کد خبر 1558194
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
حسین شریعتمداری: تحریف اظهارات رئیس قوه قضائیه اقدامی موذیانه بود

از کشورهای عربی حاضر در نشست یاد شده غیر از دشمنی با ایران اسلامی و همراهی با رژیم صهیونیستی انتظاری نمی‌رود ولی دولت روسیه باید پاسخگوی اقدام پلشت و غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه را که روز چهارشنبه با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد و بیانیه پایانی آن را نمی‌توان با بن‌بست رو به فروپاشی رژیم صهیونیستی بی‌ارتباط دانست. پذیرش این نکته شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد ولی شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که این نشست با هدف و انگیزه انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه تشکیل شده است و به سختی می‌توان باور کرد که روسیه از اهداف اصلی این نشست بی‌خبر بوده است. بخوانید!

۲- در این نشست بار دیگر ادعای واهی و بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است! آقای لاوروف یک سیاستمدار کهنه‌کار است و به خوبی از ده‌ها سند غیرقابل انکار که مالکیت قطعی ایران بر جزایر یاد شده را ثابت می‌کند، با خبر است. نه فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه ما در کیهان نیز فهرست روشنی از اسناد مورد اشاره را منتشر کرده‌ایم. و سؤال این است که دولت روسیه با توجه به مالکیت قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه، چرا و با چه انگیزه‌ای بیانیه مجمع را امضا کرده است!؟ این اقدام دولت روسیه غیر از نفاق و دورویی در سیاست خارجی این کشور چه نام دیگری می‌تواند داشته باشد!؟

۳- این روزها اصلی‌ترین مسئله فراگیر در جهان، و مخصوصاً در جهان اسلام، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قتل عام و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه، درماندگی صهیونیست‌ها در جنگی که هفتاد و چند روز از آن می‌گذرد و علی‌رغم ادعای برخورداری از چهارمین ارتش مدرن و مجهز جهان نه فقط به هیچیک از اهداف اعلام شده خود نرسیده‌اند، بلکه با تحمل تلفات سنگین و بی‌سابقه به دریوزگی آتش‌بس محترمانه! افتاده‌اند.

اسرائیل همین دیروز به تیپ ویژه گولانی که مجهزترین و کارآزموده‌ترین بخش از ارتش این رژیم است، دستور عقب‌نشینی از غزه را صادر کرد و روزنامه ‌هاآرتص نوشت نیروهای این تیپ ویژه خروج از غزه را فرار از مرگ نامیده و به خاطر این عقب‌نشینی به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند. حالا، دو عامل دیگر را نیز که در همین حال و هوای بین‌المللی جریان دارد به شرایط یاد شده اضافه کنید. از یکسو، برانگیختگی افکار عمومی جهانیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و تظاهرات ضداسرائیلی بی‌سابقه و چند صد هزار نفره ملت‌ها، به‌ویژه در آمریکا و اروپا که رژیم صهیونیستی را از فاش شدن هویت واقعی آن به وحشت انداخته است و از سوی دیگر، بی‌غیرتی و بی‌خیالی سران بسیاری از کشورهای عربی در مقابل جنایات اسرائیل که با اعتراض گسترده ملت‌های مسلمان به وادادگی غیرقابل توجیه و خیانت‌آمیز سران دست‌نشانده کشورهای یاد شده همراه است!

سؤال این است که نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه در کجای این شرایط جای گرفته و با کدام ضرورت برپا شده است!؟

۴- ممکن است آقای لاوروف ادعا کند که این نشست در فواصل زمانی مشخص برگزار می‌شده و اجلاس چهارشنبه (۲۹ آذرماه / ۲۰ دسامبر) موعد ازقبل تعیین شده برای برگزاری آن بوده است! این ادعا برفرض که مطرح شود، کمترین توجیه منطقی و قابل پذیرشی ندارد. چرا که؛ اولین نشست این مجمع که زمان تشکیل آن نیز هست در سال ۲۰۰۹ در مسکو بوده است. دومین نشست در سال ۲۰۱۴ (به فاصله ۵ سال) در سودان، سومین نشست در سال ۲۰۱۶ (به فاصله ۲ سال) در مسکو. چهارمین نشست در سال ۲۰۱۷ (به فاصله یک سال) در ابوظبی. پنجمین نشست در سال ۲۰۱۹ (با فاصله ۲ سال) و نشست اخیر که ششمین نشست است در سال ۲۰۲۳ (با فاصله ۴ سال) در مراکش تشکیل شده است!

