کد خبر 1559535
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
BBC: اسرائیل ناامید می‌شود چون شکست حماس ناممکن است

سردبیر بخش بین‌الملل شبکه بی‌بی‌سی اذعان کرد: نبرد سازمان‌یافته حماس، صهیونیست‌ها را ناامید می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: جرمی بوئن نوشت: در پایان جنگی که از ۷ اکتبر آغاز شده است،‌ چیزی بزرگ و ناشناخته وجود دارد که آینده نامیده می‌شود. وضعیت گذشته خطرناک و دردناک بود بخصوص شرایط زندگی فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل اما وضعیت روشن بود. پس از ۷ اکتبر، وضعیتی که وجود داشت، در هم شکست. برای بیش از یک قرن، یهودیان و اعراب بر سر قطعه زمین کوچک اما بسیار باارزشی در میان رود اردن و دریای مدیترانه با یکدیگر مقابله کردند و گاهی حتی وارد جنگ شدند. شاید قطعی‌ترین و غم‌انگیزترین پیش‌فرض این باشد که درگیری دوباره شکل گرفته و ادامه خواهد داشت. این همان اتفاقی است که پس از هر جنگ دیگری که از سال ۱۹۴۸، زمانی که اسرائیل استقلال خود را به دست آورد رخ داده است.

او می‌افزاید: جنگیدن سازمان‌یافته حماس اسرائیلی‌ها را ناامید خواهد کرد. پس از نتیجه رای‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل [وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا]،‌ اسرائیل اکنون زمان بیشتری برای ادامه عملیات نظامی خود در غزه دارد؛‌ خواه یک ماه باشد یا سه ماه یا بیشتر، فکر می‌کنم که با قضاوت از سرعت تحولات، ممکن است که اسرائیل برای رسیدن به اهداف نظامی‌اش به تلاش زیادی نیاز داشته باشد.

همه‌چیز به‌هم ریخته خواهد بود. پایان ساده‌ای وجود نخواهد داشت. لحظه‌ای نخواهد بود که اسرائیل بتواند بگوید که خب حالا برمی‌گردیم به خانه و از نو می‌سازیم،‌ آن‌طور که در درگیری‌های قبلی میان اسرائیل و حماس پیش آمده بود. این مرتبه وضعیت کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که آینده منطقه غزه برای همه طرفین درگیر،‌ نامشخص است.

حماس همچنان حملات موشکی خود را ادامه می‌دهد، همزمان هم به نبرد با نیروهای زمینی اسرائیل خیابان به خیابان در حال جنگیدن است که تلفاتی هم به دنبال دارد.

اسرائیل فقط در هفته گذشته طی ۲۴ ساعت،‌ ۴۵۰ بار از طریق زمین، دریا و هوا به غزه حمله کرده و این حجم زیادی از قدرت و ویرانی است. اما کاری که نتوانسته تاکنون انجام دهد این است که حماس را به عنوان یک سازمان نظامی با زنجیره‌ای از فرماندهی نظامی در هم بشکند. در حال حاضر حماس همچنان به شکل سازمان‌یافته مبارزه می‌کند و اسرائیلی‌هایی که خواهان پایان حماس هستند را ناامید خواهد کرد.

مسئله‌ای که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با آن روبه‌رو خواهد شد این است که هدف بسیار دوری را برای اعلام پیروزی اعلام کرده است: نابود کردن حماس. نه فقط سازمان نظامی آن بلکه حتی به عنوان گروهی که نقش سیاسی داشته باشد. با توجه به نفوذ عقاید آنها در میان برخی از فلسطینی‎‌ها، رسیدن به این هدف می‌تواند تا تقریبا غیرممکن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    11 1
    حماس تنها یک سازمان نظامی نیست که شکست بخورد، حماس یک عقیده و یک ایده است، ایده از بین رفتنی نیست، اگر هم از نظر نظامی شکست بخورد دوباره خود را سازمان دهی خواهد کرد.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 9
    غزه ای دیگه وجود نداره.غزه کجاس دیگه؟
    • عبدالله IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      7 0
      دزفول و آبادان و خرّمشهر و سوسنگرد و ... هم ویران شدند امّا دوباره آباد گردیدند. مهمّ آن است که انسان ، شرافت آزادگی خود را نفروشد، ویران شدن و فروریختن چند تکه آجر و سیمان چه اهمیتی دارد؟!
    • محمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      7 0
      آی انگلیس مکار!
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 1
      مجازاتهای الهی یعنی عذاب، آزارهای مردم یعنی فتنه، آزار و شکنجهٔ مردم آزمایش و امتحان الهی ست برای تکامل انسان، افراد سست ایمانی که تحت فشار دیگران عقیدهٔ خود را تغییر می دهند و از ایمان خود دست برمی دارن منافقی بیش نیستند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 4
    بعد از دوماه سخت و جانفرسا با وجود این فضای ارتباطی گسترده هنوز جبهه جهانی مقاومت نتوانسته راهکاری برای توقف جنایات اسرائیل پیدا و پیاده کند. افسران جنگ نرم باید خلع درجه شوند.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 0
      افسران جنگ نرم و جنگ سخت دهن تو و اربابان اسقاطیلی رو داغون کردن
  • کیوان IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 0
    مرگ بر آمریکا، انگلیس و اسقاطیل کودک کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس