طلاق

طلاق‌های صوری به قصد سوء‌استفاده از قانون، معضل جدید بیمه‌هاست به طوری که تاکنون ۶۰۰ پرونده با دستور قطع مستمری به مرکز ارجاع شده است.

به گزارش مشرق، رئیس اداره امور بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی با اعلام اینکه کل فرزندان اناث مستمری‌بگیر بازمانده، نزدیک به ۵۰۱ هزار نفر هستند، از وجود بیش از هزار پرونده در دست بررسی برای طلاق صوری خبر داد و گفت: طلاق‌های صوری به قصد سوء‌استفاده از قانون، معضل جدید بیمه‌هاست به طوری که تاکنون ۶۰۰ پرونده با دستور قطع مستمری به مرکز ارجاع شده است.

رضا دهقان‌زاده در گفت‌وگو با «ایران» با اشاره به سوءاستفاده‌هایی که از قانون حمایت از خانواده انجام می‌شود، افزود: طبق قانون در صورت فوت پدر یا مادر، اگر دختری مجرد یا مطلقه باشد، می‌تواند از مستمری والدینش استفاده کند. از ۵۰۱ هزار پرونده‌ای که برای این موارد در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است، نزدیک به ۲۱ درصدشان به‌دلیل متارکه در حال دریافت مستمری والدین خود هستند.

چه کسانی محق دریافت مستمری والدین هستند

رئیس اداره امور بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به شرایط قانونی دریافت این گونه مستمری برای خانم‌ها گفت: طبق قانون حمایت از خانواده مصوب ۰۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی و بند ۳ ماده ۴۸ آن قانون، فرزندان اناث به شرط نداشتن شغل و شوهر، محق دریافت مستمری والدین هستند.

به گفته دهقان‌زاده، در صورت طلاق بائن نیازی به گذشت زمان نیست و از همان زمان قطعی شدن طلاق، فرزند اناث می‌تواند درخواست مستمری والدین مرحوم خود را از تأمین اجتماعی داشته باشد، لیکن در صورتی که طلاق رجعی باشد، استحقاق دریافت مستمری فرزند اناث بعد از گذشت زمان عده امکان‌پذیر است. وی افزود: افراد می‌توانند برای ارائه درخواست مستمری به‌صورت غیرحضوری (در صورت نام‌نویسی فرزند اناث بازمانده در سازمان تأمین اجتماعی) از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به آدرس es.tamin.ir قسمت مستمری‌بگیران - مستمری بازماندگان- تعهدنامه فرزندان دختر اقدام، یا با در دست داشتن اصل شناسنامه و مستندات طلاق به آخرین شعبه بیمه‌پردازی یا مستمری‌بگیری والدین خود مراجعه کنند.

سوء‌استفاده از مقررات جایز نیست و موجب ضمان است

رئیس اداره امور بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی درباره اینکه برخی افراد با سوء‌استفاده از قانون با عنوان طلاق صوری اقدام به درخواست برای مستمری والدین‌شان می‌کنند، عنوان کرد: برخی از فرزندان اناث به قصد سوء‌استفاده و تقلب نسبت به قانون و به منظور بهره‌مندی از مزایای مستمری مربوطه، با طلاق صوری از همسر خود، درخواست دریافت مستمری بازماندگان به واسطه فوت والدین را ارائه می‌دهند لیکن همچنان با همسر سابق خود زندگی می‌کنند.

با عنایت به تبعات مخرب اجتماعی و اقتصادی این موضوع و حسب استفتائات به عمل آمده در خصوص سوء‌استفاده از مزایای قانون تأمین اجتماعی به واسطه طلاق‌های صوری از دفتر رهبر معظم انقلاب و دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی و پاسخ‌های دریافتی به ترتیب مبنی بر اینکه «سوء‌استفاده از مقررات جایز نیست و موجب ضمان است» و «در صورتی که این کار برخلاف ضوابط و مقررات حکومت اسلامی باشد، جایز نیست» مقرر شد در صورت وجود ادله مکفی، مستمری افرادی که به قصد سوء‌استفاده از مزایای قانون تأمین اجتماعی طلاق گرفته‌اند و همچنان با همسر قبلی خود زندگی می‌کنند، قطع شود.

شناسایی ۱۰۰۰ پرونده برای سوء‌استفاده از قانون تأمین اجتماعی

دهقان‌زاده در خصوص تعداد افراد شناسایی شده که به قصد سوء‌استفاده از قانون، طلاق صوری گرفته‌اند، گفت: از سال ۱۳۹۶ که این معضل و آسیب اجتماعی به‌صورت فراگیر بنیان مقدس خانواده را هدف قرار داد، کمیته‌هایی در ستاد مرکزی سازمان تأمین اجتماعی دایر شد و قریب به ۱۰۰۰ پرونده (فرزند اناث بازمانده که باوجود طلاق با همسر سابق خود زندگی می‌کنند) با شهود اعلام کننده طلاق به قصد تقلب نسبت به قانون شناسایی و از این تعداد دستور قطع مستمری ۶۰۰ مورد از آنها صادر شد.

نوه هم محق دریافت مستمری پدربزرگ است

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا نوه مطلقه هم می‌تواند از مستمری پدربزرگ استفاده کند، گفت: بله، مستند به بخشنامه تلخیص بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی مورخ ۱۸/۰۸/۱۴۰۰ نوادگان اناث بازمانده نیز در صورتی که فاقد شغل و شوهر بوده و تحت کفالت اجداد خود باشند، می‌توانند با ارائه درخواست و اثبات کفالت خود توسط اجداد مورد ادعا، مشمول دریافت مستمری نوادگان اناث بازماندگان شوند.

رئیس اداره امور بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین بیمه شده زن و مرد در برقراری مستمری بازماندگان آنها برای فرزندانشان وجود ندارد، توضیح داد: فرزندان دختر در صورت نداشتن شغل و شوهر می‌توانند حتی همزمان از هر دو مستمری (پدر و مادر خود) بهره‌مند شوند و تفاوتی در برقراری مستمری والدین وجود ندارد.

طلاق صوری معضل جدید بیمه‌ها

طلاق‌های صوری زندگی مشترک را به آتش می‌کشد

دکتر مریم یوسفی، جامعه‌شناس و آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با «ایران» درباره آسیب‌های طلاق‌های صوری در خانواده گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، اپلیکیشن‌های ارتباطی مختلف و افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، فرهنگ غیرایرانی به جامعه و میان خانواده‌ها تزریق شده است به طوری که موضوعاتی که در گذشته نگاه منفی نسبت به آن در خانواده‌های ایرانی وجود داشت اکنون عادی‌انگاری و قبح آن شکسته شده است.

یکی از این موضوعات طلاق است. زوجین اکنون با کوچکترین اختلافی دست به جدایی و خراب کردن زندگی مشترک می‌زنند چرا که کلمه زن مطلقه یا مرد مطلقه در جامعه عادی‌انگاری شده است.

وی افزود: اگر به سریال‌های پخش شده در شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره نگاه کنید، موضوعاتی همچون خیانت زوجین، طلاق، رابطه‌های متعدد، ازدواج سفید، بی‌قید و بند بودن و بی‌توجهی به عرف جامعه را در ناخودآگاه مردم جا می‌اندازند که اصلاً در خانواده ایرانی جای نداشته و غالباً خانواده‌ها نگاه خوبی به آن نداشته‌اند. در اصل، هدف، از هم پاشیدن زندگی و رواج بی‌بند و باری است.

این استاد دانشگاه به آتشی که طلاق‌های صوری به دامن خانواده می‌اندازد، اشاره کرد و گفت: یکی از انواع طلاق که در جامعه در حال افزایش است، طلاق صوری است که ۹۰ درصد موارد آن مربوط به استفاده از مستمری پدر یا مادر فوت شده و ۱۰ درصد مابقی برای معاف کردن فرزند پسر از خدمت سربازی است.

دکتر یوسفی توضیح داد: تحت هر عنوانی، طلاق، طلاق است چه صوری و چه واقعی. در هر دو شکل صیغه طلاق جاری شده و تعهد و وفاداری زن و مرد نسبت به هم وجود نخواهد داشت. به جامعه که نگاه کنید درمی‌یابید زوجی که در حالت عادی با هم هیچ مشکلی ندارند و صرفاً به خاطر استفاده از مستمری والدین خانم و کمک به شرایط اقتصادی خانواده دست به طلاق می‌زنند، دیگر نمی‌توان به حیات آن زندگی امید داشت. به گفته این استاد دانشگاه، نداشتن تعهد و مسئولیت اخلاقی کم کم در میان زوجین شکل می‌گیرد چرا که از لحاظ قانونی هیچ تعهدی به هم ندارند و صیغه‌هایی که خوانده می‌شود موقت بوده و بعد از پایان مدت می‌توانند تمدید نکنند.

با طلاق صوری جسورتر می‌شوند به طوری که با کوچک‌ترین مشکل و اختلاف نظر که در گذشته به راحتی از آن عبور می‌کردند اکنون ساز جدایی می‌زنند و مثل آب خوردن زندگی را ترک می‌کنند.

این جامعه‌شناس افزود: طلاق صوری بستر را برای هر نوع روابط غیراستاندارد خانواده ایرانی آماده می‌کند. خانواده‌هایی را دیده‌ام که بعد از طلاق صوری ظرف چند ماه واقعاً از هم جدا شدند و هر کدام راه دیگری را برای زندگی انتخاب کردند. این در حالی است که اصلاً زوجین با هم مشکلی نداشتند و اگر برای سوء‌استفاده از قانون، طلاق صوری شکل نمی‌گرفت، سال‌ها با هم زندگی می‌کردند.

دکتر یوسفی با بیان اینکه بعد از طلاق صوری وارد جنگ نرم شبکه‌های ماهواره‌ای خواهیم شد، گفت: مسافرت‌های دوستان و دوستان اجتماعی از جنس مخالف، کم کم راهشان را به زندگی افراد پیدا می‌کنند و از آنجا که قید و بند قانونی در کار نیست به راحتی خانم یا آقا برای کسب تجربه‌های جدید و داشتن روابط آزادانه با دوستانش قید همسر را زده و واقعاً جدا می‌شوند. باید بگویم طلاق صوری شعله‌ای را روشن می‌کند که زندگی زوجین را به آتش می‌کشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    39 19
    اگه اقتصاد درست باشه هیش کی مغز خر نخورده بیاد طلاق صوری بده.اگه اقتصاد درست بشه هزاران هزار فساد اجتماعی فرهنگی اقتصادی و سیاسی همش باهم حل میشه.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      24 19
      در امریکا و اروپا هم از این اتفاقات رخ می دهد . ایا اقتصاد انجا هم خراب است؟ انسانی که حلال و حرام سرش نشود هرکاری میکنند
    • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      19 14
      ایمان که نباشد فساد هست.
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      22 5
      طلاق سوری موجب معاف شدن یک فرزند پسر و دریافت حقوق پدر میشود . قوانین اشکال دارد . پسری معاف شود که مادرش تحت پوشش کمیته امداد باشد و نه انکه مادر چند خانه و مغازه و ....دارد و پسرش معاف هم میشود . حقوق پدر به کسی تعلق بگیرد که تحت پوشش کمیته امداد باشد . می شناسم کسانی را که در خارج ساکن هستند و چون پدرشان فوت شده حقوق یافت میگیرند . قوانین را اصلاح کنید
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      9 0
      زنم بخاطر همین مستمری طلاق گرفت و رفت......
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      6 3
      قوانین مسخره باید حذف شوند .همیشه افراد فرصت طلب سودجو وجود دارد .اینکه دختری بتواند از مستمری پدر خود با طلاق استفاده کند باید حذف شود و یا اینکه پسری بتواند با طلاق سوری پدر و مادر از خدمت معاف شود باید حذف شود .
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      به اقتصاد ربط نداره ، به تنبل و مفتخور بودن آن خانم ربط داره . هرکی پول نداره باید بره سر کار
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      اقتصاد با این وضع مدیریت و اختلاس ها درست بشو نیست
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 0
      خیلی جالبه در حالی که بیمه ها به تعهدات خودشون عمل نمی کنند و درست در وقت پا به سن گذاشتن رویه های تکمیلی و درمان رو حذف می کنند و مدیرانشان صد برابر افراد تحت پوششان حقوق و مزایا می گیرند از بدبخت هایی که به واسطه ناداری مجبور به طلاق صوری برای تامین مخارج زندگی می شوند شکایت می کند
    • عبدالله IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      3 0
      اینها همه از بی ایمانی و عدم اعتقاد و باور به رازق بودن خداوند است.
    • Za IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      طلاق صوری هیچ ربطی به کمبود های اقتصادی ندارد بلکه طمع کاریست زیرا کسی که شوهر دارد یعنی نان اوری دارد که سایه سر اوست ومراقب اقتصاد ورفاه زن است پس دلیلی برای طلاق نیست جز طمعکاری که مبادا احیانا مادر یا زن بابا یا خواهر وبرادری که حق استفاده از ان حقوق را دارند زندگی راحتی داشته باشند
  • قدرت اله دیلمی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    10 6
    مستمری تمام این افراد را قطع کنند و به جهت بر قراری مجدد تحقیق کامل انجام دهند مسلما شورا و دهیاری ها و معتمدین و ساکنین محل از این افراد خبر دارند که با هم زندگی می کنند و یا واقعاطلاق انجام شده و جدا از هم زندگی می کنند
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      6 2
      متأسفانه کلاش تر از این حرف ها هستن.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    16 5
    بیمه هد کم چپاول مردم رو دودره نمیکنن این حرکت در برابر چپاول آنها رقمی نیست
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 10
    نباید تفاوت قایل شوبد بیمه تمام فرزندان چه و چه دختر چه ازدواج کرده و چه نکرذه بعد از ۲۵ سال باید قطع شود تا سو استفاده نکنند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    17 9
    کسی از سر شکم سیری این کارو نمی کنه
    • عوام IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      اتفاقاً کسانی هستند که از سر شکم سیری این کار را میکنند موارد زیادی مشاهده شده و کسانی هم که این کار را میکنند اخرت خود را ویران میکنند چون این کار یا باعث رابطه نامشروع میشود که گناه بسیار بزرگی است یا باعث خوردن مال حرام و مال مردم میشود که ان هم گناه بسیار بزرگی است
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    10 5
    دلخوش به این مقدار نباشید
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 1
    با ارشاد و بعضا لفاظی نمیشه قانون رو اجرا کرد و جلوی سو استفاده رو گرفت. ریشه رو باید درست کرد. تا مسوولین بفهمن چند نسل دیگه طول خواهد کشید.
  • علیرضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 7
    اینکه میگن اگه فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود یکی از نشانه هاش همینه دیگه وقتی فقر ریشه بدوونه و مسئولین هم مشکلشون فقط روسری باشه باید منتظر خیلی رفتارهای هنجار شکنانه بدتر از این هم باشیم
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 2
    چه قانون بیخودی
  • دلواپس IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 5
    600 پرونده در قبال حدود 18 میلیون بیمه گر ناچیز هست. اینا از بس بخور بخور کردن کم اوردن زمینه سازی میکنن تعهداتشان را انجام ندهند و برای همین بازنشستگی را35 سال کردن. در صورتیکه ان تعداد کشورهای غربی که اینکار را میکنن از انطرف خدماتشان بسیار قوی هست. در کشور ما تامین اجتماعی باجگیر قانونی شده. شما کافیه بخوای از خدمات درمانی این بیمه استفاده کنی. بسیار وحشتناک است و کاریت میکنن دوباره هوس استفاده نکنی. متاسفانه حکومت در همه ارکان مملکتداری شکست خورده و وضعیت امور فشل شده و ثروتهای کشور توسط شهروندان درجه یک به تاراج وحشیانه میره
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      600 نیست و بیش از 500000 نفر از این قانون استفاده می کنند. خدمات بیمه درمانی و بازنشستگی در کجای غرب از این نوع امتیازات به افراد میده؟ نوبتهای طولانی در غرب برای لازمترین خدمات درمانی و سختگیرانه ترین قوانین و مراقبتها برای جلوگیری از سواستفاده بیمه شدگان از بیمه، کی در اینجا انجام شده و میشه؟ سواستفاده های بیمه شدگان علت اصلی ورشکستگی بیمه هاست.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      600 نیست و بیش از 500000 نفر از این قانون استفاده می کنند. خدمات بیمه درمانی و بازنشستگی در کجای غرب از این نوع امتیازات به افراد میده؟ نوبتهای طولانی در غرب برای لازمترین خدمات درمانی و سختگیرانه ترین قوانین و مراقبتها برای جلوگیری از سواستفاده بیمه شدگان از بیمه، کی در اینجا انجام شده و میشه؟ سواستفاده های بیمه شدگان علت اصلی ورشکستگی بیمه هاست.
  • ابراهیم IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 0
    این قانون خوبه اما برای کسایی که شوهراشون فوت کرده.اونم بعد از 50 سالگی
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 1
    کسی که دختر نداره میگه قطع کنید.باید دختر تو این بیکاری از راه فساد بره پول در بیاره لابود البته برای کسایی که دختر ندارن که مهم نیست.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 0
    خود بیمه با قانون های دالانی تودرتوی خودش از تعهداتش کم قصر در نرفته
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 4
    بجای توجیه ب این فکر کنین ملت چرا این کارو میکنن بیکاری بی‌پولی فقر مطلق نبود امید ب آینده و مسولین ابلح
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 4
      تو بجای ابراز وجود کردن اول سطح سوادت رو ببر بالا که بتونی حداقل بدون غلط املایی بنویسی
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      با این حرفها این عمل نامشروع را توجیه نکنید خیلی از این طلاقهای صوری به خاطر زیاده خواهی است، نه فقر، این افراد اولاً از مال نامشروع و دزدی در زندگی خود استفاده میکنند ثانیاً هزاران مفاسد اخلاقی دیگر مگر فقر باعث مجاز بودن هر ناهنجاری میشود؟ پس فرق انسان با دیگر موجودات چه میشود؟
    • مشهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      الان سطح سواد ایشون بره بالا مشکل بلاهت تو و مسئولین حل میشه؟ شما آنقدر متعصب هستید که هر معضل اجتماعی برایتان بازگو شود فقط و فقط ماله میکشید و بحث را منحرف میکنید...
  • مهدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 4
    تو رو خدا فکری برای بحران پیری جمعیت بکنید
    • محمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      خود تو چند تا بچه داری؟
  • مهدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 3
    تو رو خدا فکری برای بحران پیری جمعیت بکنید
  • هتل آپارتمان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 1
    بخاطر عدم ثبات اقتصادیست... متاسفانه قیمتا بازم داره بالا میره بدون نظارت
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 0
    مطلقه ها رو حذف کنید و مستمری فقط شامل دختران مجرد غیر شاغل باشه. متاسفانه قوانین به صورت وحشتناکی کیان خانواده رو هدف قرار داده. مثلا اینکه زن ها به اندازه مردها می تونن شاغل باشن. اما نه سربازی می رن، نه نفقه می دن، و پولشون برا ی ودشون هست. خب معلومه چنین زنی نه ازدواج می کنه و نه مسئولیت بچه دهری رو می پذیره. اگه اولویت در شغل با متاهلین بود، مشکل جمعیت، خانواده، فساد اخلاقی و... حل می شد
  • رضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 4
    گرفتن این پول از بیمه ها حلال است و هیچ منع شرعی ندارد.چون به خانوارهای ایرانی می‌رسد و از روی بدبختی مجبور شده اند.لطفا در مورد پولهایی که در دیگر کشورها خرج می‌شود سختگیر نباشند.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 0
    اتفاقا ازدواجهای صو ری هم به خاطر بیمه صورت می‌گیرد مثلا مستمری بگیر سنش بالاست اگر بمیره حقوقش قطع میشه اطرافیان میگن ثواب داره یه نفر به عقدش دربیاریم نمیخواد همدیگرو ببینن فقط تو شناسنامه اسمش باشه تا حقوق بعداز مرگش به این فرد برسه ،،، ،گناه ودزدی میکنن میگن ثواب داره اینحق وحقوق برای کسانی است که یک عمر بیمه پرداخت کردند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 2
    وقتی ایمان دینی اسلامی وهویت ایرانی همراه ادب واحترام وعفت توسط ماهواره هاا وفضای مجازی تخریب بشه هر بی قیدی وحرام وقانون شکنی میشه
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    خیلی پیچیده نیست فقط باید امور بانکی مستمری بگیر را چک کنند، البته سروصدا ایجاد خواهد شد بعنوان ..سرک در زندگی خصوصی مردم.. ولی نباید ترسید و مطمئن هم باشند که سروصدا از کجاست.
  • mehdi IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 1
    دمشون گرم...بیمه ها کم چپاول نکردن این ملت بدبخت رو....... بعدشم ببینید داستان کجاست که این اتفاق میوفته......فقر....نابود کردین این کشور رو..........فقط تعدادی ابلهه موندن که میان اینجا کامنت طرفداری میذارن....
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    من زنی را می‌شناسم که‌ دقيقا بخاطر مستمری پدرش طلاق صوری گرفت و دخترانی را می‌شناسم که‌ واقعا نیازمند هستند و بعد از گذشت ۶ ماه از فوت پدر هنوز مستمری پدرشان که بازنشسته آموزش و پرورش بود را وصل نکردن و فعلا بهشون پرداخت نکردن
  • بازنشسته IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    غیر از معضل طلاق صوری، هستند دخترانی که بواسطه ترس از قطع حقوق پدرشون، یا ازدوراج نمیکنن یا عقد رسمی نمی‌کنند...! باید مسئولین مربوطه در تامین اجتماعی یه راه حلی برای این معظلات پیدا کنند.
    • محمد خان سرابی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      نمی شود برای یک شاخه که دچار آفت میشود همه شاخه ها یا درخت را از بیخ برید !!! همیشه خودتان را بگذارید جای دیگران ! برای جوانها و مردم کار فراهم کنند احدی این گونه رفتار نخواهد کرد
  • انسیه بهمنی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    خواهشا به این طلاقها صوری به سرعت رسیدگی کنید درضمن طلاق واقعی که تمام وکمال وحقوق پرداخت نکنید یه فردی یه روز بیمه واریز نکرده دلیل نداره وحقوق ۲۵ میلیونی پدرش دریافت کنه اما شخصی سی سال بیمه واریز کرده داره حداقل حقوق دریافت میکنه
  • م.ه IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    معضل جدید چی هست بیمه بره طلبش و دزدی هایش را از صندوق بگیره و برگردونه حال روز همه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران بهتر میشه
  • Hemaseh IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    مهریه را از سند ازدواج پاک کنید..🌹🌹🌹🙏🙏 زندانها پر شده از بدهکار🌹🌹🌹
  • فاطمه IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    من خیلی اطلاع ندارم از قوانین ازدواج ولی مگه تو دفترخونه صیغه وقت ثبت نمیشه کهمسئولین متوجه بشن این خانم صوری طلاق گرفته و بعد با همون شوهرش صیغه میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس