آغاز فعالیت­ انتخاباتی مجمع «وزرای ادوار»/ نباید از صندوق رأی قهر کرد

عضو مجمع وزرای ادوار از تحرکات انتخاباتی مجمع متبوعش در انتخابات 11 اسفند ماه خبر داد و گفت: همه نخبگان و چهره‌های سیاسی باید برای حضور مردم در پای صندوق رای تلاش کنند تا هیچ‌کس از صندوق رای قهر نکند.

به گزارش مشرق، «محمد هاشمی» درباره اهمیت انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند سال جاری، با بیان اینکه رهبر انقلاب باز بودن میدان رقابت برای جناح‌ها را ضروری دانستند، گفت: در بررسی انتخابات مجلس آینده، باید به دو وظیفه این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه کرد. مجلس در مرحله نخست وظیفه تقنینی و در مرحله دوم وظیفه نظارتی بر اجرای قوانین دارد. اگر مشکلی در کشور وجود داشته باشد، می‌توان با قانون درست آن ‌را اصلاح کرد و قانونگذاری برای رفع مشکل و بن‌بستشکنی مهمترین وظیفه قوه مجریه است.

وی با بیان وجود برخی فسادها و عدول از مصوبات قانونی افزود: در صورت اجرای درست قانون و نظارت بر اجرای آن از فساد پیشگیری خواهد شد.

مجلس نباید یکدست شود

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اهمیت این وظایف را ضرورت شکل‌گیری مجلسی رقابتی تحلیل کرد وگفت: در مجلس یکدست ممکن است برخی از مسائل به دلیل تعارفات کنار گذاشته شود از این رو مجلس نباید یک دست شود بلکه باید رقابت واقعی در حضور رسانه‌های آزاد وجود داشته باشد. در این رقابت است که از بسیاری از فسادها و سواستفاده‌ها با بهره‌گیری از نظارت و اجرا پیشگیری خواهد شد.

هاشمی در ادامه تحلیل بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره باز بودن میدان رقابت برای جناح‌ها گفت: به نظر من، منظور رهبر انقلاب از این جمله هم، یکدست نبودن مجلس، دولت و قوه قضائیه است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته برخی رویه‌ها در تایید صلاحیت، امکان رقابت را برای جناح‌ها فراهم نکرد، توضیح داد: وظیفه شورای نگهبان، وزرات کشور و دولت این است که سعی کنند انتخابات را رقابتی برگزار و بستر حضور و رقابت جناح‌های تعریف شده در چارچوب نظام را فراهم کنند.

تحریم انتخابات خلاف مبانی انقلاب است

این فعال سیاسی درباره برخی اظهاراتی پیرامون تحریم یا کنار کشیدن از انتخابات هم گفت: تحریم یا کناره‌گیری یا هر اسمی که روی آن گذاشته شود، رویکردی در جهت خلاف مبانی نظام جمهوری اسلامی و به زیان کشور است.

هاشمی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره)که «میزان رأی ملت است» تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی، هر نوع تحریم یا کاهش مشارکت، یا پیشگیری از حضور جناح‌ها در این میدان رقابت، به ضرر ایران خواهد بود. مبنای جمهوری اسلامی وجود انتخابات آزاد است تا مردم بتوانند از طریق نمایندگان در مجلس و دولت خواسته خود را مطرح کرده و از این طریق مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به مبانی دینی ضرورت حضور مردم در صحنه‌های سیاسی هم گفت: از منظر دین و اهل‌بیت هم موضوع حضور و نظارت مردم در امور مملکت مورد توجه ویژه است و عبارت « کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» نشانه مشخص این توجه تفسیر می‌شود. در این حدیث «کلکمْ» خطاب به مردم است که باید ناظر و مسئول باشند.

تحرکات انتخاباتی مجمع وزرای ادوار

معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت های سازندگی و اصلاحات که در مجمع نمایندگان ادوار نیز عضویت دارد درباره اینکه آیا مجمع در انتخابات پیش رو فعال خواهد بود؟ گفت: برخی از اعضای مجمع وزرای ادوار که شرایط مناسبی برای شرکت در انتخابات دارند، تشویق به حضور در انتخابات شده‌اند.

هاشمی افزود: مسئله انتخابات برای این مجمع هم از منظر داشتن نامزد و هم حضور و مشارکت جدی در انتخابات، امری جدی است و با قانونی شدن تبلیغات انتخاباتی هم این مجمع ویژگی‌های نماینده مناسب را برای مردم بیان و تبلیغ خواهند کرد.

وی درباره میزان اثرگذاری چهره‌های سیاسی و احزاب در انتخابات هم تاکید کرد: مجموع چهره‌های اثرگذار سیاسی و فعالیت احزاب می‌تواند در انتخابات که امری ملی است، موثر باشد. گاهی نظر و دیدگاه یک شخصیت تاثیرگذار موثر است و گاهی هم فعالیت احزاب و تشکل‌ها مردم را به پای صندوق‌های رای می‌کشاند. این موضوع بستگی به شرایط دارد اما باید از همه ابزارها و امکانات اثرگذار برای برگزاری پرشور انتخابات و حضور همه جناح‌ها استفاده شود چون این موضوع امری ملی و سراسری و بسیار مهم است.

احزاب و سیاسیون برای انتخابات پرشور تلاش کنند/ از صندوق رای قهر نکنیم

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آماده ارائه تجربیات خود به همه گروه‌ها و افراد در زمینه انتخابات است، تصریح کرد: همه نخبگان و چهره‌های سیاسی باید برای حضور مردم در پای صندوق رای تلاش کنند تا هیچ‌کس از صندوق رای قهر نکند و همه حرف خود را پای این صندوق آورند و بزنند.

هاشمی انتخابات پرشور را دارای اثر بازدارندگی برای دشمن دانست و گفت: آن‌ها روی انتخابات مردم ایران حساب می‌کنند و انتخابات پرشور این پیام را به دشمنان می‌دهد که مردم با وجود تمام مشکلات پای دفاع و حفظ نظام خود هستند. حضور باشکوه در انتخابات هم اثر بازدارندگی وهم جنبه مشارکتی دارد و هر کسی به بهترین وجهی که می‌تواند باید مشارکت داشته و به یک انتخابات پرشور کمک کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    افراد و جریانی که سالهای نه چندان دور پیگیر تصویب قانون مادام العمر بودن ریاست جمهوری آقای رفسنجانی از دنیا رفته بودند آیا ارزش و اهمیتی به دموکراسی و ملت میدهند؟؟ مردم عزیز و محترم فریب دروغگویان تشنه قدرت را نخوریم اینان حزب باد هستند.روزگاری که منافع ایجاب میکرد برای حجاب پونز به سر ملت میکردند و همین افراد کمتر از 2 دهه بعد کلا منکر دین و امام زمان شدند ایران و فرهنگ ایرانی پیشکش! این افراد فقط یک هدف دارند و آن کـــــــــــــــــــــــــــــشــــتن خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا در بــــــــــــــــاور ایــــــــــــــــــــــــــرانــــــــــــــیــان چون شیرین مغزان قشنگ کلام این جریان اهمیتی به مردم.دین.قانون نداده و نمیدهند. /// قبل از قبول دروغ شیادان تاریخ و پیشینه آن شیاد را بررسی کنیم.چون این جماعت اعتراف کردند برای به کرسی نشاندن حرف خود دروغ گفتن و بزرگنمایی اشکالی ندارد.(مثل باغ گلابی و امضای کری و سایه شوم جنگ و دلار 5تومنی و........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس