی نمی‌کند. آنها خون کشور ما را خراب می‌کنند!

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که ترامپ روز شنبه نیز در رویدادی در نیوهمپشایر، گفته بود «مهاجرانی که وارد آمریکا می‌شوند، خون کشور ما را مسموم می‌کنند. آنها (دولت بایدن) اجازه می‌دهند تا فکر می‌کنم ۱۵ یا ۱۶ میلیون نفر به کشورمان وارد شوند.»

ترامپ شنبه شب نیز در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» این ادعا را تکرار کرده و با حروف بزرگ نوشته بود که «مهاجران غیرقانونی خون کشور ما را مسموم می‌کنند. آنها از زندان‌ها و تیمارستان‌های سراسر جهان می‌آیند.»

اظهارات ترامپ بلافاصله سیل انتقادات را به سمت او روانه کرد و کارزار انتخاباتی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا این حرف‌های ترامپ را با مواضع هیتلر پیوند داد. هیتلر در کتاب «نبرد من» از ترکیب «خون مسموم» برای اشاره تحقیرآمیز به مهاجران و اختلاط نژادی استفاده کرده بود.

ترامپ با بی‌توجهی به مقایسه اظهاراتش با هیتلر، مدعی شد که «هرگز کتاب نبرد من را نخوانده است» و اینکه هیتلر این جمله و اظهارنظر را «به مراتب متفاوت‌تر از او» بیان کرده است.

میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا به این موضوع اشاره کرده است که پیش‌تر الین چائو، همسر مک‌کانل را به عنوان عضو کابینه‌اش برگزیده بود. چائو که در کودکی از تایوان به آمریکا مهاجرت کرده است، به عنوان وزیر حمل و نقل ترامپ فعالیت کرد.

ایوانا ترامپ، همسر سابق ترامپ در مقاله‌ای که سال ۱۹۹۰ در نشریه «ونیتی فِر» منتنشر شد، نوشت که رییس جمهور سابق آمریکا «گزیده‌ای از سخنان قصار هیتلر موسوم به "نظم نوین من" را در کشویی زیر تختخوابش نگه می‌دارد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    ترامپ: «نبرد من» را هیتلر هرگز نخوانده‌است! چنان اصلاحات زدم به کونگره امریکا که نگو.
  • ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    نبرد من را نخواندی پس چی خوندی؟
  • ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    اگه نخونده پس از کجا میگه هیتلر به مراتب متفاوت تر از او بیان کرده ؟ دم خروس را ببینیم یا قسم عیسی مسیح را ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس