کد خبر 1559136
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
بازداشت عناصر داعش در آلمان و اتریش

چندین نفر از عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در آلمان و اتریش به اتهام طراحی حملات تروریستی بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، «آسیا پلاس» امروز دوشنبه به نقل از روزنامه «بیلد» آلمان گزارش داد که چندین نفر از عناصر عضو گروهک تروریستی داعش به اتهام طراحی حملات تروریستی بازداشت شده اند.

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که عناصر تروریستی مذکور برای انجام حملات تروریستی در آلمان و اتریش برنامه‌ ریزی کرده بودند.

روزنامه «بیلد» گزارش داد که مقامات آلمان و اتریش نشانه هایی دریافت کردند که نشان می داد گروهک داعش در حال طراحی حملاتی در اروپا بوده است و احتمالا اهدافی از جمله مراسم کریسمس در کُلن و وین در زمره اهدافشان قرار داشت.

پلیس آلمان در بحبوحه هشدارها درباره حمله احتمالی که برای شب سال نو برنامه ریزی شده بود، کلیسای جامعی را در شهر غربی کلن بازرسی کرد. طبق گزارش ها، «مایکل اسر» (Michael Esser) رییس پلیس کلن گفت که کلیسای جامع این شهر بسته شد و سگ های مواد یاب برای جستجوی ساختمان پس از مراسم جمعی عصر حاضر شدند. اما طبق گزارش ها، چیزی پیدا نکردند.

روزنامه آلمانی بیلد به نقل از منابع خود خاطرنشان کرد که بازداشت شدگان اهل تاجیکستان هستند و بر اساس اطلاعات اولیه «آنها می خواستند اقدام تروریستی را برای داعش انجام دهند».

به نوشته این روزنامه، یکی از بازداشت شدگان در آلمان، اهل تاجیکستان است و از مدت ها پیش برای مقامات این کشور به عنوان یک افراطی شناخته می شد.

جزییات بیشتری از بازداشت شدگان گزارش نشده است.

بنا بر گزارش ها، پلیس اتریش هم در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل افزایش سطح هشدار، امنیت کلیساها و بازارهای کریسمس را افزایش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس