گروه فرهنگی مشرق - انگار روزهای اوج سینما خیلی زود دارد تمام می شود. با معرفی لیست جدید فیلم های ممنوعه از سوی حوزه هنری، باید باز هم شاهد به کمار رفتن احتمالی سینما باشیم. اتفاقی که در بهار امسال افتاد و به هیچ وجه خوشایند نبود.

و بشنوید از جشنوراه اسکار امسال که ایرانیان را به تکاپو انداخته برای انتخاب نماینده ای مناسب و قدرتمند که به مصاف رقبای خارجی زبان برود. در میان زمزمه هایی از ارسال فیلم "یه حبه قند" به گوش می رسد. این فیلم با توجه به نوع بازی بازیگران و فضای سنتی و زیبایی که داشت، در زمان اکران خود مورد تحسین واقع شد.



///شنبه بیست و پنجم شهریور///




*بهترین فیلم جشنواره روی آنتن سیما


صداوسیما تصمیم گرفته فیلم‌های برتر جشنواره فیلم فجر را برای اولین بار در هفته دفاع مقدس روی آنتن ببرد. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «شب واقعه»، «شور شیرین»، «روزهای زندگی»، «به کبودی یاس»، «زخم شانه حوا»، «گلوگاه شیطان» و ... اشاره کرد.

«روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ‌طادی و با بازی حمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی سال گذشته بهترین فیلم جشنواره فجر شد.



*اکران فیلمهای مشکل‌‌ دار برای اصحاب‌‌ رسانه


نمايش فيلم «خانه پدري» براي اهالي رسانه ـ پس از حاشيه‌هايي فراوان درباره‌ي اكران آن در جشنواره‌ي ونيز ـ در روز چهارشنبه ـ 22 شهريور ماه ـ كه به‌مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطيل رسمي بود، در وزارت ارشاد انجام شد و از مسوولان سينمايي فقط سيدعليرضا سجادپور و سعيد رجبي‌فروتن حضور داشتند.

جواد شمقدري درباره نمايش ويژه فيلم «خانه پدري» براي اصحاب رسانه گفت: در صورتي كه واكنش‌ها به اين اقدام مثبت باشد، ما تعداد ديگري از فيلم‌هايي كه به آن اشكالاتي داريم را براي اصحاب رسانه نمايش خواهيم داد.

«خانه پدري» جديدترين ساخته‌ي كيانوش عياري است كه داستان آن از اواخر دوره‌ي قاجار و اوايل پهلوي آغاز مي‌شود. اين فيلم درباره‌ي پدري است كه به همراهي پسرش، دخترش را به جرم اينكه آبروي خانواده را برده است، مي‌كشد و در خانه‌اش به خاك مي‌سپارد. تاثير اين اتفاق در 6 دهه در «خانه‌ي پدري» روايت مي‌‌شود.

*"یه حبه قند" بهترین فیلم جشنواره کازان

«یک حبه قند» در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کازان برنده سه جایزه اصلی شامل بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین هنرپیشه نقش زن و بهترین فیلمنامه شد. فیلم سینمایی «یه حبه قند» که جمعه 17 شهریور در شهر کازان به نمایش گذاشته شد در برنامه اختتامیه برای بهترين فيلم، بهترین فيلم‌نامه و بهترین بازيگری زن جوايزی دريافت كرد.



*آنچه در برنامه هفت گذشت؟

سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی "گشت ارشاد" اولین مهمان برنامه بود. وی ابتدا با انتقاد از ساخته شدن فیلم سینمایی که درآن به پیامبر اسلام توهین شده است، گفت: مسلمانان به سینمای افسار گسیخته غرب نشان دادند که به مقدسات نمی‌توان توهین کرد.

وی در پاسخ به اینکه عده ای معتقدند فیلم گشت ارشاد به مقدسات توهین کرده است، گفت: اگر مقدسات را خدا یا پیامبران بدانیم، این فیلم به کسی توهین نکرده است اما مثلا اگر لباس نیروی انتظامی را مقدس بدانیم ممکن است فیلم با آن شوخی کرده باشد. با تمام احترامی که برای سردار احمدی مقدم قائل هستم به نظرم لباس نیروی انتظامی مقدس نیست و می توان با آن شوخی کرد. لباس نیروی انتظامی و بسیج قابل احترام هستند البته گشت ارشاد که نه، خود سعید سهیلی هم غلط می کند به فرهنگ بسیجی توهین کند. تصور می کنم یک سوء تعبیر و یک سوء برداشت نسبت به این فیلم شده است.

پس از این بحث نقد فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه بدون حضور کارگردان و عوامل فیلم آغاز شد. فراستی در نقد این فیلم توضیح داد: این فیلم در حال فروختن است و خوشبختانه بدون افتادن به ابتذال تماشاگر را راضی می کند اما این مسئله ای را مطرح نمی کند که به واسطه آن مخاطب را بخنداند چون مدیوم فیلم متعلق به تلویزیون است نه سینما.



معززی نیا نیز در همین زمینه توضیح داد: این فیلم در مقابل دو فیلم قبلی کلاه قرمزی درجایگاه متوسط قرار دارد اما نمی توان خود فیلم را به تنهایی بدون در نظر گرفتن حواشی و مقبولیاتی که در طول این سالها به دست آورده بررسی کرد. شخصیت پردازی و درام قصه کاملا تلویزیونی است و ماهیتا به این که بتواند به صورت یک قصه بلند در سینما شکل بگیرد شک دارم.

محمد رضا شرف الدین و همایون اسعدیان مهمانان پایانی برنامه بودند که درباره راهکارهای مناسب برای رونق سینمای ایران بحث و گفتگو کردند.


*اين همه هزينه براي نشان دادن مانكن‌ها؟

شنبه شب اولين قسمت سريال درجه الف و پرخرج كلاه پهلوي روي آنتن شبكه اول سيما رفت. اين سريال قرار است به مدت يك سال هر جمعه شب ساعت ۲۲ مخاطبان را پاي تلويزيون قرار دهد. شب گذشته سيد ضياالدين دري به مدت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه توضيحاتي را قبل از شروع پخش سريال ارائه داد كه بيشتر سعي در اثبات واقعي بودن داستان سريال داشت و اينكه بودجه حكومتي و دولتي باعث نشده حقيقت يا واقعيت گفته نشود.



آنچه كه بيش از همه در ذوق مي زد توجه بيش از اندازه به موضوع رابطه چند مرد و چند زن در قسمت اول بود. عشق مثلثي و اينكه يك دختر عاشق پسري مي شود كه آن پسر عاشق دختري است كه آن دختر نيز عاشق پسر ديگري است و ...! نگاه هاي رد و بدل شده ميان زنان و مردان در يك جلسه مهماني كذايي همگي نه تنها حس خوبي به انسان دست نمي دهد بلكه با قرار گرفتن در كنار طرز لباس پوشيدن و نوع پوشش دختران و بانوان كه به نظر مانكن بودند! مخاطب را از ديدن ادامه سريال منصرف مي كند.





///یک شنبه بیست و ششم شهریور///





*"کلاه قرمزی" از "اخراجی‌ها ۳" پیش افتاد
فیلم ایرج طهماسب و حمید جبلی بعد از موفقیت‌های تلویزیونی‌شان در سال‌های اخیر، تا امروز دو میلیارد و 500 میلیون تومان در تهران فروش داشته و در شهرستان‌ها هم یک میلیارد 600 میلیون تومان فروخته است. مجموع فروش این فیلم در کشور چهار میلیارد و 100 میلیون تومان شده است.

جدول زیر فروش سه فیلم عید فطر و «تو و من» محمد بانکی را نشان می‌دهد. همچنین در آخرین آمار منتشر شده، هزینه تولید «کلاه قرمزی و بچه ننه» یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.

 

نام فیلم
کارگردان
روزهای نمایش
هزینه تولید
فروش تهران
فروش شهرستان
کلاه قرمزی و بچه ننه
ایرج طهماسب
28
یک میلیارد و 200 میلیون تومان
دو میلیارد و 500 میلیون تومان
یک میلیارد و 600 میلیون تومان
ضد گلوله
مصطفی کیایی
28
600 میلیون تومان
470 میلیون تومان
140 میلیون تومان
تو و من
محمد بانکی
7
870 میلیون تومان
142 میلیون و 500 هزا تومان
-
 
سینمای ایران در سال 90 یکی از بهترین دوران خود را سپری کرد. فیلم‌هایی که هر کدام توانستند فروش قابل ملاحظه‌ای به دست بیاورند در این سال کم نبودند. سه فیلم «اخراجی‌ها 3»، «ورود آقایان ممنوع» و «جدایی نادر از سیمین» به ترتیب سه فیلم پر فروش سال گذشته بودند که هیچ کدام نتوانستند تا روز بیست و هشتم میزان فروشی معادل «کلاه قرمزی و بچه ننه» به دست آورند.


*تکذیب بازی لعیا زنگنه در"ستایش"
تصویربرداری سری دوم سریال «ستایش» تا یک ماه دیگر آغاز می شود. کارگردانی مجموعه تلویزیونی ستایش را سعید سلطانی و تهیه کنندگی آن را آرمان زرین کوب بر عهده دارد.

سعید سلطانی قویا حضور لعیا زنگنه را در سری جدید ستایش تکذیب کرد و گفت: «هنوز هیچ بازیگری را انتخاب نکردیم و تا دو هفته دیگر خبر قطعی را اعلام می کنیم.» او درباره حضور مریلا زارعی هم گفت: «اجازه بدهید که فعلا هیچ اسمی را نبرم چون در حال مذاکره با برخی بازیگران هستیم.»

* 10 گلوله‌ به یادماندنی سینما+تصاویر
می‌شود مطلبی درباره شلیک‌ها و گلوله‌های به یادماندنی سینما باشد و در آن حرفی از ماتریکس نزد. فیلمی که اصطلاح زمان گلوله را وارد فرهنگ زبان عمومی مردم کرد. شاید برخی از جلوه‌های ویژه‌ی فیلم واچوفسکی بعد از گذشت ۱۳ سال دیگر آنچنان خاص به نظر نرسد، اما هنوز سکانسی که در آن نیو (کیانو ریوز) در مقابل شلیک یکی از مامور‌ها جاخالی می‌دهد دیدنی است. یک صحنه ابر قهرمانه بی‌نظیر و همچنین گلوله‌های به یاد ماندنی.





به یاد ماندنی‌ترین گلوله‌های سینما. گلوله، شلیک و قتل بخش جذاب و جدانشدنی سینمای گنگستری، جنایی، جنگی و حتی علمی تخیلی است.

*مطهری: وزیر ارشاد قدرت جلوگیری از ساخت لاله را ندارد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر ارشاد شخصا با ساخت فیلم لاله موافق نیست اما قدرت جلوگیری از آن را ندارد.

مطهری فیلمنامه لاله را غیر منطبق با جامعه ایران دانست و گفت: این فیلمنامه جایگاه زن در جامعه ایران را به خوبی به تصویر نکشیده  است، بنابراین از نظر سوژه، اولویتی برای اینکه به عنوان یک فیلم فاخر بودجه کلان برای ساخت آن در نظر بگیرند، وجود ندارد؛ حداکثر این است که بخش خصوصی این فیلم را بسازد. با ایراداتی که ما به این فیلمنامه گرفتیم مسئولان وزارت ارشاد به ما قول دادند  اصلاحاتی را در فیلمنامه اعمال کنند و ما منتظر نتیجه کار آنها هستیم.

مطهری با بیان اینکه تصمیم به ساخت فیلم لاله ناشی از قول‌ آقای احمدی نژاد به آقای نیک نژاد در سفر نیویورک است تصریح کرد: آقای مشایی نیز حامی ساخت این فیلم است و آقای حسینی وزیر ارشاد شخصا با ساخت این فیلم موافق نیست اما قدرت جلوگیری از آن را ندارد.



///دوشنبه بیست و هفتم شهریور///





اسخ الکوثر به تحریف تاریخ در سریال دینی
مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با اشاره به تحلیل کامل توصیفی ـ تحلیلی سریال «الفاروق عمر» در این مرکز از تهیه و پخش برنامه‌ای با عنوان «الصحیح من التاریخ» در پاسخ به این سریال از شبکه الکوثر خبر داد.


*روایت "پاک نیت" از فساد در سینما

پاک نیت گفت: متاسفانه در حال حاضر سينماي ما به خصوص سينماي تجاري به علت برنامه ريزي هاي برخي افراد براي رسيدن به سود شخصي و به دست گرفتن گيشه، روند رو به رشدي ندارد. اين موضوعات باعث زيان هاي جبران ناپذير به سينما و مردم و ترويج فساد اخلاقي در جامعه مي شود.




پاك نيت با اشاره به تاثير فيلم سازان در روند مديريت سينما خاطرنشان كرد: در صورت تعامل سازنده سينماگران با مديران، ايجاد يك هيئت و شورا متشكل از متوليان فرهنگي و برنامه ريزي و مديريت صحيح در جهت ايجاد زمينه اي براي استقبال مردم از فيلم هاي اكران شده،مي توان شاهد بهبود اين اوضاع بود.

اين هنرمند با تاكيد برتاثير بخش خصوصي در روند فيلمسازي عنوان كرد:درحال حاضر به غير از اندكي از فيلم هاي ساخته شده توسط ارگانهاي دولتي مثل وزارت ارشاد و بنياد فارابي باقي آثار در بخش خصوصي ساخته مي شود كه در صورت حمايت مسئولان به شكل بازگشت سرمايه  سرمايه گذاران و حمايت مردم به شكل استقبال از اين آثار مي توان اوضاع كنوني را سرو سامان داد.

پاك نيت در پايان درخصوص تاثير برگزاري جشنواره ها در كيفيت فيلم هاي توليدي گفت: كار فرهنگي مستلزم وجود جشنواره ها است؛زيرا جشنواره عرصه اي براي مقايسه توانايي ها و رفع نقايص كارهاي سينماگران است.

دو ترس بزرگ آلفرد هیچکاک
«آلفرد هیچکاک» فیلمساز صاحب سبک سینماست که با داشتن ابهتی خاص میان سینماگران و مخاطبان، ویژگی‌های جالبی هم داشت؛ از تخم‌مرغ و پلیس می‌ترسید و بسیار خجالتی بود، گاهی هم سر صحنه فنجان قهوه را به پشت سرش پرت می‌کرد.



او در مصاحبه های قدیمی خود گفته بود:  من همیشه از پلیس می‌ترسم، خوب به خاطر دارم زمانی که تنها 9 یا 10 سال داشتم، پدرم با یک نوشته من را به اداره پلیس فرستاد و افسر پلیس مرا دستگیر کرد و برای 10 دقیقه به زندان انداخت و گفت: این اتفاقی است که برای انسان‌های بد می‌افتد.

از آن زمان به بعد من به شدت از هر چه پلیس است و هر آنچه که با قانون سر و کار داشته باشد گریزانم، به همین خاطر هیچ‌گاه رانندگی نکرده‌ام.

یکی دیگر از چیزهایی که خیلی از آن می‌ترسم، تخم مرغ است، به نظر یک چیز سفید رنگ که میان آن تهی نیست و موجودی زرد رنگ ممکن است هر لحظه از آن بیرون بیاید.


*اوباش می خواستند بدن نیمه جانم را به کانال آب بیاندازند

امیرحسین وظیفه اردلانی، دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق از دانشگاه امام صادق (ع) است که هفته گذشته در حین نهی از منکر توسط ۵ تن از اراذل و اوباش دچار حادثه شده است.

او در صحبتهایش و تشریح حادثه گفته بود:

روز یکشنبه ساعت ۲۲ شب به همراه دانشجوی بسیجی "برادر محمودی" در خیابان باکری تقاطع خیابان سیمون بولیوار در حال گذربودیم که متوجه یک خودروی ۲۰۶ پارک شده کنار خیابان شدیم. این خودرو به همراه ۵ سرنشین خود که در حالت عادی نبوده و مست، به آزار و اذیت رهگذران و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم می پرداختند. به طوری که اگر سرنشین خودرو زن بود آنها را مجبور می‏کردند به رقص و پایکوبی بپردازند. همچنین این افراد با عربده ‏کشی و حرکات دور از شأن راه گذر را مسدود کرده بودند. من با همراهم به این افراد نزدیک شدیم و از آنها خواستیم که صدای ضبط ماشین‏شان را کم کنند.

در همین حین یکی از ماشین‏ها که سرنشین خانم داشت را از صحنه دور کردیم. یکی از این نفرات، به طرف ما آمد. بوی مشروب به مشام من و محمودی رسید. وی با صدای بلند شروع به فحاشی کرد و به طرف ما حمله ور شد و همراه من را مورد ضرب و شتم قرار داد. آقای محمودی با مشت و لگدهای فراوان از هوش رفت. بعد به طرف من آمدند و من را هم روی زمین انداختند و مورد ضرب و شتم قرار دادند. من بی‏حال شده بودم.

این چند نفر با فحاشی به بسیج و تشکیلات آن، "مقام معظم رهبری"، "نظام" و "انقلاب"، قصد عقده‏ گشایی داشتند. من در همان حال به آنها می گفتم: "من را بزنید اما به مقدسات ما توهین نکنید".

*مقایسه فیلم مجیدی با فیلم موهن غرب
یک منتقد و نویسنده مصری در مقاله‌ای با اشاره به ضرورت پاسخ هنری و سینمایی به فیلم موهن تاکید کرد: مجیدی عنوان کرده که در فیلم «محمد(ص)» ارزش‌های اخلاقی حضرت محمد(ص) را ارائه می‌کند لذا حملات به فیلمش اشتباه است.

این منتقد مصری در ادامه با اشاره به انتقادها علیه برخی فیلم‌های مذهبی در دهه اخیر در مصر و کشورهای عربی که بیان‌کننده بخش‌های از تاریخ انبیاء و بزرگان اسلامی بودند، تاکید می‌کند: [به این منتقدان] اطمینان می‌دهم این فیلم‌ها در آینده بیشتر ساخته می‌شود برخی موهن و برخی غیرموهن؛ گو اینکه هم‌اکنون فیلم سینمایی «نوح» دارین آرنوفسکی در حال ساخت است و قرار است در آینده دو فیلم درباره حضرت موسی(ع) توسط استیون اسپیلبرگ و ریدلی اسکات ساخته شود.

وی در ادامه مقاله خود سراغ فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی می‌رود و با اشاره به برخی اخبار درباره این فیلم می‌نویسد: با وجود اینکه مجیدی عنوان کرده که در این فیلم تصویری از حضرت محمد(ص) به عنوان نماد اخلاق و ارزش‌های روحانی و پسندیده ارائه خواهد کرد، حمله‌ای نادرست و مضر به او شروع شده است.

دعاء رجب ادامه می‌دهد: این حملات ما را در برابر این سوال قرار می‌دهد که چرا راه را در مقابل هنرمندان و خلاقیت‌ها باز نمی‌کنند تا پاسخ مناسبی را به توهین‌ها و فیلم‌های [موهنی] از این دست بدهند که حتی شایسته نام فیلم و اثر هنری نیز بر آنها نمی‌توان گذاشت.

وی همچنین از به تصویر کشیدن بزرگان دینی در فیلم‌ها و سریال‌ها حمایت می‌کند و معتقد است این امر به هنری شدن آثار کمک می‌کند و می‌افزاید: کسانی که چنین اجازه‌ای به هنرمندان نمی‌دهند و راه را برای ساخت فیلم‌های صحیح درباره پیامبر اسلام(ص) می‌بندند باید دست از گریه و زاری درباره فیلم‌های موهن بردارند.



///سه شنبه بیست و هشتم شهریور ///





*عکس/نیکی کریمی در کنار قلعه نویی
نیکی کریمی برای ساخت مستند جدیدش به همراه سایر عواملش، در تمرین چند تیم فوتبال حاضر شده و به فیلمبرداری و مصاحبه با فوتبالی ها پرداخته است.



*تاكيد مجدد ارشاد بر تعطيلي خانه سینما
هيات مديره‌ي خانه سينما با همراهي تعدادي ديگر از سينماگران، روز ملي سينما ـ 21 شهريور ماه ـ با رييس‌جمهور ديدار كردند اما در آن جلسه چه گذشته است؟

*شرایط بیهوشی مجدد سینما مهیا شد!

با اعلام اسامی شش فیلمی که حوزه هنری روی پرده سینماهای زیر مجموعه‌اش نمی‌‎برد، سازندگان این شش فیلم از مرگ سینمای اجتماعی خبر دادند.

*مردی که حرص اوباما را درآورد


فیلم مستند دنیس دسوزا با عنوان «۲۰۱۶؛ آمریکای اوباما»  که این روزها در سینماهای آمریکا اکران می شود با استقبال خوبی از سوی مردم این کشور مواجه شده است و البته حسابی اعصاب آقای رئیس جمهور را به هم ریخته است. دنیس دسوزا یک محافظه کار هندی-آمریکایی است که متولد بمبئی در هند است و هم سن باراک اوباماست.





*30 نکته برای شناخت حضرت معصومه
روزی گروهی از شیعیان به قصد دیدار امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و پرسش سؤالات خود به مدینه آمدند ولی امام در مدینه حضور نداشتند. از این رو، سؤالات خود را مکتوب به خانواده آن حضرت تحویل دادند تا در سفر بعدی، پاسخ آنها را از امام بگیرند. حضرت معصومه علیهاالسلام خود پاسخ پرسشها را نوشته به آنها داد. این گروه، در بین راه با امام موسی بن جعفر برخورد کردند و پاسخها را به امام ارائه نمودند. امام ضمن تأئید پاسخ‏ها ابراز خوشحالی کردند.


*سر شاهین نجفی 10 هزار دلاری شد
شاهین نجفی خواننده ای است که چندی پیش با انتشار "آلبوم نقی" خشم پیروان ادیان توحیدی، بخصوص مسلمانان و شیعیان را برانگیخت و حکم ارتداد وی از سوی چند تن از مراجع عظام شیعیان صادر شد.




///چهار شنبه بیست و  نهم///



*خطیبی: چه اهميتي دارد حقوق بالا بگيرم؟
اشكان خطيبي كه اين روزها در سريال «تكيه بر باد» ايفاي نقش مي‌كند، درباره‌ي شايعه‌ دستمزد بالايش در اين سريال اظهار كرد: در اين خصوص هيچ جبهه‌گيري نمي‌كنم؛ چرا كه بي‌احترامي است در حضور هنرمنداني چون فرامرز قريبيان و مهدي فخيم‌زاده، درخواست دستمزد بالا كنم.




*انتقاد عضو مجلس خبرگان از کلاه پهلوی

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد شدید از سریال کلاه پهلوی، و اینکه هنر هفتم بدحجابی را ترویج می‌دهد، با اشاره به تصویب قانون عفاف و حجاب در سال 85 گفت: برخی مسئولان تا به امروز هیچ اقدام خاصی برای اجرای این قانون نکرده‌اند.


*پایان ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع)

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) به پایان رسید و به مدت 15 روز روی زائران و علاقه مندان بازگشایی می‌شود.



*مهدی هاشمی زیر تانک استراحت می کرد!
کارگردان فیلم «ضد گلوله» گفت: ما یکبار دنبال آقای هاشمی می‌گشتیم. فکر کنید وسط تیر ماه و در آن گرما دیدیم آقای هاشمی زیر تانک خوابیده و 10 هنرور هم دورش بودند و برایشان خاطره تعریف می‌کرد و می‌خندید. آن وقت من بازیگری را می‌شناسم که سه سال است بازیگر شده سر صحنه برای اینکه بازی کند برایش آب پرتقال می‌آورند.

*از "مسیح" مل گیبسون تا کنسرت مدونا
در حالی که امروزه دنیای غرب مدعی حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان است، توهین به مقدسات و پیروان دیگر ادیان به امری متداول در این کشورها تبدیل شده است.

*جدول/ آخرین اخبار از گیشه سینماها



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس