به گزارش مشرق، کمیل خجسته، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

چرا شهید می‌شوند؟

سید لبنان در تحلیل ماجرای شهادت شهید فرودگاه بغداد گفت که «ترامپ چرا همچین کاری کرد؟» و جواب او یک چیز بود. «چون او هیچ دستاوردی نداشت. او ۹ پرونده مهم داشت: ایران، عراق، لبنان، افغانستان، سوریه، یمن، معامله قرن، ونزوئلا، کوبا و در همه این ۹ پرونده شکست خورد. ترامپ بدون پیروزی می‌خواست وارد انتخابات شود و به همین خاطر باید برای خود دستاورد می‌ساخت.»

هر چند که زدن یک مامور رسمی حکومتی در یک کشور ثالث، هنری نمی‌خواست اما نتیجه آن انتخابات هم برخلاف خواست ترامپ رقم خورد.

۳ اتفاق مهم رقم خورد. او شکست خورد. دوم اینکه در زندگی شخصی به گفته همسر برایان هوک، رییس میز ایران در کمپین فشار حداکثری، زندگی بر آنان از ترس انتقام سخت، سخت شد و سوم بنا به گفته پنتاگون از زمان شهادت حاجی ما، تعداد سربازان امریکایی در منطقه تا خرداد امسال به نصف رسید و به حدود سی هزار نفر کاهش پیدا کرد. به قول آن سید لبنان «ما را در میدان دنبال کنید نه در سخنرانی‌ها».

حالا هم «شهید» می‌شوند چون اسرائیل دستاوردی پیدا نکرد. می‌خواست ایران را به آشوب بکشاند، می‌خواست به قول خودش #سر_مار را در تهران بزنند و حالا نه تنها هیچ کدام از اهدافش محقق نشد که حالا نگران تل‌آویو و بندر ایلات است و در تکاپوی رساندن کشتی‌هایش به سرزمین‌های اشغالی.

در میدان نظامی هم اسرائیلی‌ها می‌بینند که در یک جنگ تمام عیار با مرکاوا و جنگنده و ... نتوانسته‌ هیچ هدف نظامی را محقق کند. حتی اهداف اعلامیش هم به سرانجام نرسیده و او مانده است با رسوایی بیمارستان شفا و کودک‌کشی و کشته شدن تعداد زیادی از درجه‌داران ارتشش و راهپیمایی‌های اعتراضی در شهرهای اروپایی و امریکایی.

آن‌ها چاره‌ای ندارند. «الغریق یتشبث بکل حشیش.» کسی که در حال غرق شدن است به هر گیاه خشکی چنگ می‌زند. زدن یک فرمانده ایرانی در سوریه آن هم در خانه خودش هیچ هنری نمی‌خواست که حتما از بی‌هنری به نام اسرائیل بر می‌آمد.

ولی حالا چند وقتی هست که شرایط تغییر کرده است. از زمان شهادت حاجی به بعد، مقاومت روزبه‌روز توسعه پیدا کرد.

همین الان میدان نشان می‌دهد که اسرائیل درون سرزمین‌های اشغالی با چه ارتش پهن و پنهانی از دریای سرخ تا شمال فلسطین بدون دستاورد درگیر شده است و از طرف دیگر شری که می‌خواست به جامعه ایرانی وارد کند به خودش برگشته است. شهادت نوش جانت. دعای خیر مردم پشتت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نصر IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 3
    روحش شاد .خداوند شهادت این عزیز را رویش هزاران فرمانده شجاع میدان قرار دهد .درخت مقاومت با خون شهیدان پر بارتر و قوی تر میگردد.همانگونه که در شهادت سردار سلیمانی وزارت خارجه بی دخالت نبود در شهادت ای فرمانده هم باید گرا دادن نفوذی ها را مد نظر قرار داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس