هشدار وزیر دفاع کره‌جنوبی نسبت به اقدامات کره شمالی

وزیر دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه به مقامات نیروی دریایی این کشور دستور داد درصورتی که کره شمالی اقدامات تحریک آمیزی انجام دهد، ملوانانشان را بی رحمانه در دریا دفن کنند.

به گزارش مشرق، ‌شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی این سخنان را در بازدید از ناوچه جدید ۲۸۰۰ تنی «چونان ROKS» که برای عملیات در مقر ناوگان دوم نیروی دریایی این کشور در شهر پیونگ تک، در ۶۰ کیلومتری جنوب سئول، مستقر شده است، بیان کرد.

شین وون شیک پس از ادای احترام به ۴۶ ملوان کشته شده در بنای یادبود این مقر خطاب به مقامات نیروی دریایی و ملوانان کره جنوبی گفت: اگر دشمن اقدام تحریک آمیز دیگری انجام داد، (دشمن) را بی رحمانه در دریا دفن کنید.

کره جنوبی می‌گوید در سال ۲۰۱۰، کره شمالی ناو ۱۲۰۰ تنی چونان را در نزدیکی خط مرزی غربی شمالی یعنی مرز دریایی بین دو کره، با اژدر مورد هدف قرار داد و ۴۶ ملوان کره جنوبی را به کام مرگ کشاند. تحقیقات چند ملیتی با هدایت سئول به این نتیجه رسید که پیونگ یانگ با اژدر به این کشتی حمله کرده است، اما کره شمالی می گوید در این حادثه دست نداشته است.

چونان جدید هفتمین ناو جنگی است که به عنوان بخشی از برنامه کره جنوبی برای تولید هشت ناوچه جدید طراحی شده است تا جایگزین ناوگان قدیمی آن متشکل از ناوچه های ۱۵۰۰ تنی و ناوهای ۱۰۰۰ شود.

این ناوچه ۱۲۲ متری محل فرود بالگرد دارد و مجهز به موشک های ضد کشتی و کشتی به زمین، اژدرهای ضد زیردریایی و همچنین سیستم‌های ردیاب صوتی برای شناسایی بهتر زیردریایی‌های دشمن است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    ۲۸۰۰ تن ناوچه نیست عمو ،ناو شکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس