بهتاش فریبا

پیشکسوت استقلال گفت: این قانون به قدری استقلال را ملزم به رعایت همه قواعدش کرده بود که بازیکنان حاضر شدند به خاطرش از قراردادشان کسر کنند که تیمشان بازیکن بگیرد اما حالا حتما پشیمانند.

سرویس ورزش مشرق - بهتاش فریبا بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره موضوع بازگرداندن امتیازات کسر شده از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

نظرتان درباره برگرداندن امتیازات کسر شده از دو تیم سپاهان و پرسپولیس چیست و آیا نقض قانون سقف بودجه از سوی فدراسیون که خودش این قانون را وضع کرده برایتان تا چه اندازه سوال برانگیز است؟

واقعا با این اقدامی که فدراسیون فوتبال انجام داد کلکسیون قوانین امسالش تکمیل شد. اول آمدند و همین قانون سقف بودجه را تعیین کردند که برای همه اهالی فوتبال تعجب آور و عجیب بود حالا هم بعد از اینکه از تعدادی تیم امتیاز کسب شد و از آنها جرایم نقدی آنچنانی گرفته‌اند دوباره امتیازات را به تیم‌ها برگرداندند. اینکه اول امتیاز کسر می‌کنند بعد آن را برمی‌گردانند و اینکه حق با چه کسی است یا چه کسی حق ندارد را کاری ندارم اما اگر قرار بود امتیازات کسر نشود چرا اصلاً از اول امتیاز کم کردید.

خبر دارید که فقط امتیازها برگردانده شده و ظاهراً جرایم نقدی به تیم‌های سپاهان و پرسپولیس برگردانده نشده است؟

من حدود دو ماه پیش جایی می‌خواندم یا شاید در رادیو شنیدم که گفتند بابت کسر امتیاز و آرای کمیته انضباطی برای باشگاه‌های متخلف از سقف بودجه ۵۲ میلیارد درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال ایجاد شده است. سوالم این است اگر واقعاً این مقدار پول به حساب فدراسیون رفته چرا لااقل VAR نمی‌آورید؟ پس این پول‌ها را کجا هزینه می‌کنید؟ لااقل با همین پول که از تیم‌های فوتبالی گرفتید برایشان VAR بیاورید. متاسفانه به نظر می‌رسد جریمه‌ها هم نسبت به قراردادها با هم هماهنگ هستند و تنظیم شده تعیین می‌شوند.

تکمیل کلکسیون قوانین من‌درآوردی فدراسیون/ استقلال هم حق دارد به قوانین پایبند نباشد/بازیکنانی که از قراردادشان کسر کردند پشیمانند!

تا به حال چنین چیزی دیده بودید که قانونی از سوی مرجعی وضع شود و بعد از چند ماه همان مرجع قانونش را نقض کند؟

به این وضعیت می‌گویند قوانین من درآوردی. باز هم می‌گویم اگر قرار بود امتیازی کسر نشود چرا از اول کسر کردید تا مثلاً روحیه سپاهان را خراب کنید؟ حدود یک ماه یا بیشتر هم استقلال را درگیر این مسائل کرده بودند. البته از سوی دیگر باشگاه‌های دیگر هم ضرر می‌کنند چون آن‌هایی که مثل استقلال فکر می‌کردند سقف را رعایت کرده‌اند و از این موضوع سود برده بودند حالا آنها هم سرخورده و ناراحت می‌شوند.

چه تعبیری از این وضعیت دارید؟

این یعنی ترویج ناعدالتی! یعنی اینکه ما هر کاری دل ما می‌خواهد بکنیم و بعد هم کسی کاری به کارمان نداشته باشد. الان فقط باشگاهی مثل استقلال که این قانون را رعایت کرده به این نقطه رسیده که معتقد است اشتباه کرده است.

تکمیل کلکسیون قوانین من‌درآوردی فدراسیون/ استقلال هم حق دارد به قوانین پایبند نباشد/بازیکنانی که از قراردادشان کسر کردند پشیمانند!

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای که در واکنش به این اتفاق صادر کرده گفته که به خاطر این ناعدالتی از این پس خودش و مجموعه‌اش را نسبت به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال متعهد نمی‌داند و هر کاری دلش بخواهد می‌کند. به نظر شما آیا این رویکرد از سوی باشگاه استقلال نمی‌تواند در آینده به ضرر این باشگاه باشد؟

اگر این کار را نکند پس چه کار کند؟ الان شما ببینید چند وقت پیش باشگاه استقلال برای رعایت کردن همین قانون آمد و دست به دامن بازیکنان و مربیانش شد. الان آن نفراتی که در تیم استقلال از قراردادشان کسر کردند تا بتوانند بازیکن بگیرند یا در کادر فنی قراردادی ثبت شود پشت دستشان می‌زنند که ای وای، چه اشتباهی کردیم! آیا فدراسیون یا آنهایی که این قانون را این شکل زیر پا گذاشتند می‌آیند جواب بچه‌های استقلال را بدهند؟ نه تنها استقلال بلکه هر باشگاه دیگری باشد وقتی این شرایط را ببیند صددرصد می‌گوید من هم دیگر قانون را رعایت نمی‌کنم. قانون وقتی قانون است که همه ملزم به رعایت آن باشند نه اینکه فقط برای یک باشگاه رعایت شود.

متن بیانیه باشگاه استقلال را می توانید اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 16
    شما باورت میشه یه بازیکن برای افزایش قرارداد قهرکنه بعد یکدفعه بیاد بیاد با ۱۶۰ میلیون قرارداد ببنده؟! یا برای جذب یه بازیکن دیگه چندتا بازیکن مثلا حرفه ای بیاند از مبلغ قراردادشون کم کنند،با اینکه از مبلغ قرارداد راضی نیستند،پشت پرده خبری نباشه.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      16 17
      اون پشت پرده ها مال مافیای لنگی تیم شماست جناب لنگی
    • آرمین شکوری IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 3
      سواد نداری نظر نده تو بارسلونا همین کار رو کردند و در مورد کسر امتیاز مگه یونتوس رو به دسته پایین تر نفرستاوند
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      6 7
      دو روز صدر جدول بودن فکر کردن خیریه حواسشون نیست که جوجه ها رو آخر پاییز میشمارند
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 0
      گفتی قهر یاد قهریا نازمحمدی افتادم ناخوداگاه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    10 3
    چه میکنه این پول بی صاحب سپاهان و نفوذ استراتژیک پرسپولیس!!! وای به وقتی که بگندد نمک!!! انسان از این همه وثاقت موضعگیری حقوقی بهت زده میشه!!!! خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند!!!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 7
      ای شیطون خوب حواسا رو از 7 , 8 امتیازی که باید از کیسه کم میشد اما بخاطر انجام ندادنش سپاهان و پرسپولیس رو بخشیدن , پرت کردی
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 6
    دبگه خودشان هم دروغهایشان را باور کرده اند! همه خیلی خوب میدانند که حداقل 6 تا 9 امتیاز طبق قوانین باید از استقلال کم میشد! اما مثل همیشه قانون قربانی مصلحت شد! چون حریف هوچی بازی و شورش و شارلاتان بازی عوامل استقلال نمیشدند تصمیم به پاک کردن قانون گرفتند تا همه راضی باشند!!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 7
    کسری وجود نداره اسپانسر بصورت زیر میزی پولشون را پرداخت کرد آخه لامصب مرغ پخته به قرارداد ۲۵۰ میلیونی مهری و ۹۰ میلیونی هاشمی نصب خندش میگیره
    • رضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 8
      دوست عزیز خودتو ناراحت نکن ادمی که خوابه میشه بیدار کرد اما ادمی که خودشو به خواب میزنه .............این جماعت کیسه کش بهتر از این نمیشن
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      6 3
      به جان دو ستاره ای که در آسیا گرفتیم قسم از گفتن این حرف گریه ام می گیرد چند بازیکن که نخواستند اسمشان فاش شود گفتند بخاطر استقلال صلواتی بازی می کنند و یک ریال نقدی هم نخواهند گرفت البته غیر نقدی مشکلی ندارد .
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      10 4
      به قراردا د 15 میلیاردی بیرانوند و کنعانی و بقیه لنگیها چی خندت نمیگیره؟ لنگی خان مافیای لنگی اگر کوچکترین مدرکی مبنی بر تخلف استقلال داشت این تیم را منحل می کرد تا لنگ با خیال راحت جام بعدی اسنپی را بگیرد
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 5
      اگر منظورت از خنده مرغ پخته به قرارداد استقلالی‌ها با هاشمی نسبه که کاملا درسته آخه حیفه 9 هزار تومنه که بخوان به هاشمی نسب بدن چه برسه به 90 میلیون
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      خنده دار تفکرات شما لنگیاست واقعا خوش به حالتون به کل از مغز تعطیلید دست اندرکاران تیمتون هر جوری حال کنن گولتون میزنن.نه اقا بیرانوند پیشنهاد 90 میلیاردی استقلالو رد کرده با 15 میلیارد با لنگ تمدید کرده خخخخ یاسین سلمانی قراردادش با لنگ 12 میلیارد کمتر از پیشنهاد استقلال بوده خخخخ قرارداد رادوی دلها نهایتا فصلی 100هزار دلار بوده خخخخ
  • عمار IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 0
    متاسفانه فوتبال کشور ما، جمهوری اسلامی ایران ،غرق در فساد شده ........
  • طاهزخانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 5
    این اتفاقات فقط به نفع سپاهان تا دندان مسلح شد پرسپولیس هم بخاطر مالیات کسر امتیاز شد بعدش اگر از جعلیات کیسه هم بخواهند صرف نظر کنند قرارداد 3 تاش 400 م قبول کنند دومین تیمی سود می بره کیسه خواهد بود
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 4
    فقط قیافه نکونام رو باید دید که از چکش به میخ تبدیل شده
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 4
    نمیگه بخاطر تخلفات بیش از حد کیسه و جعل امضا مجبور به برگرداندن امتیاز دو تیم دیگه شدند وگرنه برای هر بازی بلانکو و مهری و .. باید 3 امتیاز از تیم کیسه کسر می کردند ( صورت مساله را پاک کردن )
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 1
    دلیل مشخص هست حذف تیم از اسیا ،صدرنشینی استقلال ،فضولی بنام داور کمکی ویدیویی، شروع اعتراضات سرمربی بعد از دربی، شکایات نفوذی و فدراسیون و استانها و ....اخرین دلیلش هم این بود که درمقابل یه امتیاز کسری قرار بود یه دلایلی برای کسر چند برابر از استقلال جور بشه ولی چند هفته تلاش کردند متاسفانه نبود ونشد ،دیگه دلایلی واضحتر میشه
  • . IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 3
    وزارت لنگ و بروبچ
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    اتفاقا هدفشون هم این بوده که استقلال تخلف کنه تا هم 15 امتیاز ازش کم کنن هم قرارداد بازیکنایی که بالاتر از سقف بودنو به کل باطل کنن.این قانون رو هم مثل قوانین من دراوردی قبلی صرفه برای استقلال گذاشتن دیدن استقلال قراردادهاش مشکلی نداره قانون رو هم برداشتن خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس