کارگروه ۶ نفره برای «تشخیص موارد محرمانه» طرح شفافیت تشکیل می‌شود

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، درباره آخرین تغییرات طرح شفافیت قوای سه‌گانه برای تأمین نظر شورای نگهبان، توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش مشرق، «محمدصالح جوکار» رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، اظهار کرد: کمیسیون شوراها اخیراً مذاکراتی با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع ایرادات این طرح داشت و مقرر شد شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالی نظارت مجمع و برخی دیگر از هیأت‌ها، از طرح حذف شوند.

وی افزود: بر اساس اصل ۱۱۰ و ۱۱۲ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند درباره شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم‌گیری کند؛ از آنجایی که این موضوع خلاف قانون اساسی و دارای اشکال بود، از طرح شفافیت حذف شد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: همچنین یکی از ایرادات وارده به طرح شفافیت درباره مسایل سری و محرمانه کشور بود که قرار شد کارگروهی ۶ نفره از قوای سه‌گانه، متشکل از دو نفر از قوه قضاییه، دو نفر از دولت و دو نفر از مجلس تشکیل شود و درباره موارد محرمانه که باید سری بمانند و شفافیت آن برخلاف منافع ملی است، تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اصلاحات لازم را در طرح شفافیت قوای سه‌گانه اعمال کردیم، گفت: گزارش کمیسیون شوراها درباره اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها تهیه و برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رییسه شده است.

جوکار گفت: امیدواریم به زودی گزارش کمیسیون شوراها درباره اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه در دستور کار صحن مجلس قرار بگیرد و نمایندگان با اصلاحات صورت‌گرفته، موافقت کنند. پس از بررسی این موضوع در صحن مجلس، مصوبات برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس