به گزارش مشرق، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در برنامه صبح بخیر ایران گفت: براساس آنچه با ستاد انتخابات صدا و سیما توافق شده، این سازمان یک فرکانس محلی تلویزیونی را برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: این کار باعث میشود نامزدهایی که برنامه های خوبی دارند ولی توان مالی بالایی برای تبلیغات ندارند هم بتوانند این برنامه ها را در این شبکه ها که جدا از شبکههای موجود است به صورت ضبطشده پخش کنند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: این شبکهها هم اکنون در نقاط مختلف کشور در حال تست هستند.
اسلامی تصریح کرد: پیام رسان های داخلی نیز برای انجام تبلیغات رایگان و شبه رایگان برای نامزدها اعلام آمادگی کردند که انشالله با این ظرفیتهای ایجاد شده شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، پیش از راه اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات انتخابات مجلس خبر داده بود.
جبلی گفته بود که «در راستای هدف عدالت گستری و هویت محوری امسال برای اولین بار شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات مجلس خواهیم بود. عزممان را برای تشویق مشارکت گسترده تر مردم در انتخابات جزم کردهایم. امکان تبلیغات نامزدها از آنتن رسانه ملی در استانها فراهم شده و تلاش میکنیم بر شور و نشاط انتخابات بیفزاییم.