همان‌گونه که به وضوح دیده می‌شود فاصله‌های زمانی میان نشست‌های این مجمع، منظم و از قبل تعیین شده نبوده است. بنابراین پرسش از دولت روسیه که مدعی استقلال است (و نه سران دست‌نشانده عرب) این است که با توجه به بن‌بست رو به زوال رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و خیانت بر ملا شده برخی از سران کشورهای عربی، انگیزه شما از برگزاری بی‌هنگام نشست اخیر همسویی با این جریان فاسد نبوده است!؟ پاسخ شما چیست!؟ آیا از دولت روسیه بعید نبود که در نمایش فراری دادن رژیم صهیونیستی و سران بی‌غیرت برخی از کشورهای عربی از بن‌بستی که با آن روبه‌رو شده‌اند، نقش‌آفرینی کند؟ ‌ این اقدام دولت روسیه اگر خطا باشد، خطایی نابخشودنی است و رنگ خیانت دارد!

۵- ممکن است ادعا شود که در بیانیه پایانی بر توقف بمباران نوار غزه، قتل عام مردم، لغو محاصره غذایی و دارویی و سوخت تاکید شده است! که باید گفت؛ اولاً اگر این تاکیدات نبود، هویت واقعی شرکت‌کنندگان در نشست یاد شده بیش از پیش از پرده برون می‌افتاد! ثانیاً؛ یک بار دیگر متن بیانیه را مرور کنید. در بخشی از ماده ۱۰ بیانیه آمده است: « ... پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، از جمله قدس شرقی، جولان سوریه و بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان ... »!

در این بند از بیانیه پایانی، موجودیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده و تنها خواستار بازگشت سرزمین‌های اشغال‌شده در جنگ شش روزه شده‌اند! در بخش دیگری از بیانیه سخن از «استقلال کشور مستقل فلسطین در امتداد خطوط ۴ ژوئن ۱۹۶۷، با پایتختی بیت‌المقدس شرقی‌...‌»! به میان آمده است که مفهوم روشن و خالی از ابهام آن از یکسو تن دادن به طرح خیانت‌بار دو دولتی است (بخشی در حاکمیت مشروط فلسطینی‌ها و بخش دیگر که شامل سرزمین‌های اشغالی در سال ۱۹۴۸ است تحت حاکمیت صهیونیست‌ها)! و ...

۶- رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران را اصلی‌ترین و قدرتمندترین دشمن خود می‌داند و در این خصوص اشتباه نمی‌کند چرا که گزاره محو اسرائیل از جغرافیای جهان، دیدگاه منطقی و قانونی حضرت امام است که از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل ما(ره) و رهبر معظم انقلاب با جدیت دنبال شده و امروز به دیدگاه و نگاه تمامی نیروهای مقاومت تبدیل شده است. اکنون با توجه به نکات یاد شده، می‌توان تشکیل بی‌هنگام مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه و گنجاندن ادعای واهی و بی‌اساس حاکمیت امارات بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در بیانیه پایانی این اجلاس را بخش دیگری از همراهی با رژیم صهیونیستی در ابراز دشمنی با ایران اسلامی دانست.

۷- یکی از اهداف این نشست را می‌توان و باید سرپوش نهادن بر «خط زمینی ارسال کالا و مهمات» به اسرائیل دانست که گزارش‌های درخور توجهی از راه‌اندازی آن توسط عربستان، امارات و اردن خبر می‌دهد. متن بیانیه پایانی این نشست که برای اختصار به بخش‌هایی از بند ۱۰ آن اشاره کردیم گواه دیگری بر همراهی کشورهای یاد شده با رژیم صهیونیست است.

۸- از کشورهای عربی حاضر در نشست یاد شده غیر از دشمنی با ایران اسلامی و همراهی با رژیم صهیونیستی انتظاری نمی‌رود ولی دولت روسیه باید پاسخگوی اقدام پلشت و غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. آقای لاوروف از اسناد فراوانی که بر حاکمیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه‌گانه حکایت می‌کند، با خبر است. و از این روی اقدام دولت روسیه اگر هم خطا باشد، بوی خیانت می‌دهد و کمترین انتظار از دستگاه دیپلماسی کشورمان آن است که از دولت روسیه بخواهد رسماً و علناً از اقدامی که علیه تمامیت ارضی ایران اسلامی انجام داده است پوزش بخواهد و با توجه به اسناد غیرقابل انکار موجود، بر حاکمیت ایران بر سه جزیره یاد شده تاکید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 74
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    13 0
    تجربه نشان داده که همیشه باید با توکل به خدا و مهدی فاطمه روی پای خودمان وایسیم تا موفق وو سربلند شویم💪💪💪.نه روسیه و نه امریکا و نه چین و نه...
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    18 0
    نه متکی و نگاه به روسیه نه امریکا و نه چین و نه...فقط خدا و مهدی فاطمه و تلاش جهادی خودمان برای موفقیت ایران😍🤩💪
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    31 5
    خیانت وقتی معنا پیدا میکند که قبل از آن عقد اخوت بسته شده باشد، یاد اون زمان افتادم که بعد از افشای استفاده روسیه از پایگاه نوژه برای حمله به سوریه وزیر دفاع کشورمان گفته بود از روسیه انتطار برملا کردن این موضوع را نداشته است، شما هنوز از تاریخ درس نگرفته اید
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      7 8
      الان سوای روسیه آیا آمریکا انگلیس موافق جزایر ایرانیست یا مخالف آن
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      3 23
      وقتی که ما در قبال اوکراین از روسیه حمایت نکردیم خب اونها هم با ما همین کار رو میکنند
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      14 5
      چی شده بعد سالیان متعدد که اعراب این بیانیه ها را می دهند ولی ساکت بودید الان که روسیه مهمان آن نشست شده حراف شدید اما در قبال کشورهای اصلی حوزه خلیج فارس ساکت هستید؟ سری بعد روسیه نبست و کشور دیگر مهمان آن خواهد بود و این بیانیه هم هست!!!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      32 16
      ایرانیان ملتی هستن که با تمام تنوع نژادی و اختلاف سلیقه و تفاوت فرهنگی در طول تاریخ وقتی پای وطن و ناموس در مقابل اجنبی میاد با هم متحد می شند . واین قابلیت این مردامان باعث شده تنها کشوری باشند که موجدیت خودشونو در طول تاریخ به عنوان کهن ترین تمدن حفظ کنند . ایران عزیز تنها کشوری در دنیا که تونسته تمدن آذری ، عرب ، کرد ، لر ، بلوچ ، مازندارانی ، گیلانی ، خراسانی و پارس کنار هم به عنوان یک کشور حفظ کنه . این یعنی قدرت ملی
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      9 3
      قضیه امارات و اعراب و روسیه یا با هر کشور دیگری نشست مشترک برگزار شود مانند حجاب شده، خود بد پوششان(امارات) را کاری ندارند ولی اگر کسب و کاری(روسیه) آنان را راه بدهند مجازات می شوند منتشر کنید قربان
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 0
      دنیا دنیای زوره مایه اش بمب اتم داشته باشی کم از روسیه نیستیم امارات و بحرین که هیچ تا ته عربستان هم میریم تا خود یمن
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    46 3
    هنوز خیلی مونده ماهیت این روسیه خبیث رو بشناسید. خیانت های تاریخی روسیه هنوز زخمش بر پیکره ایران است. خون جوانانی که در رود دو سوی ارس برای حفظ ایران شدند رو روس ها ریختند‌. چقدر خاک ایران توسط این روس ها اشغال شد‌. در عصر جدید هم روسیه همواره خیانت کرده . قرارداد سوخت راکتور بوشهر، ماجرای هسته ای و برجام، قرارداد اس ۳۰۰، قرارداد سوخو ۳۵ و الانم خوش رقصی برای عرب ها
  • فر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    19 3
    بگذارید بیایند...اگر می توانند...
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      9 2
      اندک اندک اجماع جهانی علیه ایران می خواهند راه بیندازند تا جنگ روسیه و اوکراین به حاشیه رفته فراموش شود
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      33 1
      روسیه و اسرائیل پیوند های ناگسستنی با هم دارند. هرگز نباید روی اسب روسیه شرط بندی کرد. فقط باید مثل اردوغان سوار این اسب شد.
    • ساسان IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      13 1
      خیانت دوست در حق دوست میکنه آقایان باید یاد بگیرند ما در این دنیا تنهاییم دوستی نداریم دوست ما مردممان هستند و فرهنگ چند هزارساله مان با اتکا به داشته های خودمان روی پای خودمان بایستیم آنجا که نیاز داریم استفاده کنیم از امثال روسیه با چشم باز نه اینکه بی منت پهباد و موشک و مهمات بدهیم و سوخو رو تحویل نگیریم و بیوفتیم به منت کشی
    • از نوادگان علی بی غم IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      41 3
      یه روس خوب ...یه روس مردست ....
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      مسلمان ایمانش به خداست نه بنده خدا
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      روسیه دنبال منفعتشه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    63 5
    الحمدلله رب العالمین که به لطف تجهیزات برتر غربی و رشادت های سربازان اوکراینی ابهت ارتش پوشالی روسیه کاملا فرو ریخت، 6 تا هیمارس کل عقبه و لجستیک روسیه رو شخم زدن و تانک های روسی متل سوسک متلاشی میشوند، انشاالله آزادی کریمه از چنگ متجاوزان روس
  • ساس IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    9 1
    روسیه جاسوس صنعت نظامی ایران برای غرب است. جنگ اوکراین یک ابر معامله مسکو و واشنگتن است واریانت انرژی فشرده اسلامی مهمترین طرح ۵۰ساله سی آی ای است و بلعیدن اروپا توسط واشنگتن با حذف مسیرات انرژی امکانپذیر است پس جنگ در ساحل شرقی مدیترانه ..... ادامه خواهد داشت
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    36 1
    بسیاری از صیهونیستها اصالت روس و اکراین دارند و مطمن باشبن بخاطر اسرائیل باز هم به ایران خیانت میکند شما از روسیه انتظار دارین جنگ غزه محکوم کند ؟ خودش متجاوز است نگاه به چندتا سخنرانی نمایشی اول سخنگوی وزارت خارجه روسیه نکنید که نگران بمباران و بیمارستان بود اون صحبتها همه برا فریب بود و رسیدن به اجلاس مراکش که نیت واقعی نشان داد
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    18 1
    لاوروف مطمنا وعده و قولهایی ار رژیم صیهونیستی گرفته است و برعکس
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    18 8
    چقدر سخته به یکی اعتماد کنی و اینجور خیانت کنه، فرش قرمز جلو پای پوتین پهن میکنید و در عوض تو مسکو خوب حرف و حدیث برای ریاست جمهوری در میارن، وقتی یه دولت دنبال غرب می‌ره یکی دنبال شرق نتیجه همین میشه ، ایران در معاملات جهان جایی نداره، برخلاف توهمات داخلی
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    15 3
    روسیه شیخک‌ها را دوشیده!
  • مهدی یاوری گلپایگانی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    21 0
    یه گزاره خیلی قدیمی هست که میگه: هیچ وقت همه تخم مرغ هات داخل یک سبد نذار... هرچند دیر، اما امیدوارم این عقل سیاست خارجی به سر مسئولان نخبه کشورمون برگرده
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      13 8
      کاش این ضرب المثل مهم را به روحانی هم گوشزد میکردید تا در برجام سرش کلاه نره!!
    • رضا خ IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      6 6
      اتفاقا"دریک سبد نیستن تادورافتادهترین نقاط دنیا ارتباط وجوددارد به اندازه توان کشورهای مختلف که بتوان نیازها راتامین کرد حتی ازخودآمریکا،حالا بطور غیررسمی
    • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      اگر عقل داشتند در سیاست خارجی و داخلی حال روز مملکت این نبود
  • علیرضا IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    36 3
    تاریخ ایران پر از خیانت و خباثت و جنایت روسیه هست و هیچ کشوری مانند روسیه به ایران ظلم نکرده
  • ابی آذری زبان هستم IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    15 5
    آقا یمنیها رو حمایت کنید.. فقط یمن.. علیکم بالیمن... بر شما باد یمن...
  • مادر IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    17 1
    با اینکه ایران بارها از روسیه ضربه خورده.ولی بنظر میاد بدلیل سیاست خارجی نا متقارن وضعیف.ودلخوش کردن به حمایت‌های گاه وبیگاه بسیار اندک روسیه .اونهم بدلیل شرایط موجود وگرفتن امتیاز از غرب .هنوز خیانت‌های روسیه علیه ایران را باور ندارند.ببینیو در مسئله قفقاز.در مسئله ترکیه.ووووو
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    14 0
    انگلیس از آمریکا بدتر .شوروی از هردو بدتر. همه از هم بدتر . همه از هم پلیدتر
  • احمد US ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    9 4
    سلام و درود بر جناب حاج آقا شریعتمداری، مردان خدا پرده پندار دریدند یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند . ایشان بر خلاف مسئولین سیاسی بدون ترس و واهمه رفتار مرموزانه خیانتهای مداوم لاوروف وزیر خارجه کهنه کار روس نسبت به ایران را بیان کرد، بخل وحسد و کینه توزی روسها نسبت به ایران سابقه تاریخی دارد. مسئولین سیاسی کشور که قطعا در دانشکده علوم سیاسی یک واحد دیدگاه تاریخی Histotical perspective را گذرانده‌اند. چطور بدون در نظر کرفتن رفتار روسها در کذشته به آنها ساده اندیشانه اعتماد میکنند. ضرب‌المثل معروف که میگه خر همان خره فقط جلش عوض شده ، نظر روسها نسبت به ایران تغییر نکرده و نخواهد کرد ، آرزوی حکومت‌های روس برای رسیدن به آبهای گرم از راه ایران در اذهان روسها ابدی است . رفتار ر وسها با ایران در تاریخ معاصر بایست جزء دروس مدارس بشود
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 0
    حسین جان ،دست وپا بیخود نزن نه دستگاه دیپلماسی ونه میدان شجاعت دراقدام ندارند وهمه چیز را فدای هیچی میکنند .لاوروف هم وقتی پای منافع درکارباشد هرگز تن بموضوعات دیگری نخواهدداد .باید برای یکبار وهمیشه این موضوع را دستگاه دیپلماسی حل کند ویا سرمایه گذاری ملی را بسمت این جزایر هدایت کند وازپیش روی نخل امارات جلوگیری کند .اما بعید میدانیم پشت آن اراده ایی وجود داشته باشد .
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 0
    متاسفانه امید میرفت روسبه پی به اشتلاهات تاریخی برده و در صدد جبران است ولی خوی استکباری گویا قصد جدایی از ان را ندارد انتظار میرود ایران اسلامی ودستگاه دیپلماسی کشورمان با آگاهی دوست انتخاب کند چون خدا یار و یاورماست و هیچ نیازی به بهزچ قدرت خیانتکار نداریم
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    10 1
    نه خیر اقای شریعتمداری.اتفاقا روس ها طبق قانون منافع ملی خودشون کار میکنند و اگه تاریخ به یاد داشته باشی از این کارشون تعجب نمی کردی چون روسیه به همراه انگلستان سرزمینهای زیادی رو از ایران جدا کردند.این از روی ساده لوحیه که بخواهیم همچین کشوری رو که همچنان خوی توسعه طلبی و استعماری خودشو حفظ کرده متحد استراتژیک خودمون بدانیم.اینو به یاد داشته باشیم اینها استفادشون از ما تموم بشه.و معامله خوبی رو بشه باغربی ها ویا عربها و... سر منافع ملی ایران بشه جوش داد که برای خودشون منافع داشته باشه لحظه ای در اون درنگ نمی کنند.
  • DE ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 3
    روسیه و چین و تقریبا بقیه کشورها طرفدار سیستم دو کشوری فلسطین و اسرائیل هستند. واقع بین باشید جناب شریعتمداری
  • مهندس ضیاییان CA ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    20 0
    وزارت خارجه وظیفه دارد که بشدت با این موضع روسیه برخورد کند و رسما بخواهد که روسیه و اقای لاروف اشتباه خود را اصلاح کنند و رسما به امارات اعتراض کند.
  • US ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    9 3
    روزی که پوتین خان با اسکورت سوخوها از آسمان ایران رد شد زیاد نمی گذرد!الحق که حکم جلب این مارموز رو صادر کردند، سیاست مداران کثیف روسیه همیشه علیه ملت ایران بودند و ملت ایران برعکس سیاست مداران خود متنفر از سیاست مداران روسیه بودند.
  • DE ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 10
    بشنید تا روسیه به شما سوخو ۳۵ وبالگرد بده، جزایر ایرانی رو داد به عرب‌ها، اونوقت به شما تجهیزات استراتژیک میده؟؟؟ در همین توهمات بمانید، بیچاره ایران چه دوستانی داریم ماهای ساده لوح.
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    22 0
    اگر هم خطا باشد ؟! اف بر تو مگر شکی داری ؟! تو دیگه چرا از پس مانده های تزار پیزوری میترسی ؟! قطعاً خیانت که هیچ بابای خیانت است تاریخ پر است از خیانت آنها به ایران عزیز ! روس ها به کرات ثابت کرده اند که شرافت درست و درمانی ندارند ، باید مسؤلین بی غیرت ما به رؤسای خائن و بی شرف روس یکبار برای همیشه اولتیماتوم بدهند که اگر رسما‌ً از مردم غیور ایران عذر خواهی نکنند و چنانچه بار دیگر تکرار کنند ایران برای همیشه با آنها قطع رابطه خواهد کرد !
  • US ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    10 3
    سفیر رو چرا از مسکو فرا نمی خوانید؟! این چه رذالتی هست که وزارت امور خارجه ایران به آن گردن نهاده؟
  • US ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    17 5
    سیاست خارجی کشور کلا خفت بار هست و بس
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    10 2
    روسیه درجنگ اوکراین به غلط کردن افتاده-مجبوره برای بیان (غلط کردم) ابرومندانه پاچه خاری صهیونیست ها رو بکنه تا غربی ها خوششون بیاد
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 7
    احسنت به حاج حسین،قشنگ گفتی
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 3
    راه حل: مطرح شدن مناقشه جزایر کوریل از سوی ایران (در سطح مشابه)
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 0
    لفاظی در مورد جزایر سه گانه ایران توسط هر کشوری که باشد محکوم است. روسیه روابط خود با جمهوری اسلامی قربانی فریبکاری غرب نکند. ضرر می کند
  • US ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 19
    درودبرشرف وغیرت وهوش وذکاوتت مرد دوستداشتنی پاکدست ووطندوست الهی دردوبلات بخوره توسر خاتمی ودارودسته اش
  • رضا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    32 0
    اگر در جریان جنگ اوکراین با روسیه از این کشور حمایت نمی کردیم و اجازه اداه بودیم غربیهای جنایتکار بر روسیه غلبه کنند امروز آقای لاورف اینقدر پررو نمی شد که علیه تمامیت ارضی کشور ما موضع بگیرد. روسها همواره خائن بوده اند!!
  • ضیا IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    20 6
    مگه به شما تعهد داده اند که حالا خیانت کنند - روسها همین طوری هستند شما ها ساده لوح هستید
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      25 4
      ساده لوح نیستند، حافظ منافع روسیه اند
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 3
    چاره ای جز اتکا به خودمون و ساخت بمب ..... نداریم .
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 2
    شما خودتان بهتر می دانید که اگر ازدوردیدیدروسیه داردکاسه ای رالیس می زندحتما یک چیزی درش هست وخالی نیست پس اگر روسیه دارد آن کاسه را لیس میزند یعنی اینکه اسراییل به بن بست نرسیده است وعملیات حماس چیزی جز هزینه سنگین جانی ومالی برای مردم غزه نبوده واگر سری به روزنامه ها وخبرگزاری های مختلف دنیا می زدید می دید که اصلی‌ترین مسئله فراگیر در جهان غزه نیست ودربسیاری از آنها فقط اشاره ای کوتاه به این موضوع می شود ودست آخر اینکه روسیه هیچوقت ادعای مسلمانی نکرده بود که الان خلافش ثابت شود صدسال پیش همین بودالان وصدسال بعد هم همان خواهد بود رفتارشما عجیب است شما ادعای مسلمانی داشتید
  • ناشناس IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    20 4
    ابله ... شخصی است که دشمن خود را نمیشناسد و همه پل های پشت سر منافع ملی خود را بخاطر ان دشمن خراب میکند .. اگر بنا باشد بین دشمنان این اب و خاک رتبه بندی صورت بگیرد .. روسیه شدیدترین لطمات را بر پیکر ایران زمین وارد کرده و ان را تکه تکه کرده است .. برادر شریعتمداری .. نوشدارو بعد از مرگ سهراب فایده نداره .. دهها بار مقاله نوشتی که روسیه پوتین با روسیه شوروی و روسیه تزاری فرق دارد ... واقعا فرق دارد ؟؟؟؟؟؟
  • CA ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 0
    آقای لاواروف اولین قدم در ایجاد روابط حسنه بین دو کشور احترام به تمامیت ارضی یکدیگر است. اگه در مورد سرسوزنی از خاک ایران شک دارید یعنی ایجاد روابط دوستانه با روسیه اتلاف وقت است.
  • م ح IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 0
    مگه روسیه کشور شیعی است که با ما عقد اخوت بسته....ما با برادر خودمون هم تو یه مغازه شراکت کنیم هزار تا داستان داریم.‌‌... حالا چه توقعی از سران کشورهای اجنبی داریم...باید به جا ازشون استفاده کنیم وهیچ وقت تمام وکمال خودمون را دستشون ندیم... اصلا مادی گرا ها بر اساس منافع رابطه دارند واکثرا پای بند اصول اخلاقی نیستند...نمونش را دور بر خودمون زیاد میبینیم...پس به نسبت بی جا کاری شون واکنش نشون بدیم که هواسشون را جمع کنند وانتظار زیادی از این دنیا دوستان نداشته باشیم....
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 0
    تازه فهمید
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 1
    چه عجب . دوستان روسیه در ایران فهمیدند که طبع روسیه که همان خیانت و فروش مثلا دوستانش به دیگران آنهم به قیمت حداقلی است، تغییر نکرده و نخواهد کرد. این مثال ها را فراموش نکنید: 1- اعراب در جنگ با اسراییل، 2- عراق در برابر غرب ( فروش رای موافق به قطعنامه حمله به عراق به 4 میلیارد دلار) 3- فروش یوگسلاوی به غرب ( به ثمن بخس) 4- ایران ( خودتون بگردید پیدا می کنید)
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 2
    حاج حسین آقا از قدیم گفتند دست ظلم نشو که به سر خودت میخوره. روسها برای رسیدن منافع خود دوست و هم پیمان نمی شناسند؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 2
    اگر امارات جزایر سه گانه را می خواهد ایران هم بحرین را طلب کند تا دیگراین شیخ نشینان زبان نفهم با دم شیربازی نکنند
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 1
    روسیه کمونیست داس و چکش کافر فقط برای یه عده توده ای عشقه و بس
  • دوست IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 1
    اگه فکر میکنید روسیه طرف ایران را میگیرد سخت در اشتباهید ، روسیه ایران قوی و یکپارچه را نمخواد اگه همین امروز دوباره بین ایران و عراق جنگ بشه روسیه مثل قبل به عراق موشک و جنگ افزار میده.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 0
    مرگ بر روسیه منافق
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 2
    چین و روسیه می خواهندبا فروش ایران به امارات و عربستان منافع خود را تامین کنند. باید توجه داشت که ایران در حال عبور از مرز جهان سوم است و آینده صنعتی و اقتصای ایران در تضاد با منافع چین و روسیه در سرزمین های عربی قرار میگیرد و این همان چالش اصلی بین قطب های صنعتی دنیا است.بنابراین هرگونه مماشات در برابر اقدام های اخیر چین و روسیه، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و تبعات ناخواسته ای بدنبال دارد. لذا دوستی و نزدیکی زیاد به این دو کشور، مثال کسی است که همه تخم مرغ ها در یک سبد قرار میدهد! به فرمایش امام راحل، نه غربی نه شرقی، فقط جمهوری اسلامی.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 1
    ایران اسلامی مثل امیر المومنین ع قوی ومثل ایشان مظلوم است بعد هرکس به فکر منافع خودش هست این همه کشورهای اسلامی ایران از کدومشون خیر دیده که حالا از روسیه که مسلمان نیست بخواد ببینه ما فقط به خدا تکیه می کنیم وبس ✌️😠😡💪
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    متاسفانه چندماه پیش چین هم با کشورهای عربی چنین خواسته ای بودکه با واکنش ایران روبرو شد
  • نوذر IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 1
    السلام عليكم ضمن عرض خسته نباشيد و سپاس از فعاليت مشرق نيوز خواستم به آگاهي برسانم در اين زمينه بايد با شوراي همكاري خليج فارس بيشتر برخورد كرد مثلا چنانچه برخورد تجاري با امارات صورت گيرد و گمرك اعلام كند ورود كالا از امارات و به امارات ممنوع ميباشد تجار مجبور به شيفت به قطر يا عمان ميشوند و حداقل ٨٠ درصد درامد اين كشور كه شامل پول شويي هم ميشود قطع خواهد شد و كمكي هم به رونق عمان خواهد شد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 1
    روسیه مقابل ایران قرار نمیگیره فقط امارات را تیغ میزنه به جان رفیق پوتین
  • ارش CZ ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    روسیه میگه طبق سند سازمان ملل جزایر مال ایران هست و روسیه حامی ما هست .و هرگز نگفته از ایران نیست .چرا دشمن تراشی میکنید.روسیه کجا از ما خاک جدا کرده هر چی بوده کار شاه و امریکا و انگلیس بوده همون ترکمنچای هم کار انگلیس بود نه روسیه .محمد رضتا شاه خودش داد .
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    روسیه و این لاورف خرفت چند بار تکرار کرده و اخیرا هم گفته نبرد غاصب با حماس مثل نبرد روس با اوکراین است. دیگه چی باید بگه که بفهمید و مطمین شوید که روس خیانتکار است و فکر تقسیم کشور مثل قرارداد سن پترزبورگ این دفعه بین عربستان و خودش یا چین و خودش یا امارات و خودش است. هر چه رایزنی فرهنگی هم کنید خیانت میکنید. هدفش گرفتن تنگه است از ایران و موقع قحطی در دو سه سال بعد یک کیلو گندم هم نمیدهد و مردم ساده تلف میشوند
  • DE ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    بابا روس‌ها ایران را نه شریک استراتژیک باشه نوکر بابای خودشون می دونن شما چرا هی زور میدین که شریک استراتژیک هستین اونا ایران را گاو شیرده خودشون می دونن هر چند این گاو روز به روز شیرش کمتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس